Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Anti-Corruption Mechanism in Economic Models of Corruption
Krajčová, Jana ; Ortmann, Andreas (vedoucí práce) ; Frank, Bjorn (oponent) ; Spagnolo, Giancarlo (oponent)
Anti-Corruption Mechanisms in Economic Models of Corruption Jana Krajčová Abstract This dissertation consists of three chapters that, theoretically and experimentally, address the effectiveness of anti-corruption mechanisms. In the first chapter, I analyze the effects of monitoring on an agent's incentives in a two-period principal-agent model in which the agent decides on his effort and corruptibility. The agent's type and strategy are unknown to the principal. I compare incentive-compatible wages under three different scenarios: 1) the principal does not monitor and only observes output; 2) the principal monitors the agent's effort choice; and 3) the principal monitors the agent's corruptibility. I find that monitoring of effort improves the sorting of types but it might also give the agent more incentive to be corrupt. Monitoring of corruption does not improve the sorting of types but it negatively affects the agent's incentive to be corrupt. In the second and in the third chapter I analyze experimentally how promising as anti-corruption measures leniency policies really are. Buccirossi and Spagnolo (2006) had conjectured, based on theoretical work, that ill-designed legal environments might, in fact, produce results that contradict the intentions of the designers of the leniency policies. And, indeed, I...
Vysoké náklady nízkého vzdělání v České republice
Krajčová, Jana ; Münich, Daniel
Formou projekcí kvantifikujeme hypotetické dopady scénářů kvalitnějšího vzdělání poskytnutého nedostatečně gramotným patnáctiletým žákům na dlouhodobý růst české ekonomiky v budoucích dekádách. Naše projekce nejsou predikcemi budoucího vývoje, ale hypotetickými trajektoriemi možného budoucího vývoje na základě současných vědeckých poznatků o kauzálních vztazích mezi úrovní vzdělanosti a ekonomickým růstem. Patnáctiletí žáci s nedostatečnou gramotností, tedy ti, co dosahují příliš nízkých výsledků v testech funkční gramotnosti, mají v dalším životě výrazné problémy v ekonomickém a společenském uplatnění. V rámci zemí OECD dosahuje podíl těchto žáků 24 %. V České republice je tento podíl jen o něco málo nižší (21 %), což představuje zhruba 20 tisíc žáků ve věkovém ročníku. Zanedbatelný podíl těchto žáků vykazují gymnázia, čtyřletá i víceletá. Na základních školách však představují necelou třetinu a na středních školách bez maturity podíl těchto žáků dosahuje téměř poloviny. Výluky v prezenčním vzdělávání v éře covid-19 velmi pravděpodobně zvýší nerovný přístup ke kvalitnámu vzdělání a tedy podíl nedostatečně gramotných žáků.
Kvalita práce učitelů, vzdělanost, ekonomický růst a prosperita České republiky
Münich, Daniel ; Krajčová, Jana ; Protivínský, T.
Tato studie vyčísluje, co současná česká společnost do budoucna po finanční stránce obětuje, když není schopna, respektive ochotna investovat více prostředků a systémového úsilí do zvyšování kvality práce učitelů. Naše simulované odhady ukazují, že finanční rozsah této obětované příležitosti je obrovský. Vysvětlit paradox vysokých nerealizovaných společenských výnosů lze různě. Buď si velikost ušlých výnosů z kvalitnějšího vzdělání česká společnost dosud dostatečně neuvědomuje, nebo velká část uvažuje v příliš krátkém časovém horizontu. Anebo český politicko-vzdělávací systém není schopen povědomí o velké obětované příležitosti promítat do konkrétních opatření a investic.
Intelektuální dovednosti českých učitelů v mezinárodním a generačním srovnání
Münich, Daniel ; Krajčová, Jana
Tato studie detailně mapuje úroveň a rozdíly ve výše uvedených intelektuálních dovednostech\nnárodních populací a jejich učitelů. Konkrétně jde o: (a) mezinárodní srovnání starších a mladších dospělých populací a (b) mladších a starších generací učitelů. Naše srovnání se neomezuje na průměrné hodnoty skóre testů, ale odhaluje i velikost heterogenity dovedností v rámci příslušných populací jednotlivých zemí. Nabízíme tak detailní náhled na problematiku výběrovosti do učitelské profese, a to jak v mezinárodním, tak mezigeneračním srovnání.
Anti-Corruption Mechanism in Economic Models of Corruption
Krajčová, Jana ; Ortmann, Andreas (vedoucí práce) ; Frank, Bjorn (oponent) ; Spagnolo, Giancarlo (oponent)
Anti-Corruption Mechanisms in Economic Models of Corruption Jana Krajčová Abstract This dissertation consists of three chapters that, theoretically and experimentally, address the effectiveness of anti-corruption mechanisms. In the first chapter, I analyze the effects of monitoring on an agent's incentives in a two-period principal-agent model in which the agent decides on his effort and corruptibility. The agent's type and strategy are unknown to the principal. I compare incentive-compatible wages under three different scenarios: 1) the principal does not monitor and only observes output; 2) the principal monitors the agent's effort choice; and 3) the principal monitors the agent's corruptibility. I find that monitoring of effort improves the sorting of types but it might also give the agent more incentive to be corrupt. Monitoring of corruption does not improve the sorting of types but it negatively affects the agent's incentive to be corrupt. In the second and in the third chapter I analyze experimentally how promising as anti-corruption measures leniency policies really are. Buccirossi and Spagnolo (2006) had conjectured, based on theoretical work, that ill-designed legal environments might, in fact, produce results that contradict the intentions of the designers of the leniency policies. And, indeed, I...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.