Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Psychological aspects of interviewing in criminal prosecution
Kostelníková, Zuzana ; Boukalová, Hedvika (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
1 Abstrakt Predkladaná práca sa zaoberá vypočúvaním detských svedkov a jeho výsledkom vo forme výpovedi. Mapuje vývojové špecifiká detí relevantné v priebehu vypočúvania. Ďalej ponúka prehľad špecifických postupov, ktoré zohľadňujú nároky vyplývajúce z práce s touto skupinou svedkov. Najväčší dôraz práca kladie na metódu kognitívneho interview vytvorenú Geiselmanom a Fisherom (1992) a možnostiam jej využitia u detí. Praktická časť sa v jednej rovine venuje overeniu vhodnosti špecifickej metódy - kognitívneho interview pre účely vypočúvania u detí v predškolskom veku. Druhá rovina mapuje vývojovo špecifické prejavy detí v priebehu takto vedeného rozhovoru. Vďaka analýze dvadsiatich rozhovorov bolo možné identifikovať špecifiká prejavujúce sa tak v kognitívnej oblasti, ako aj v oblasti sociálnych schopností a zachytiť ich konkrétnu podobu. V následnom kroku boli výpovede detí posudzované z hľadiska použitej metódy. Na danej vzorke sa ukázali kvalitatívne ale aj kvantitatívne rozdiely obsahu výpovede v jednotlivých fázach. Pričom ako ideálna pre získanie presnej a detailnej výpovede sa ukazuje kombinácia fázy voľnej výpovede a fázy špecifických otázok. Kľúčové slová: vypočúvanie detí, metóda kognitívneho interview, detský svedok, výsluchové metódy
Vybrané charakteristiky pachatelů Münchausenova syndromu by proxy
Sgallová, Rebeka ; Šturma, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kostelníková, Zuzana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá některými charakteristikami pachatelů Münchausenova syndromu by proxy. Teoretická část se nejprve věnuje definici tohoto syndromu a jeho obětem. Dále se zabývá pachateli a jejich charakteristikami, např. psychopatologií, motivací, dětstvím a příčinami jejich chování. Následují kapitoly týkající se dalších osob zapojených do Münchausenova syndromu by proxy, odhalování tohoto syndromu a léčby pachatelů. V druhé části bakalářské práce je představen návrh výzkumu. Jeho cílem je zkoumat typy attachmentu a styly výchovy v primárních rodinách budoucích pachatelů Münchausenova syndromu by proxy. Navrhovaný výzkum je založen na kvalitativní metodologii v podobě polostrukturovaného rozhovoru. Klíčová slova Münchausenův syndrom by proxy; faktitivní porucha by proxy; pachatelé; attachment; styly výchovy
Vývoj spokojenosti v dlouhodobých partnerských vztazích
Kuncová, Kateřina ; Kalousová, Zuzana (vedoucí práce) ; Kostelníková, Zuzana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem spokojenosti v dlouhodobých partnerských vztazích. V teoretické části jsou definovány partnerské vztahy a termíny: spokojenost, štěstí a osobní pohoda. Následně je popsána spokojenost v partnerských vztazích a změny, kterými prochází v čase. Dosavadní výzkumy trajektorií partnerské spokojenosti dochází k různým závěrům, které jsou v této části prezentovány. V druhé části této práce je navržen výzkum, který si klade za cíl zjistit tvar, případně tvary, trajektorie partnerské spokojenosti v České republice, a snaží se určit, jak se vyvíjí spokojenost heterosexuálních jedinců v dlouhodobých partnerských vztazích. Návrh výzkumu se opírá o kvantitativní metodu probíhající dotazníkovou formou s několika vlnami sběru. Klíčová slova partnerské vztahy, vývojové trajektorie, manželská spokojenost, kvalita vztahu Abstract This bachelor thesis deals with the topic of satisfaction development in long-term romantic relationships. In the theoretical part are defined romantic relationships and terms: satisfaction, happiness and well-being. Furthemore, satisfaction in romantic relationships is described and the changes satisfaction experiences in time. Existing research of satisfaction trajectories in romantic relationships comes to different results, which are presented in...
