Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Patofyziologické a klinické aspekty srdeční dyssynchronie u dětí a mladistvých
Kovanda, Jan ; Janoušek, Jan (vedoucí práce) ; Bulava, Alan (oponent) ; Klásková, Eva (oponent)
Patofyziologické a klinické aspekty srdeční dyssynchronie u dětí a mladistvých Elektromechanická dyssynchronie je významným faktorem vzniku srdečního selhání. Vzniká na podkladě vynuceného šíření srdečního vzruchu pracovním myokardem při dysfunkci převodního systému, např. raménkové blokádě nebo komorové stimulaci. Rozvíjí se asymetrická hypertrofie postižené komory spolu s její dilatací a sníženou funkcí - dyssynchronní kardiomyopatie. Dyssynchronní kardiomyopatii lze předcházet pečlivou volbou místa dlouhodobé stimulace. Léčit ji lze srdeční resynchronizační léčbou. Jedním z cílů práce je srovnání klinického a echokardiografického nálezu u pacientů dlouhodobě stimulovaných z hrotu levé komory se zdravou populací. Pomocí retrospektivní průřezové studie jsme prokázali, že funkce levé komory není při levokomorové apikální stimulaci ani v dlouhodobém horizontu negativně ovlivněna. Dalším cílem práce bylo zhodnocení dlouhodobých výsledků srdeční resynchronizační léčby systémové komory u pacientů s vrozenou srdeční vadou. Pomocí retrospektivní studie popisujeme přijatelné dlouhodobé přežívání těchto pacientů, vzhledem ke komplexitě populace jsou ale relativně časté komplikace spojené s resynchronizační léčbou. Obsáhle se věnujeme nové metodě resynchronizace pravé subpulmonální komory u pacientů se...
Možnosti hodnocení vlivu výkonností zátěže na posturální funkce organismu - stanovení norem CDP pro sportující populaci
Vomáčková, Helena ; Pavlů, Dagmar (vedoucí práce) ; Kovanda, Jan (oponent)
I ABSTRAKT Autor: Mgr. Helena Vomáčková Název: Možnosti hodnocení vlivu výkonností zátěže na posturální funkce organismu - stanovení norem CDP pro sportující populaci Cíl práce: Hlavním cílem této disertační práce je stanovit normované hodnoty jednotlivých parametrů testovacích protokolů získatelných pomocí dynamické počítačové posturografie systému NeuroCom SMART EquiTest System (dále jen SMEQ). Dílčím cílem je porovnat stanovené hodnoty s existujícími hodnotami užívanými pro běžné hodnocení posturální stability softwarem měřicího přístroje. Dalším dílčím cílem je v rámci pilotního šetření stanovit reliabilitu jednotlivých testovacích parametrů. Metody řešení: Data pro stanovení normovaných hodnot byla získána laboratorním měřením pomocí přístroje SMEQ a následně byla převedena, sjednocena a upravena pro další zpracování statistickým softwarem "R". Pro stanovení normovaných hodnot byl použit vstupní data-set získaný od záměrně vybrané skupiny aktivních sportovců (n=245) ve zvoleném věkovém rozmezí 20 - 30 let s průměrným věkem 24,04 (± 1,23 let), o průměrné tělesné výšce 173,29 (± 10,04 cm), průměrné tělesné váze 68,46 (± 13,10 kg) a průměrném BMI 22,67 (± 3,04). Pro výpočet predikovaných hodnot normy pro populaci sportovců, označované jako "Athles Norm 20-30" (dále jen. "norm AN") byl použit lineární...
THE BIOMECHANICAL REFLEXION OF MODERATE IDIOPATHIC SCOLIOSIS IN GAIT CYCLE OF YOUNG ADULTS
Polyzos, Christos ; Kovanda, Jan (vedoucí práce) ; Pavlů, Dagmar (oponent) ; Rosenberg, Josef (oponent)
Introduction: Scoliosis influences the optimal posture and locomotion of the human body. Lumbar and thoraco-lumbar scoliosis has possibly an even greater impact due to the close relation with the pelvic region, a major determinant of gait. The effect of moderate idiopathic scoliosis on the gait cycle of young adults is of major interesting. Discussion-Hypothesis and aims: Young adults (20-40 years old) with MIS (lumbar and thoraco-lumbar primary curves) present kinematic modifications regarding the convex (ipsilateral extremity) or concave (controlateral extremity) side of the body as well as variations compared to non-scoliosis individuals during the gait cycle. Aim of this study was to indentify these variations on the physical quantities exerted from the major joints of the lower extremities as well as the center of gravity too and examine their significance in adult patients with MIS. Materials and methods: A cohort of twenty young adult patients (group A, 12 females- 8 males, mean age 39,7 years) having MIS with mean Cobb's angle 29o (24o to 34o ) and a control group (B) of fifteen (8 females, 7 males) of healthy individuals were submitted in clinical examination and 3-D gait analysis. Direct linear transformation (DLT) was used for analysis of linear displacement on the three axes (x, y and z) as well...
