Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problematika oběti trestného činu v kriminologii
Kováříková, Olga ; Pelc, Vladimír (vedoucí práce) ; Beranová, Andrea (oponent)
Tato práce se snaží zprostředkovat široké veřejnosti poznatky z různých oborů (viktimologie, právo, psychologie, kriminologie) a vytvořit základní přehled situací a na ně navazujících reakcí, které se nezřídka objevují u obětí trestných činů. Výrazněji akcentovány jsou především psychologické aspekty viktimizace, které poskytují vysvětlení pocitů, jež oběti zažívají a jejich následného chování. První část textu zaměřuje pozornost na definování oblasti viktimologie, jejího vzniku, zakladatelů a jiných významných osobností tohoto vědního oboru a období největšího rozkvětu. Dále se zabývá historickým vývojem role oběti, která původně hrála klíčovou roli ve vyšetřování trestného činu a trestání pachatele. S rozvojem společnosti však oběť postupně ztratila svoji důležitost a její role byla omezena na poskytování svědectví. Druhá část se zaměřuje na definici oběti trestného činu, vysvětluje termín viktimnost a představuje některé z typologií obětí trestných činů. Současně detailněji popisuje specifické skupiny obětí, jako jsou děti, senioři a oběti domácího násilí a zvláštnosti, kterými se odlišují od běžných obětí. Dále analyzuje rozšířené mýty týkající se obětí. Třetí část popisuje primární, sekundární a terciární viktimizaci a reviktimizaci, nebo- li opakovanou viktimizaci. Zvláštní pozornost je...
Cenzura a její vliv na divadelní život v Protektorátu Čechy a Morava
Kovaříková, Olga ; Míšková, Alena (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent) ; Janoušek, Pavel (oponent)
NÁZEV: Cenzura a její vliv na divadelní život v Protektorátu Čechy a Morava AUTOR: Olga Kovaříková KATEDRA (ÚSTAV) Katedra dějin a didaktiky dějepisu ŠKOLITEL: doc. PhDr. Alena Míšková, Ph.D. ABSTRAKT: Práce popisuje organizaci a postavení divadelní cenzury v Protektorátu Čechy a Morava, přičemž vychází z politického, správního a kulturního vývoje daného období. Cílem práce je nejen popis struktury divadelní cenzury, ale i vylíčení jejího dosahu v divadelním životě a repertoáru na konkrétním příkladu českých divadel hlavního města Prahy. Díky analýze cenzurovaných pražských divadelních scénářů z období protektorátu obsahuje práce podrobnou charakteristiku a tematickou kategorizaci nejčastějších cenzurních zásahů. Pomocí divadelních memoárů a policejních protokolů je v práci přiblížen vliv cenzury v historii všedního dne pražských divadel. V postupech cenzury se projevují hlavní tendence kulturní politiky protektorátu, v kategorizaci cenzurních zásahů se zrcadlí protektorátní historie všedního dne. Práci nedílně doplňuje abecední přehled povolených a zakázaných her a komentovaný jmenný rejstřík. KLÍČOVÁ SLOVA: Protektorát Čechy a Morava - divadelní cenzura - kulturní politika - dějiny Prahy - historie všedního dne
Reflexe hudebního díla v literatuře evropské moderny
Kovaříková, Olga ; Vojvodík, Josef (vedoucí práce) ; Hrdlička, Josef (oponent)
Práce se zaměřuje na intermediální vztahy mezi hudbou a literaturou v evropské literární moderně a rané avantgardě, přičemž sleduje dopad hudby na literární text, literaturu jako takovou a na bytostně literární médium knihy. Hudebním dílem se v tomto případě myslí především Wagnerova hudební dramata a teoretické texty, které nastínily Wagnerův umělecko-estetický koncept Gesamtkunstwerku jakožto totálního uměleckého díla sjednocujícího všechna umění. Tato práce sleduje metaestetickou linii niterného, synesteticky orientovaného intrakompozičního literárního Gesamtkunstwerku ve vybraných textech Charlese Baudelaira, Stéphana Mallarméa, Marcela Prousta a v almanachu Der Blaue Reiter, přičemž odhaluje podstatu analogií mezi hudbou a literaturou, jednotlivé projevy muzikalizace a jejich význam pro literární dílo a literaturu jako celek. Zároveň akcentuje, že na vybrané texty má velký vliv rovněž již "literalizovaná" hudba a esoterické učení o spekulativní hudbě, a též upozorňuje na postupné rozmělňování hranic mezi uměními na cestě k abstrakci.
Cenzura a její vliv na divadelní život v Protektorátu Čechy a Morava
Kovaříková, Olga ; Míšková, Alena (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent) ; Janoušek, Pavel (oponent)
NÁZEV: Cenzura a její vliv na divadelní život v Protektorátu Čechy a Morava AUTOR: Olga Kovaříková KATEDRA (ÚSTAV) Katedra dějin a didaktiky dějepisu ŠKOLITEL: doc. PhDr. Alena Míšková, Ph.D. ABSTRAKT: Práce popisuje organizaci a postavení divadelní cenzury v Protektorátu Čechy a Morava, přičemž vychází z politického, správního a kulturního vývoje daného období. Cílem práce je nejen popis struktury divadelní cenzury, ale i vylíčení jejího dosahu v divadelním životě a repertoáru na konkrétním příkladu českých divadel hlavního města Prahy. Díky analýze cenzurovaných pražských divadelních scénářů z období protektorátu obsahuje práce podrobnou charakteristiku a tematickou kategorizaci nejčastějších cenzurních zásahů. Pomocí divadelních memoárů a policejních protokolů je v práci přiblížen vliv cenzury v historii všedního dne pražských divadel. V postupech cenzury se projevují hlavní tendence kulturní politiky protektorátu, v kategorizaci cenzurních zásahů se zrcadlí protektorátní historie všedního dne. Práci nedílně doplňuje abecední přehled povolených a zakázaných her a komentovaný jmenný rejstřík. KLÍČOVÁ SLOVA: Protektorát Čechy a Morava - divadelní cenzura - kulturní politika - dějiny Prahy - historie všedního dne

Viz též: podobná jména autorů
4 Kováříková, Olga
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.