Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Drop-out začínajících učitelů
Kotýnková, Štěpánka ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Pýchová, Silvie (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje problému tzv. drop-outu učitelů ze škol neboli předčasnému odchodu učitelů z povolání. Soustředí se konkrétně na začínající učitele, tedy učitele v prvních letech kariéry. Jedná se o téma vysoce aktuální, neboť chybějící kvalitní učitelé jsou problémem nejen v České republice, ale též v zahraničí. Práce se zaměřuje na bývalé učitele ze základních a středních škol v České republice. Cílem práce je především identifikovat a pochopit důvody pro drop-out u začínajících učitelů. Kromě samotného odchodu se práce zabývá také průběhem studia a praxe učitelů a možnostem, jak předčasnému odchodu začínajících učitelů zabránit. První část práce tvoří teoretické a věcné ukotvení zkoumaného problému a jsou zde představeny též výsledky dosavadních výzkumů o tématu. Druhou část práce tvoří analýza osmi polostrukturovaných rozhovorů s bývalými učiteli. Příběhy učitelů jsou zde představeny pomocí krátkých medailonků. Práce dochází k závěru, že k drop-outu začínajících učitelů může vést mnoho různých faktorů, které se v průběhu času kombinují a kumulují. Drop-out většinou není způsoben pouze jedním z nich. Rozhodování o drop-outu je pro učitele spíše dlouhodobou záležitostí. Celkově se jedná o komplexní fenomén, jemuž by bylo možné v některých případech předejít zavedením systému...
Drop-out začínajících učitelů
Kotýnková, Štěpánka ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Pýchová, Silvie (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje problému tzv. drop-outu učitelů ze škol neboli předčasnému odchodu učitelů z povolání. Soustředí se konkrétně na začínající učitele, tedy učitele v prvních letech kariéry. Jedná se o téma vysoce aktuální, neboť chybějící kvalitní učitelé jsou problémem nejen v České republice, ale též v zahraničí. Práce se zaměřuje na bývalé učitele ze základních a středních škol v České republice. Cílem práce je především identifikovat a pochopit důvody pro drop-out u začínajících učitelů. Kromě samotného odchodu se práce zabývá také průběhem studia a praxe učitelů a možnostem, jak předčasnému odchodu začínajících učitelů zabránit. První část práce tvoří teoretické a věcné ukotvení zkoumaného problému a jsou zde představeny též výsledky dosavadních výzkumů o tématu. Druhou část práce tvoří analýza osmi polostrukturovaných rozhovorů s bývalými učiteli. Příběhy učitelů jsou zde představeny pomocí krátkých medailonků. Práce dochází k závěru, že k drop-outu začínajících učitelů může vést mnoho různých faktorů, které se v průběhu času kombinují a kumulují. Drop-out většinou není způsoben pouze jedním z nich. Rozhodování o drop-outu je pro učitele spíše dlouhodobou záležitostí. Celkově se jedná o komplexní fenomén, jemuž by bylo možné v některých případech předejít zavedením systému...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.