DETEKCE BIOMECHANICKÉ ODEZVY HLAVY NA EXTRÉMNÍ ZÁTĚŽ
Fanta, Ondřej ; Jelen, Karel (vedoucí práce) ; Kovanda, Jan (oponent) ; Hynčík, Luděk (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE Fakulta tělesné výchovy a sportu Disertační práce březen 2014 Ondřej Fanta ABSTRAKT Název: Detekce biomechanické odezvy hlavy na extrémní zátěž Cíle: Cílem práce bylo zmonitorovat současný stav poznání v problematice closed head injuries, resp. v oblasti kontaktních a bezkontaktních nárazů, stanovit vhodné biomechanické ukazatele pro detekci a analýzu vnitřní mechanické odezvy na základě vnější mechanické zátěže a zhodnotit specifické okolnosti, které mohou výsledná kriteria poranění ovlivnit zejména pak s přihlédnutím na vlastní reakci organismu před nárazem. Metody: Do zpracované critical review byly zahrnuty a citovány zejména impaktované publikace a bibliografie světového charakteru v počtu více než 80 zdrojů. Na zkonstruovaném impaktoru byla provedena měření a analýza kontaktních nárazů. Na simulátoru nárazů analýza bezkontaktních nárazů. Mezi sledované biomechanické hodnoty patřily zejména kinematické údaje popisující pohyb hlavy vůči krku, resp. trupu, hodnoty zrychlení hlavy, kritéria poranění hlavy a aktivita vybraných svalů krku. Výsledky: Bylo sestaveno schéma procesu poranění hlavy a analýza dvou hlavních větví - kontaktních a bezkontaktních nárazů. Ukázalo se, že pro stanovení vnější mechanické odezvy hlavy je důležitým parametrem aktivita svalů krků, resp. očekávání...
Mechanismy poranění v oblastech extrémního zátížení
Purš, Hynek ; Kovanda, Jan (vedoucí práce) ; Palčák, František (oponent) ; Kadleček, Boleslav (oponent)
SOUHRN: Předložená disertační práce je zaměřena do oblasti biomechaniky extrémních zátěží. Experimenty v této oblasti jsou velmi obtížně realizovatelné, obvykle se vychází z extrapolací provedených měření. Projekt vychází z předpokladu, že dopravní nehody vytvářejí zátěže odpovídající definici extrémních zátěží. Jejich matematické simulace pak umožní zátěže mapovat a vyhodnocovat. Práce se zabývá třemi oblastmi: nehodami chodců, bočním nárazem se zatížením dítěte a úvahou o whiplash poranění. Předkládá detailní analýzu vybraných dějů včetně citlivostní analýzy a parametrů impaktorů. Problém: Je řešena otázka popisu a analýzy extrémních zátěží, např. zátěží při dopravních nehodách. Jejich analýza je provedena počítačovou simulací. Hypotéza: Analýza dopravních nehod metodou počítačové simulace je odpovídajícím nástrojem ke zjišťování tolerance lidského těla na extrémní zátěž. Cíl: Využít dostupná data vybraných dopravních nehod a jejich následnou simulaci k určení extrémních zátěží osob zatížených během nehodového děje. Metoda: Zvolenou metodou je počítačová simulace. V části analýzy kolize s chodcem je zvolen přístup metody dynamiky soustav tuhých těles. Boční náraz do dětské figuríny je řešen metodou konečných prvků. Výsledky a závěry: Výsledkem práce jsou sestavené matematické modely vybraných dopravních...
Možnosti hodnocení vlivu výkonností zátěže na posturální funkce organismu - stanovení norem CDP pro sportující populaci
Vomáčková, Helena ; Pavlů, Dagmar (vedoucí práce) ; Kovanda, Jan (oponent) ; Musálek, Martin (oponent)
I ABSTRAKT Autor: Mgr. Helena Vomáčková Název: Možnosti hodnocení vlivu výkonností zátěže na posturální funkce organismu - stanovení norem CDP pro sportující populaci Cíl práce: Hlavním cílem této disertační práce je stanovit normované hodnoty jednotlivých parametrů testovacích protokolů získatelných pomocí dynamické počítačové posturografie systému NeuroCom SMART EquiTest System (dále jen SMEQ). Dílčím cílem je porovnat stanovené hodnoty s existujícími hodnotami užívanými pro běžné hodnocení posturální stability softwarem měřicího přístroje. Dalším dílčím cílem je v rámci pilotního šetření stanovit reliabilitu jednotlivých testovacích parametrů. Metody řešení: Data pro stanovení normovaných hodnot byla získána laboratorním měřením pomocí přístroje SMEQ a následně byla převedena, sjednocena a upravena pro další zpracování statistickým softwarem "R". Pro stanovení normovaných hodnot byl použit vstupní data-set získaný od záměrně vybrané skupiny aktivních sportovců (n=245) ve zvoleném věkovém rozmezí 20 - 30 let s průměrným věkem 24,04 (± 1,23 let), o průměrné tělesné výšce 173,29 (± 10,04 cm), průměrné tělesné váze 68,46 (± 13,10 kg) a průměrném BMI 22,67 (± 3,04). Pro výpočet predikovaných hodnot normy pro populaci sportovců, označované jako "Athles Norm 20-30" (dále jen. "norm AN") byl použit lineární...
