Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 177 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití Vertex a Pixel shaderu pro 3D zobrazení travnatého porostu
Dokoupil, Martin ; Chudý, Peter (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato práce rozebírá problematiku tvorby trojrozměrného travnatého porostu v počítačové grafice. Popisuje vývoj zobrazení porostu v minulosti a také současný přístup k tvorbě. Obsahuje úvod do problematiky shaderů a jejich využití při zobrazení porostu. Okrajově popisuje práci s grafem scény, který byl využit pro implementaci. Detailně popisuje způsob vytvoření tří použitých úrovní detailů, které se využívají, a také způsob vytvoření pohybujícího se porostu. Porovnává rychlost jednotlivých úrovní detailů a zpracovává výsledky zobrazení implementovaného porostu.
Interaktivní manipulace s 3D objekty ve virtuálním prostoru s využitím 3D skeneru MicroScribe - 3D mys
Bělín, Jan ; Španěl, Michal (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá zpracováním manipulátoru ke skeneru MicroScribe, který se v současné době nachází na Ústavu počítačové grafiky Fakulty informačních technologií VUT v Brně. Obsahem této práce je nejprve obeznámit čtenáře s teorií matic, trojrozměrných transformací a potom vysvětlit způsob komunikace se skenerem MicroScribe. V závěrečné části práce se čtenář dozví způsob návrhu a implementace samotného manipulátoru skeneru.
Převod trojúhelníkových polygonálních 3D sítí na 3D spline plochy
Jahn, Zdeněk ; Španěl, Michal (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou převodu nestrukturovaných trojúhelníkových 3D sítí na vhodnější reprezentace ( quadrilaterální sítě nebo spline plochy ). Vysvětluje základní problémy spojené s nestrukturovanými sítěmi a důvody k jejich řešení. Klasifikuje použitelné metody, stručně popisuje nejvhodnější kandidáty. Detailně se věnuje vybrané metodě, jak teoretickému základu, tak konkrétní implementaci.
Rekonstrukce 3D objektu z obrazových dat
Cír, Filip ; Kršek, Přemysl (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá 3D rekonstrukcí z obrazových dat. Jsou popsány možnosti a přístupy k optickému skenování. Ruční optický 3D skener se skládá z kamery a zdroje čárového laseru, který je vzhledem ke kameře upevněn pod určitým úhlem. Je navržena vhodná podložka se značkami a je popsán algoritmus pro jejich real-time detekci. Po detekci značek lze vypočítat pozici a orientaci kamery. Na závěr je popsána detekce laseru a postup při výpočtu bodů na povrchu objektu pomocí triangulace.
Interaktivní nástroj pro úpravu 3D polygonálních modelů
Vondrášek, Petr ; Herout, Adam (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou úpravy 3D polygonálních modelů pomocí konkrétní metody, která spočívá v lokální deformaci povrchu modelu ve směru normály.
Databázový archív obrazových medicínských dat
Sára, Vítězslav ; Chmelař, Petr (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou správy medicínských obrazových dat. Analyzuje problém extrakce metadat z medicínského formátu DICOM a jejich efektivního ukládání. Systém je navržen jako aplikace klient-server. Poskytuje rozhraní pro import dat ve formátu DICOM, rozhraní pro vyhledávání dat v databázi, úpravu dat a export. Systém úzce spolupracuje s kolaborativním systémem VCE. Implementace byla provedena v jazycích C++ a PHP s podporou databáze SQLite a MySQL.
Simulace a 3D vizualizace kulečníku
Luner, Radek ; Švub, Miroslav (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato práce ze zabývá problematikou tvorby simulátoru kulečníku. Vysvětluje základní pojmy z oblasti fyziky nutné při návrhu fyzikálního systému. Popisuje základní schéma obecného simulátoru a jeho implementace.
Interaktivní manipulace s 3D objekty se silovou zpětnou vazbou
Bělín, Jan ; Chudý, Peter (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
K moderní názorné manipulaci s objekty ve virtuálním prostoru se přidává i možnost fyzické haptické interakce. Haptická technologie je v náplni této diplomové práci zastoupena zařízením SensAble Phantom Omni a souvisejícím toolkitem OpenHaptics. Čtenář je v úvodu seznámen s matematickými základy manipulace a s historií i současností haptických technologií. Následuje představení toolkitu OpenHaptics a především popis haptických knihoven HDAPI a HLAPI, které jsou jeho součástí. Tento základ byl použit při tvorbě demonstračních aplikací, jenž názorně ukazují základní i rozšířené možnosti haptického zařízení Phantom Omni. Aplikace se snaží ukázat funkčnost na příkladech integrující známé elementární fyzikální zákony a jevy.
Zpracování obrazu a videa na mobilních telefonech
Gazdík, Martin ; Kršek, Přemysl (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou zpracování obrazu a videa na mobilních telefonech s podporou operačního systému Symbian. Popisuje postup při instalaci nástrojů potřebných pro úspěšný vývoj aplikací. Samotnému vývoji však předchází studium a inspirace v existujících aplikacích. Účelem této práce je vytvořit nástroj pro snadnou práci s integrovaným fotoaparátem a obrázky. V závěru zhodnotíme dosažené výsledky a možnost budoucího vývoje.
Vyhledávání korespondence ve stereosnímcích tváří
Klaudíny, Martin ; Kršek, Přemysl (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá problematikou 3D skenovania ľudských tvárí. Väčšina súčasných systémov pre skenovanie tvárí využíva projekciu vzoru. Cieľom diplomovej práce je vyvinúť 3D skenovací systém pre tváre založený na pasívnej stereoskopickej fotogrammetrii. Fotografie tváre s vysokým rozlíšením sú zachytené párom kalibrovaných fotoaparátov. Predspracovanie snímkov pozostáva z odstránenia deformácie optickým systémom, rektifikácie obrazového páru a extrakcie tvárovej časti. Dôraz je kladený na párovanie stereosnímkov. Tri rôzne prístupy k vyhľadávaniu korešpondencie v stereosnímkoch sú prezentované - lokálna technika, globálna technika používajúca rez grafom a hybridná technika spájajúca predošlé dve. Nakoniec je 3D model zrekonštruovaný z nájdenej korešpondencie. Výsledky ukazujú, že kvalitné 3D modely tváre môžu byť získané napriek tradičným ťažkostiam s párovaním stereosnímkov tváre bez vzoru. Taktiež je možné udržať výpočtové nároky na akceptovateľnej úrovni, hoci majú spracovávané snímky vysoké rozlíšenie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 177 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Kršek, Pavel
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.