Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Překračování hranic. Vybraná témata v díle Fulvia Tomizzy
Kosová, Karolína ; Pelán, Jiří (vedoucí práce) ; Flemrová, Alice (oponent)
Existují "vnější" a "vnitřní" hranice. Člověk je neustále překračuje a pokouší. Vyskytují se na mapách, v podobě demarkačních linií s těžkými závorami, obklopené vojáky nebo jako nízké kamenné zídky oddělující pole sousedů na vesnici. Existuje hranice mezi mořem a pevninou, městem a venkovem, mezi dvěma národy. Fulvio Tomizza, jehož životu a dílu jsme se věnovali v této práci, s těmito hranicemi žil. S existencí těch vnějších se vyrovnával po celý život ve svém díle. Nepochopitelnou hranicí byl pro něj hraniční přechod mezi svobodným světem Itálie, kde nikdy nedosáhl toužené vnitřní svobody, a Istrií, patřící od roku 1954 k "nesvobodné části světa". Znal dobře hranici mezi italskou a slovanskou populací v oblasti Istrie, protože se světy těchto etnik protínaly v něm samotném. Proto zasvětil celé své dílo tomu, aby hranice nebyly hranicemi, které oddělují, ale naopak spojníky, místy setkávání a prolínání vlivů. Tak se i hranice jeho vnitřního světa, který nám zprostředkoval svou tvorbou, staly body spojení mezi minulostí a přítomností, realitou a snem, životem a smrtí. Sám Fulvio Tomizza byl nejlepším příkladem "prolínání hranic"; profese spisovatele byla od počátku jeho kariéry neoddělitelnou součástí jeho vlastního světa. Proto vykazuje značná část jeho děl i silné autobiografické prvky (L'albero dei...
Polyfunkční budova
Kosová, Karolína ; Jelínek, Petr (oponent) ; Struhala, Karel (vedoucí práce)
Předmětem mé diplomové práce je návrh novostavby polyfunkční budovy v Košeticích. Budova spojuje funkci administrativního zázemí lesní správy, výukového zážitkového centra určeného pro děti a mládež od 10 do 20 let s možností ubytování a funkci trvalého bydlení pro správce objektu. Budova má tvar písmene L. Parkování je řešeno v přední části pozemku přímo u sjezdu z přilehlé komunikace. Za vstupním křídlem objektu je navržena montovaná konstrukce hlediště letního kina. Objekt má dvě nadzemní podlaží. Přední část budovy je jednopodlažní s vegetační střechou. Nad druhým nadzemním podlažím je navržena sedlová střecha tvořena dřevěnými vazníky. Skladba obvodové stěny je navržena jako provětrávaná fasáda, tvořena keramickými bloky a zateplením z minerální vlny. Stropní konstrukce je řešena jako monolitické železobetonové desky. Návrh je proveden v jednoduchém tvarovém řešení s ohledem na ráz okolní krajiny.
Dům na vodě
Kosová, Karolína ; Kučera, Radim (oponent) ; Struhala, Karel (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je návrh novostavby rodinného domu s malířským ateliérem v Martinicích u Onšova. Navrhovaná stavba bude založena částečně na břehu pozemku číslo 140/2, větší část stavby je navržena nad hladinou rozlehlého rybníka (číslo pozemku 145). Dům pro čtyřčlennou rodinu má dvě nadzemní podlaží. Parkování je řešeno samostatnou garáží pro dvě vozidla. Základovou konstrukci tvoří velkoformátové železobetonové vrtané piloty a rámová konstrukce příčlí, podporující nosné stěny. Svislé nosné konstrukce jsou navrženy z cihelných broušených bloků a opatřeny zateplovacím systémem s provětranou fasádou. Strop tvoří železobetonové desky. Dominantou domu je oblouková dvouplášťová střecha. Zastřešení spojovací části mezi rodinným domem a ateliérem je navrženo jako pochozí plochá střecha.
Překračování hranic. Vybraná témata v díle Fulvia Tomizzy
Kosová, Karolína ; Flemrová, Alice (oponent) ; Pelán, Jiří (vedoucí práce)
Existují "vnější" a "vnitřní" hranice. Člověk je neustále překračuje a pokouší. Vyskytují se na mapách, v podobě demarkačních linií s těžkými závorami, obklopené vojáky nebo jako nízké kamenné zídky oddělující pole sousedů na vesnici. Existuje hranice mezi mořem a pevninou, městem a venkovem, mezi dvěma národy. Fulvio Tomizza, jehož životu a dílu jsme se věnovali v této práci, s těmito hranicemi žil. S existencí těch vnějších se vyrovnával po celý život ve svém díle. Nepochopitelnou hranicí byl pro něj hraniční přechod mezi svobodným světem Itálie, kde nikdy nedosáhl toužené vnitřní svobody, a Istrií, patřící od roku 1954 k "nesvobodné části světa". Znal dobře hranici mezi italskou a slovanskou populací v oblasti Istrie, protože se světy těchto etnik protínaly v něm samotném. Proto zasvětil celé své dílo tomu, aby hranice nebyly hranicemi, které oddělují, ale naopak spojníky, místy setkávání a prolínání vlivů. Tak se i hranice jeho vnitřního světa, který nám zprostředkoval svou tvorbou, staly body spojení mezi minulostí a přítomností, realitou a snem, životem a smrtí. Sám Fulvio Tomizza byl nejlepším příkladem "prolínání hranic"; profese spisovatele byla od počátku jeho kariéry neoddělitelnou součástí jeho vlastního světa. Proto vykazuje značná část jeho děl i silné autobiografické prvky (L'albero dei...

Viz též: podobná jména autorů
2 KOSOVÁ, Kamila
6 KOSOVÁ, Kateřina
6 Kosová, Kateřina
5 Kosová, Klára
6 Kosová, Kristýna
6 Košová, Kristýna
6 Kóšová, Kateřina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.