Identifikace relevantních stop pneumatik na místě dopravní nehody na základě jejich fyzikálních vlastností
Bilík, Martin ; Kovanda, Jan (oponent) ; Kledus, Robert (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Práce se zabývá možnostmi identifikace relevantních stop pneumatik na místě dopravní nehody na základě jejich fyzikálních vlastností. Stopy pneumatik na vozovce jsou jedním z nejdůležitějších objektivních prvků pro analýzu nehodového děje a jejich snadná a přesná detekce je tedy velmi důležitá. S narůstající technickou vybaveností vozidel, zejména se zavedením novějších generací asistenčních systémů brzdění, se brzdné stopy na vozovce zanechané pneumatikami stávají pro lidské oko téměř neviditelné. Je tedy žádoucí, aby jejich detekce byla nejen co nejpřesnější, ale také pokud možno snadná a rychlá, a to nejen pro soudní znalce, ale především pro příslušníky výjezdových jednotek dopravní policie. V souladu s vývojem a zaváděním nových bezpečnostních a asistenčních systémů do vozidel by měl být i vývoj prostředků a metod zajištění podkladů pro technickou analýzu dopravních nehod. Realita však ukazuje, že postupy, byť stále funkční, jsou několik desítek let prakticky shodné, a především jsou závislé na subjektivních schopnostech dokumentujících osob. Zásadním prvkem práce, ve srovnání s dříve popsanými postupy měření, je využití moderních metod a zařízení, tj. poznatků na nejvyšší známé úrovni poznání. Cílem je nalezení a ověření jednoduché, přesné a subjektivně co nejméně ovlivnitelné metody detekce stop na vozovce. Pomocí série provedených měření byla potvrzena možnost využití termokamery, v technické úrovni, kterou obvykle disponují jednotky hasičského záchranného sboru na místě dopravní nehody, za omezených atmosférických a časových podmínek. Dále bylo využito spektroskopie laserem buzeného plazmatu přístrojem rLIBS. Tuto metodu detekce nezřetelných stop pneumatik lze, na základě provedených měření a uvažovaného odstranění nedostatků přístroje ve vývojové fázi prototypu, označit jako minimálně ovlivnitelnou dokumentující osobou a současně dostatečně rychlou.
Mechanismy poranění v oblastech extrémního zátížení
Purš, Hynek ; Kovanda, Jan (vedoucí práce) ; Palčák, František (oponent) ; Kadleček, Boleslav (oponent)
SOUHRN: Předložená disertační práce je zaměřena do oblasti biomechaniky extrémních zátěží. Experimenty v této oblasti jsou velmi obtížně realizovatelné, obvykle se vychází z extrapolací provedených měření. Projekt vychází z předpokladu, že dopravní nehody vytvářejí zátěže odpovídající definici extrémních zátěží. Jejich matematické simulace pak umožní zátěže mapovat a vyhodnocovat. Práce se zabývá třemi oblastmi: nehodami chodců, bočním nárazem se zatížením dítěte a úvahou o whiplash poranění. Předkládá detailní analýzu vybraných dějů včetně citlivostní analýzy a parametrů impaktorů. Problém: Je řešena otázka popisu a analýzy extrémních zátěží, např. zátěží při dopravních nehodách. Jejich analýza je provedena počítačovou simulací. Hypotéza: Analýza dopravních nehod metodou počítačové simulace je odpovídajícím nástrojem ke zjišťování tolerance lidského těla na extrémní zátěž. Cíl: Využít dostupná data vybraných dopravních nehod a jejich následnou simulaci k určení extrémních zátěží osob zatížených během nehodového děje. Metoda: Zvolenou metodou je počítačová simulace. V části analýzy kolize s chodcem je zvolen přístup metody dynamiky soustav tuhých těles. Boční náraz do dětské figuríny je řešen metodou konečných prvků. Výsledky a závěry: Výsledkem práce jsou sestavené matematické modely vybraných dopravních...
Analýza soustavy faktorů ovlivňujících bezpečnou podélnou vzdálenost mezi vozidly
Zemánek, Lukáš ; Kovanda, Jan (oponent) ; Bradáč, Albert (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Tato dizertační práce pojednává o problematice bezpečné podélné vzdálenosti mezi vozidly. Obsahuje rozbor soustavy faktorů ovlivňujících bezpečný odstup mezi vozidly a zabývá se výzkumem vlivu řady z těchto faktorů na dodržování bezpečné podélné vzdálenosti mezi vozidly. V souvislosti s těmito faktory se tato práce zabývá řešením této problematiky v okolních zemích prostřednictvím zákonných opatření, dále statistickou analýzou dopravní nehodovosti v České republice z příčiny nedodržení bezpečné vzdálenosti, také problematikou asistenčních systémů operujících v této oblasti a následně jsou na základě zjištěných poznatků doporučeny návrhy opatření pro zvyšování bezpečnosti v této oblasti silniční dopravy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Kovanda, Jaroslav
1 Kovanda, Jindřich
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.