Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Postmoderní filozofie a její vliv v Rusku
Karela, Jan ; Krámský, David (vedoucí práce) ; Hogenová, Anna (oponent) ; Blažková, Miloslava (oponent)
Předkládaná práce v první části popisuje vývoj filozofie v Rusku až do období tzv. diamatu, tedy do období filozofie Leninského dialektického materialismu. V druhé části je popsána postmoderní problematika současného Západního myšlení včetně kontextů v historickém vývoji. Poslední část se zabývá nejprve obecnými rysy ruského postmoderního myšlení. Další část poslední kapitoly se již podrobněji zabývá myšlením M. N. Epsteina a jeho pohledem na vývoj a stav postmoderního myšlení v Rusku. Ruské myšlení bylo poznamenáno dlouhou izolací od myšlení západního. Ve snaze rychle západ dohnat se objevují rysy mesianismu. Rusko je přesvědčeno že Západ rychle dožene a má dostatečný potenciál Západ předehnat a stát se myšlenkovým vůdcem Evropy. Uvedený fakt vede k přijetí ideje komunismu a následné další izolaci Ruska. Přesto se Rusko v roce 1991 velmi rychle sžívá s postmoderním myšlením. M. N. Epstein z toho vyvozuje, že v komunistické ideologii jsou shodné znaky s postmoderním myšlením, a tudíž byla postmoderna v Rusku mnohem dříve než v Evropě. KLÍČOVÁ SLOVA Ideologie, informační exploze, komunismus, postmoderní myšlení, svoboda, Rusko, Západ.
Distanční výuka a využití digitálních technologií ve vzdělávání
Kajtmanová, Alžběta ; Kursch, Martin (vedoucí práce) ; Krámský, David (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na to, jaký vliv měla pandemie onemocnění covid-19 na vzdělávání na vybrané základní škole z pohledu vyučujících během první a druhé vlny. Zaměřuje se na vymezení pojmů, jako je distanční výuka, e-learning, digitální technologie a platformy. Práce reflektuje, jakým způsobem bylo české školství ovlivněno od března roku 2020 do května 2021. V teoretické části se zaměřuje na teoretické pojetí pojmů, které jsou spojené s pandemií a distančním vzděláváním, ale také s pojmem socializace a komunikace, které byly během pandemie zejména u dětí velmi ovlivněny. Výzkumná část pak byla realizována za pomoci polostrukturovaného rozhovoru, který byl prováděn na vybrané základní škole a který byl veden skupinově se čtyřmi vyučujícími. Jedna z nejzásadnějších otázek celého rozhovoru byla ta, jaký vliv měla právě pandemie na žáky a učitele samotné na této konkrétní základní škole. KLÍČOVÁ SLOVA distanční výuka, digitální technologie, pandemie COVID-19, žáci, pedagogové, E-learning, sociální kontakt, první vlna, druhá vlna, socializace, digitální gramotnost, digitální platformy
Kulturní aspekty vzdělávání dospělých
Brücknerová, Lenka ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Krámský, David (oponent)
Tato práce se zabývá přínosem kulturního vzdělávání v kontextu celoživotního vzdělávání s důrazem na kulturní vzdělávání v prostředí muzeí a galerií, které tradičně přispívají k rozvoji kulturních kompetencí člověka. Práce dále popisuje základní oblasti muzejní činnosti, vývoj muzejní edukace a typické formy učení v muzeu. Přínos činnosti muzea spatřujeme nejen ve shromažďování dokladů naší kulturní či přírodní historie a následné péče o ně, ale také v možnosti se skrze tyto předměty vzdělávat. Základem pro takové poznání je možnost setkávání se s autentickými artefakty. Současně se práce zaměřuje na získání povědomí o edukačních aktivitách, které jsou nabízeny v Uměleckoprůmyslovém museu v Praze s akcentem na edukační programy věnované skupině dospělých návštěvníků muzea. Výzkumné šetření popsané v závěru práce probíhalo formou rozhovorů s několika odbornými pracovníky Uměleckoprůmyslového musea v Praze a ukázalo, že tato významná kulturní instituce ve svých edukačních programech cílí mimo jiné právě na dospělého návštěvníka. Edukační programy zprostředkovávají hlubší porozumění prezentovaného tématu, prohlubují zájem a umocňují zážitek, čímž také přispívají k udržování kulturních kompetencí a kultivaci osobnosti.