The Cognitive Interview and its Use in the Elderly Population
Lofajová, Dorota ; Boukalová, Hedvika (vedoucí práce) ; Kostelníková, Zuzana (oponent)
Predkladaná bakalárska práca sa zaoberá metódou kognitívne interview a jej použiu u populácie seniorov. Literárne - prehľadová časť sa sústreďuje na popis metódy a jej ďalších verzií. Ďalej sa venuje špecifikám svedeckej výpovede seniorov a použitiu metódy kognitívne interview u tejto populácie. V náväznosti na teoretickú časť je navrhnutý kváziexperimentálny výskum, ktorý sa zaoberá použitím metódy u populácie seniorov s normálnou a narušenou kogníciou. Kľúčové sluvá Kognitívne interview, seniori, svedecká vypoveď, kognícia
Násilí v rodině a jeho rizika pro dítě
Chovancová, Zuzana ; Čáp, David (vedoucí práce) ; Kostelníková, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce se věnuje tématu dětí vystavených domácímu násilí a dopadům tohoto násilí na děti. Nejprve je stručně popsáno domácí násilí, jeho formy a užívaná terminologie. Následně jsou porovnány důsledky domácího násilí a syndromu CAN. Dále se práce soustředí na děti vystavené přímo i nepřímo domácímu násilí a tyto skupiny dětí jsou porovnány. Popsány jsou externalizující a internalizující projevy dopadu násilí na děti, a to v souvislosti s věkem i pohlavím. Práce popisuje také vztah dětí s rodičem, který je původcem násilí i problematiku transgeneračního přenosu násilí. Následně jsou představeny mediátory ovlivňující to, jak závažné dopady bude prožívané násilí na dítě mít. Ve výzkumné části práce je navržen výzkum kvantitativního i kvalitativního charakteru zabývající se zmapováním dopadů vystavení domácímu násilí u dětí v České republice. Výzkum prozkoumává také souvislost syndromu CAN a vystavení domácímu násilí u těchto dětí. Klíčová slova domácí násilí, děti, rodina, syndrom CAN
Psychologické aspekty svědecké výpovědi dětí: Specifika ovlivnění výpovědi
Vosmíková, Marie ; Boukalová, Hedvika (vedoucí práce) ; Kostelníková, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce se věnuje psychologickým aspektům svědecké výpovědi dětí. Cílem je objasnit psychologické aspekty mající vliv na nesprávnou výpověď dětského svědka a zmapovat kontext, ve kterém se vyskytuje. Literárně přehledová část bakalářské práce se věnuje nezáměrným chybám, které způsobují nesprávnou výpověď, jako jsou omezené kognitivní schopnosti dítěte, sugestibilita a sociální vlivy. Dále se práce věnuje záměrné dětské lži v kontextu svědecké výpovědi a mnoha jejím aspektům. Blíže se práce zaměřuje na falešná obvinění ze zneužívání či zanedbávání dětí v kontextu rodičovských sporů. V těchto případech může být dítě instruováno rodičem k nesprávné výpovědi, zároveň se však ve výpovědi mohou prolínat i nezáměrné chyby. Tato problematika je relevantní z důvodu zvyšujícího se výskytu a také proto, že může vážně narušit vztahy v rodině a psychické zdraví dítěte. Druhá část bakalářské práce se věnuje návrhu kvalitativního výzkumného projektu, který si klade za cíl zjistit, zda jsou děti v České republice vedeny k nesprávné svědecké výpovědi, v jakých aspektech to lze v rámci výpovědi dítěte rozpoznat, a jak se to liší z hlediska věku dítěte. Cílem je také porozumět vlivu rodičů či jiných dospělých osob na nesprávnou výpověď dítěte, nalézt klíčové aspekty ve výpovědi dítěte, které napovídají, že...
