|
Turecko a strategické zájmy EU - analýza migrační krize
Krejčová, Romana ; Kučerová, Irah (vedoucí práce) ; Plechanovová, Běla (oponent)
Vztahy mezi EU a Tureckem jsou komplikované již přes padesát let, kdy byla uzavřena asociační dohoda Turecka s EHS. V roce 2011 vypukla v Sýrii občanská válka a Turecko se od té doby potýká s nárůstem migrantů. V roce 2015 zasáhla migrační krize také EU. Bylo proto nutné, aby EU začala s Tureckem spolupracovat na řešení migrační krize. Tato diplomová práce se zabývá komunikací a vyjednáváním mezi EU a Tureckem o společném postupu při řešení migrační krize. Jako teoretický rámec byla zvolena teorie komunikace Karla Deutsche, je především použit koncept zpětné vazby, který můžeme pozorovat během vyjednávání o Akčním plánu mezi EU a Tureckem a dohodě mezi EU a Tureckem. Pro pochopení kontextu je nejprve vysvětlena historie vztahů EU a Turecka, která začíná v roce 1959, kdy Turecko požádalo o přidružení k EHS. Vztahy mezi EU a Tureckem jsou ovlivněny špatnými vztahy s některými členskými zeměmi EU. Vztahu mezi EU a Tureckem v současné sobě nepřispívají čistky a porušování lidských práv a principu právního státu, které následovaly po nepovedeném pokusu o vojenský převrat v roce 2016. V rámci jednání o spolupráci mělo silnější pozici Turecko. Turecko této situace využilo a podařilo se oživit některé politické procesy, jako vízovou liberalizaci a znovuobnovení přístupových rozhovorů Turecka do EU....
|
|
Turecko a strategické zájmy EU - analýza migrační krize
Krejčová, Romana ; Kučerová, Irah (vedoucí práce) ; Plechanovová, Běla (oponent)
Vztahy mezi EU a Tureckem jsou komplikované již přes padesát let, kdy byla uzavřena asociační dohoda Turecka s EHS. V roce 2011 vypukla v Sýrii občanská válka a Turecko se od té doby potýká s nárůstem migrantů. V roce 2015 zasáhla migrační krize také EU. Bylo proto nutné, aby EU začala s Tureckem spolupracovat na řešení migrační krize. Tato diplomová práce se zabývá komunikací a vyjednáváním mezi EU a Tureckem o společném postupu při řešení migrační krize. Jako teoretický rámec byla zvolena teorie komunikace Karla Deutsche, je především použit koncept zpětné vazby, který můžeme pozorovat během vyjednávání o Akčním plánu mezi EU a Tureckem a dohodě mezi EU a Tureckem. Pro pochopení kontextu je nejprve vysvětlena historie vztahů EU a Turecka, která začíná v roce 1959, kdy Turecko požádalo o přidružení k EHS. Vztahy mezi EU a Tureckem jsou ovlivněny špatnými vztahy s některými členskými zeměmi EU. Vztahu mezi EU a Tureckem v současné sobě nepřispívají čistky a porušování lidských práv a principu právního státu, které následovaly po nepovedeném pokusu o vojenský převrat v roce 2016. V rámci jednání o spolupráci mělo silnější pozici Turecko. Turecko této situace využilo a podařilo se oživit některé politické procesy, jako vízovou liberalizaci a znovuobnovení přístupových rozhovorů Turecka do EU....
|
|
Dopady hospodářské krize na silniční dopravu
KREJČOVÁ, Romana
Diplomová práce se věnuje problematice dopadu hospodářské krize na oblast dopravního sektoru v České republice, se zaměřením na odvětví silniční dopravy. Práce je uvedena stručným přehledem o tom, jak hospodářská krize vzniká, jaké jsou její příčiny, dopady a možné prevence, díky kterým by se případné negativní vlivy zmírnily. Úvodní teoretická část dále popisuje nejen dopravní sektor jako celek, jeho vývoj a současný stav, ale udává i bližší informace o oblasti silniční dopravy. Praktická část této diplomové práce je zaměřena na analyzování dat vybraných makroekonomických ukazatelů v České republice v letech a zjištění, zda tento vývoj ovlivnil některou z oblastí silniční dopravy. Tento hlavní výsledek práce bude interpretován na základě užití vybrané statistické metody. Dílčím cílem tohoto zkoumání je zanalyzovat dopady hospodářské krize na vybranou firmu, která podniká v oblasti silniční dopravy, a navrhnout jí možnosti, díky kterým by bylo možné tyto dopady na její podnikatelskou činnost zmírnit.
|
|
Zpoplatnění dopravní infrastruktury (se zaměřením na ČR, Slovensko, Polsko, Maďarsko)
KREJČOVÁ, Romana
Tato bakalářská práce se zabývá zpoplatněním dopravní infrastruktury, především v oblasti silniční, ale i železniční dopravy, v České republice, Polsku, Maďarsku a na Slovensku. V úvodní teoretické části je popsán současný stav dopravní infrastruktury, historie jejího zpoplatnění a bližší informace týkající se dopravy silniční a železniční. Aplikační část dále popisuje aktuální stav silniční a železniční dopravy ve vybraných zemích, udává jednotlivé poplatky, analyzuje využitelnost silniční a železniční dopravy pro jednotlivé země a navrhuje změny, které by ovlivnily ceny výběru mýtného pro zahraniční přepravce.
|
| |
| |
| |
| |