Akademické podvádění a jeho vztah k pracovní etice
Horák, Lukáš ; Preiss, Marek (vedoucí práce) ; Krámský, David (oponent)
Práce se zabývá možným vztahem mezi mírou a způsoby akademického podvádění a pracovní etikou. V prvním oddíle teoretické části je shrnut dosavadní výzkum týkající se vzájemného vztahu porušování pravidel ve školním a pracovním kontextu a možností predikce aspektů pracovní etiky na základě znalosti o míře akademického podvádění daného jedince. Druhý oddíl teoretické části je popisem a diskuzí výzkumů, které se zabývaly faktory ovlivňujícími jak podvádění ve školním kontextu, tak aspekty pracovní etiky. Na základě identifikace těchto faktorů jsou v empirické části analyzována data, získaná dotazníkovým šetřením ve vysokoškolském a středoškolském prostředí. Byl zjištěn významný rozdíl v míře podvádění ve středoškolském a vysokoškolském kontextu, který je v rozporu s předchozími výzkumy. Vztah studentů k vlastním známkám a do jisté míry pohlaví, se ukázaly jako významné vlivy na míru podvádění. Výsledky analýzy přímého vztahu akademického podvádění a pracovní etiky jsou smíšené a naznačují větší, než předpokládanou komplexnost tohoto vztahu.
Řízení vzdělávání ve veřejné správě
Sýkorová, Dita ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Krámský, David (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou řízení lidských zdrojů ve vybrané organizaci. Cílem práce je analýza řízení lidských zdrojů v organizaci a zhodnocení jeho postupů se zaměřením se na motivaci a vzdělávání zaměstnanců. V teoretické části jsou analyzovány přístupy řízení lidských zdrojů, jednotlivé personální činnosti a specificky motivace a vzdělávání zaměstnanců. Teoretická část je věnována řízení lidských zdrojů z obecného hlediska. Tato část se věnuje personálním činnostem, jako je analýza pracovních míst, personální plánování, získávání a výběr pracovníků, hodnocení pracovníků, rozmísťování, neboli zařazování pracovníků a ukončování pracovního poměru, odměňování dalších oblastí tohoto směru. Dále se věnuji systematickému vzdělávání a vzdělávání dospělých. Zde se zaměřuji na oblast vzdělávání dospělých, vzdělávání ve veřejné správě a následně jejich metodám vzdělávání, které zaměstnanci veřejné správě preferují. Tato část poukazuje na to, jak je využívána možnost se dále vzdělávat a následně i na to jak jsou úředníci ve veřejné správě motivováni k dalšímu vzdělávání a v neposlední řadě poukázat na to, v jakých oborech je využíváno vzdělávání úředníků na Krajském úřadě Středočeského kraje. Praktická část práce je zaměřena na řízení lidí v organizaci Krajského úřadu Středočeského kraje....
