Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Demonstrační souprava pro výuku elektrických obvodů
Kohout, Václav ; Koudelková, Věra (vedoucí práce) ; Dvořáková, Irena (oponent)
Cílem bakalářské práce je vyvinout demonstrační soupravu pro výuku elektrických obvodů na základní škole. Práce krátce diskutuje potřebné parametry demonstrační soupravy v závislosti na obsahu učiva vyučovaného na základní škole. Dále jsou zmiňována kritéria využívaná při výběru fyzikální pomůcky. Tato jsou uplatňována při rešerši existujících demonstračních souprav použitelných ve školské fyzice. Práce dále detailně popisuje vývoj jednotlivých komponentů a souhrnně charakterizuje finální verzi námi vyvinuté soupravy. V práci jsou zohledněny zkušenosti z testování vyvíjené soupravy ve výuce fyziky na základní škole - s důrazem na odstranění zjištěných nedostatků. Práce poskytuje návrhy na využití vyvinuté soupravy při výuce fyziky na základní škole.
Konstrukce měřicích přístrojů
Nauš, Jaroslav ; Koudelková, Věra (vedoucí práce) ; Dvořáková, Irena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá ověřením návodů na konstrukci jednoduchých měřicích přístrojů - barometru, vlhkoměru, siloměru, hustoměru a galvanometru - a následným upravením a vylepšením těchto návodů. Hlavní myšlenkou je možnost využití těchto návodů například jako laboratorní práce, dobrovolných úkolů nebo při distanční výuce. Proto jsou součástí také pracovní listy s aktivitami na měření se sestrojenými přístroji. Ty jsou podle obtížnosti určeny pro žáky základních a středních škol.
Vývoj experimentálních stanovišť pro novou koncepci tématu Optika v Interaktivní fyzikální laboratoři I
Kopřiva, Tomáš ; Kácovský, Petr (vedoucí práce) ; Koudelková, Věra (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je vytvořit pět experimentálních stanovišť a pracovních listů pro experimentální celek s názvem Optika: kvalitativní pojetí v Interaktivní fyzikální laboratoři - projektu Katedry didaktiky fyziky. V první kapitole je krátce popsaná Interaktivní fyzikální laboratoř, to, jak v ní probíhá experimentování a jakou zpětnou vazbu dostáváme od žáků. Ve druhé kapitole se práce věnuje teoretickému podkladu, na kterém byla vystavěna stanoviště. Tento teoretický podklad se věnuje geometrické optice, lidskému oku, zraku a vybraným miskoncepcím v oblasti optiky a zraku u žáků. Ve třetí kapitole je představen vývoj (včetně zpětné vazby od žáků) a finální podoba stanovišť a pracovních listů.
Elektřina a magnetismus vlastníma rukama a hlavou
Koudelková, Věra ; Dvořák, Leoš (vedoucí práce) ; Kireš, Marián (oponent) ; Richterek, Lukáš (oponent)
Název práce: Elektřina a magnetismus vlastníma rukama a hlavou Autor: Věra Koudelková Katedra: Katedra didaktiky fyziky Vedoucí disertační práce: Doc. RNDr. Leoš Dvořák, CSc., KDF Abstrakt: Disertační práce je zaměřena na porozumění středoškolských studentů elektřině a magnetismu a na pokusy použitelné ve výuce, které mohou pomoci toto porozumění rozvíjet. Celou práci lze rozdělit na dvě části: V první části, která má výzkumný charakter, jsou popsány vybrané miskoncepce studentů. Jsou zde komentovány miskoncepce známé ze zahraniční literatury a výsledky výzkumu pomocí nově připraveného Konceptuálního testu z elektřiny a magnetismu. Tento test vychází ze známého testu Conceptual Survey of Electricity and Magnetism, na rozdíl od něj a většiny dalších zahraničních konceptuálních testů, které se týkají elektřiny a magnetismu, je však určen primárně pro studenty středních škol. Druhá část disertační práce má spíše vývojový charakter. V rámci ní byly připraveny metodické materiály, náměty na laboratorní práce i samostatné experimenty, které volně navazují na zjištěné miskoncepce. Vznikly tak čtyři scénáře výukových celků (vybrána byla převážně témata, která byla identifikována jako problematická a pro studenty špatně srozumitelná), čtyři laboratorní práce a 13 samostatných experimentů. Připravené materiály byly...