Rizikové chování klientů výchovného ústavu se zaměřením na zvládání agresivního chování
Dohnal, Kryštof ; Čáp, David (vedoucí práce) ; Kostelníková, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce si klade za cíl představit vybraná riziková chování klientů výchovného ústavu se zaměřením na zvládání agresivního chování. Práce je rozdělena na dva celky, přičemž první je literárně přehledová část shrnující vybraná riziková chování vztahující se ke klientům školských zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Sem patří užívání návykových látek, kriminální jednání, šikana a neposlední řadě i možnými strategiemi jeho zvládání, kterému se věnuje samostatná kapitola. Druhá část je věnována návrhu výzkumného projektu, který je zaměřen na zvládání agresivního chování klientů Výchovného ústavu
Kognitivní interview
Gábrišová, Julie ; Boukalová, Hedvika (vedoucí práce) ; Kostelníková, Zuzana (oponent)
Předkládaná bakalářská práce se zabývá metodou kognitivního interview a jejím užitím ve výslechové praxi. Literárně přehledová část nejdříve seznamuje s vytvářením svědecké výpovědi, se zpracováním informací a s paměťovými procesy, poté se soustředí na samotný kognitivní interview, na jeho průběh, základní techniky a limity. Další kapitoly se zaměří na využití této metody u vybraných skupin lidí a v policejní praxi. Empirická část v návaznosti na literárně přehledovou část poskytuje návrh experimentálního výzkumu, který se věnuje ověření efektivity KI v porovnání s běžnými výslechovými metodami v České republice. Klíčová slova Kognitivní interview, výslechová metoda, svědecká výpověď
Možnosti terapeutické a poradenské práce s ženami jako oběťmi domácího násilí
Tláskalová, Michaela ; Čáp, David (vedoucí práce) ; Kostelníková, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce se věnuje charakteristice domácího násilí a zmapování jednotlivých přístupů k terapii a poradenství u žen, které byly ohroženy domácím násilím. Obsahem literárně - přehledové části práce jsou psychologické aspekty domácího násilí. Jeho definice, znaky, dopady a hlavní formy. Je zde popsán jeho cyklus a modely reakcí žen. Dále jsou nastíněny principy komunikace s oběťmi domácího násilí i proces odpoutávání se z násilného vztahu. Předloženy jsou vybrané přístupy v terapeutické a poradenské práci s oběťmi domácího násilí jako jsou krizová intervence, párová terapie, poradenství, terapie vycházející z kognitivně - behaviorální terapie, desenzibilizace a přepracování pomocí očních pohybů a svépomocné podpůrné skupiny. Zmíněny jsou i instituce pomáhající obětem domácího násilí v České republice. V souvislosti s tím je navržen výzkumný projekt, který se zaměřuje na redukci negativních symptomů, které se pojí se zkušeností oběti domácího násilí. Snížení těchto příznaků by mělo být výsledkem konkrétního psychoterapeutického programu. Klíčová slova domácí násilí, oběť, násilný partner, terapie, poradenství
Možnosti terapeutické a poradenské práce s dítětem - obětí domácího násilí
Láchová, Markéta ; Čáp, David (vedoucí práce) ; Kostelníková, Zuzana (oponent)
Cílem bakalářské práce je seznámení s problematikou domácího násilí páchaného na dětech a se specifickými formami terapie, jejichž účinnost z hlediska sebehodnocení dítěte je srovnávána v návrhu výzkumu. Literárně přehledová část je rozdělena na dvě části, z nichž první se zabývá vymezením domácího násilí. Přes dětské trauma a syndrom CAN se dostává až k formám a dopadům domácího násilí na dítě. Druhá část pojednává o specifických formách dětské terapie a věnuje se mimo jiné i obecným zásadám a problematice důvěrnosti v práci s dítětem. Dále jsou zde zmíněny i některé specifické přístupy, které se využívají v zahraničí. V návrhu výzkumu je použit design opakovaných měření, to znamená pre Dítě je testováno škálou sebehodnocení dítěte PAQ, která je součástí Rohnerovy baterie rodinné diagnostiky. Poté mu je poskytnuta intervence ve formě jednoho ze tří vybraných typů terapie, a to terapie hrou, terapie vyprávěním příběhů nebo terapie pískem. Po absolvování terapie je dítě opětovně měřeno škálou PAQ. Míry rozdílu v sebehodnocení před a po terapii jsou jednak srovnávány v rámci jednotlivých forem terapie a jednak s populačním průměrem u dětí, které nejsou oběťmi domácího násilí. Výsledky mohou posloužit k zefektivnění péče o traumatizované děti. Klíčová slova Domácí násilí, syndrom CAN, sebehodnocení, dětská terapie

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.