Dětská spiritualita ve školním vzdělávací programu pro předškolní vzdělávání
Gricyk, Oleg ; Pavlov, Ivan (vedoucí práce) ; Krámský, David (oponent)
Diplomová práce navazuje na autorovu bakalářskou práci, ve které byla navržena šestá vzdělávací oblast pro Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání s názvem Dítě a jeho spiritualita. V současnosti je dětská spiritualita nepřijatou, a proto také zanedbávanou vzdělávací oblastí v předškolním vzdělávání. Již několik desítek let ale řada autorů mluví o dětské spiritualitě jako o vědecky opodstatněné tezi. Práce se proto zabývá tím, jak lze uchopit dětskou spirituální výchovu a jak ji lze praktikovat v české sekulární mateřské škole. Je ukázáno, že česká legislativa představovaná školským zákonem je na straně této výchovy a nejde proti ní. Je rozebrána podstata spirituální dětské kapacity a způsoby, jak je spiritualita v lidském životě realizována a vnímána. Jeden z podstatných bodů práce spočívá také ve vysvětlení, že je nutné odlišovat náboženství od spirituality. Toto rozlišení je zvlášť potřebné si uvědomovat při hledání způsobů, jak o spiritualitě mluvit. Dále jsou formulovány důvody, proč by mateřské školy měly pracovat s dětskou spiritualitou jako se šestou vzdělávací oblastí. Aby bylo možné aplikovat spirituální výchovu do současné školní praxe, je navržen filozofický rámec, jak lze spirituální výchovu zařadit do školního vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Závěr práce...
E-learning v profesním vzdělávání pracovníků v bezpečnosti a ochraně zdraví při práci
Mentlíková, Kateřina ; Pavlov, Ivan (vedoucí práce) ; Krámský, David (oponent)
1 ABSTRAKT Účast na školení bezpečnosti a ochrany zdraví při práci je jednou ze základních povinností v oblasti profesního vzdělávání zaměstnanců. S ohledem na skutečnost, že zákon zaměstnavatelům ukládá povinnost školení zajistit, ale již nespecifikuje jeho formu, stává se tak e-learning nedílnou součástí plnění požadavků v této oblasti. Diplomová práce provede podrobný teoretický vhled do tří prioritních částí, tedy profesního vzdělávání, e-learningu a bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, které jsou vybranými kapitolami vzájemně provázány. Empirická část představuje analýzu dat a výsledky výzkumného šetření, které bylo prostřednictvím standardizovaného dotazníku realizováno ve spolupráci s respondenty, kteří mají přímou zkušenost se školením v oblasti bezpečnosti práce formou e-learningu. Dotazník byl koncipován a zveřejněn na závěr e-learningového kurzu v kooperaci se společností zajišťující komplexní služby v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, jejíž podstatnou část tvoří právě zmíněné e-learningové kurzy. Zpracovaná data a výsledky výzkumného šetření slouží pro naplnění cíle práce, tedy přípravy návrhu intervence na zlepšení zákonných školení formou e-learningových kurzů, za účelem maximalizace pozitivního vnímání a jejich přínosu pro zaměstnance, zaměstnavatele i poskytovatele školení v...
Etika jako součást digitální gramotnosti středoškolských učitelů
Sissak, Jiří ; Kursch, Martin (vedoucí práce) ; Krámský, David (oponent)
Diplomová práce se zabývá zkoumáním obsahu a pozice etiky v digitální gramotnosti středoškolských učitelů. Etika v celkové gramotnosti dospělého člověka hraje v 21. století velmi důležitou roli. Etika je nezbytnou součástí každodennosti středoškolského učitele, nejen při online výuce vedené prostřednictvím digitálních technologií s prvky sociálních sítí, ale i při práci s informacemi (daty), se kterými se setkává při plnění svých pracovních povinností a ve svém každodenním životě V teoretické části se práce zaměřuje na etiku ve vztahu k digitální gramotnosti a digitálnímu světu. Rozebírá pojem digitální jako takový a na jeho základě i andragogický pohled na etiku a digitální gramotnost. Vymezuje pojmy digitální etika a digitální gramotnost, a to ve všech interakcích, jak v historickém kontextu ve vztahu k vývoji digitálních technologií, tak i ve vztahu k digitálním identitám současného občana. Práce se zabývá novým konceptem "digitálních identit - domén" z pohledu vzniku informací (dat) o jedinci a interakcí jedince s digitálním světem prostřednictvím digitálních identit. Systematizuje jednotlivé digitální identity jedince, jejich vliv na něj i jeho život v technologickém světě. Dále se věnuje specifikům, které etika v rámci digitální gramotnosti má a které mají vliv na další rozvoj interakcí mezi...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.