Řešené úlohy z fyziky pro elektronickou sbírku - střídavý proud
Pfefrčková, Michala ; Koupilová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Koudelková, Věra (oponent)
Název práce: Řešené úlohy z fyziky pro elektronickou sbírku - střídavý proud Autorka: Michala Pfefrčková Katedra (ústav): Katedra didaktiky fyziky Vedoucí diplomové práce: RNDr. Zdeňka Koupilová, Ph.D. e-mail vedoucího: zdenka.koupilova@mff.cuni.cz Abstrakt: Hlavním cílem této diplomové práce bylo vytvořit soubor úloh se strukturovanou nápovědou a komentovaným řešením z kapitoly Střídavý proud do elektronické sbírky zveřejněné na internetové adrese http://fyzikalniulohy. Celkem bylo vytvořeno 25 úloh a jedná se převážně o obtížnější středoškolské úlohy, které mohou posloužit středoškolským studentům k rozšíření učiva nebo při přípravě k přijímacím zkouškám z fyziky na vysokou školu, nebo mohou posloužit vysokoškolským studentům, kteří si potřebují danou látku zopakovat. Dále byl vypracován přehled učiva kapitoly Střídavý proud, na jehož základě byly úlohy zařazeny k jednotlivým pojmům. Klíčová slova: střídavý proud, strukturované úlohy, elektronická sbírka, přehled učiva
Elektřina a magnetismus vlastníma rukama a hlavou
Koudelková, Věra ; Dvořák, Leoš (vedoucí práce)
Název práce: Elektřina a magnetismus vlastníma rukama a hlavou Autor: Věra Koudelková Katedra: Katedra didaktiky fyziky Vedoucí disertační práce: Doc. RNDr. Leoš Dvořák, CSc., KDF Abstrakt: Disertační práce je zaměřena na porozumění středoškolských studentů elektřině a magnetismu a na pokusy použitelné ve výuce, které mohou pomoci toto porozumění rozvíjet. Celou práci lze rozdělit na dvě části: V první části, která má výzkumný charakter, jsou popsány vybrané miskoncepce studentů. Jsou zde komentovány miskoncepce známé ze zahraniční literatury a výsledky výzkumu pomocí nově připraveného Konceptuálního testu z elektřiny a magnetismu. Tento test vychází ze známého testu Conceptual Survey of Electricity and Magnetism, na rozdíl od něj a většiny dalších zahraničních konceptuálních testů, které se týkají elektřiny a magnetismu, je však určen primárně pro studenty středních škol. Druhá část disertační práce má spíše vývojový charakter. V rámci ní byly připraveny metodické materiály, náměty na laboratorní práce i samostatné experimenty, které volně navazují na zjištěné miskoncepce. Vznikly tak čtyři scénáře výukových celků (vybrána byla převážně témata, která byla identifikována jako problematická a pro studenty špatně srozumitelná), čtyři laboratorní práce a 13 samostatných experimentů. Připravené materiály byly...
Aktivity pro výuku termiky na různých stupních škol
Kopřiva, Tomáš ; Koudelková, Věra (vedoucí práce) ; Kácovský, Petr (oponent)
Název práce: Aktivity pro výuku termiky na různých stupních škol Autor: Tomáš Kopřiva Katedra / Ústav: Katedra didaktiky fyziky Vedoucí bakalářské práce: RNDr. Věra Koudelková, Ph.D., Katedra didaktiky fyziky Abstrakt: Tato bakalářská práce se zaměřuje na ukázání vývoje žákovského chápání různých konceptů z termiky na úrovni základní a střední školy ve třech úrovních. Ke každému konceptu jsou zpracovány pracovní materiály pro učitele na laboratorní práce a experiment je demonstrován na videu. Klíčová slova: termika, experimenty, Rámcové vzdělávací programy
Různé úrovně badatelské výuky ve fyzikálních experimentech
Fürstová, Tereza ; Kácovský, Petr (vedoucí práce) ; Koudelková, Věra (oponent)
Tato práce se zabývá čtyřmi úrovněmi badatelské výuky. V první kapitole je uvedena charakteristika badatelské výuky a stručná rešerše studií zabývajících se efektivitou badatelské výuky. V rámci této práce byly vytvořeny pracovní listy se zadáním experimentů s kyvadlem a hydrostatickým tlakem na čtyřech úrovních badatelské výuky. Byl také vytvořen dotazník, na jehož základě byli studenti rozděleni do čtyř skupin a dotazník, který zjišťuje, jestli studenti rozumí jevům, se kterými experimentovali. Hlavní část se zabývá činnostmi studentů při práci s vytvořenými pracovními listy. Studenti prvního ročníku SŠ experimentovali podle pracovních listů a byli u toho natáčeni na videokamery. Následně byly vytvořeny kódy popisující jednotlivé činnosti studentů, které jsme použili k videostudii práce těchto studentů. Získali jsme tak informace o činnostech studentů během experimentování na různých úrovních badatelské výuky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
5 KOUDELKOVÁ, Veronika
5 Koudelková, Veronika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.