| |
| |
| |
|
Optimalizace BCP ve vztahu k systému krizového řízení ČR
Peštová, Aneta ; Kopecký, Zdeněk (vedoucí práce) ; Kohout, Petr (oponent)
Podnik je během svého fungování působí mnoho vlivů, ať z vnitřku či z jeho vnějšku. BCM je manažerská disciplína, která se zabývá zajišťěním odolnosti podniku proti provozním (věcným) rizikům a byla vyvinuta z důvodu stále se zvyšující potřeby zajištění proti nepředvídatelným událostem. Cílem této diplomové práce je optimalizovat plán konkrétní společnosti v souladu se systémem krizového řízení ČR.
|
|
Analýza krizové připravenosti organizace působící v oboru školství
Kramešová, Petra ; Antušák, Emil (vedoucí práce) ; Kopecký, Zdeněk (oponent)
Obsahem diplomové práce je analýza krizové připravenosti organizace působící v oboru školství. Skládá se z teoreticko -- metodologické části a praktické části. Teoretická část pojednává o specifikách a zvláštnostech krizového managementu a analyzuje cíle a podstatu krizové připravenosti organizace tohoto typu. Praktická část prezentuje provedený výzkum, ukazuje na silné a slabé stránky, jako i na hrozby a příležitosti, které podstatným způsobem limitují stav a úroveň krizové připravenosti zkoumaných škol. Předposlední oddíl je zaměřen na návrhy metodiky zajištění krizové připravenosti na školách. Závěr následně shrnuje a vyhodnocuje provedená šetření. Z důvodu lepší ilustrace jsou k práci připojeny přílohy, které více přiblíží problematiku.
|
|
Etické aspekty krizové komunikace podniku
Roztočilová, Linda ; Antušák, Emil (vedoucí práce) ; Kopecký, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce s názvem "Etické aspekty krizové komunikace podniku" se zabývá problematikou krizové komunikace. Stanovené cíle zahrnují teoretické uvedení do problematiky, analýzu praktických příkladů porušení etických aspektů krizové komunikace a návrh opatření pro podnikový management v oblasti plánování a řízení krizové komunikace. Praktická část se zaměřuje na dva příklady ze srpnových povodní 2002. Zaplavení pražského metra a vyplavení chemikálií z neratovické Spolany se staly jejich symbolem. Provedená analýza ukazuje na nezbytnost dodržování etických aspektů krizové komunikace. Nedodržování či vědomé porušování těchto principu může mít nejen personální, ale i ekonomické a právní důsledky.
|
| |
|
Aplikace metod BCM do havarijního plánování
Cihlářová, Aneta ; Kopecký, Zdeněk (vedoucí práce) ; Kohout, Petr (oponent)
Na podnikatelské subjekty během jejich fungování působí mnoho hrozeb a rizik, které mohou zásadně ovlivňovat jejich podnikatelskou činnost. Pro zajištění odolnosti podniku vůči věcným provozním rizikům se vyvinula manažerská disciplína Business Continuity Management. BCM má za cíl zajištění kontinuity podnikatelské činnosti v případech jeho ohrožení. Cílem této diplomové práce je aplikovat vybrané metody BCM do havarijního plánování, které je pro podnikatelské subjekty v České republice dáno legislativně.
|
| |
|
Analýza faktorů ovlivňujících krizovou odolnost a připravenost podniku v odvětví cestovního ruchu
Šefčíková, Lucie ; Antušák, Emil (vedoucí práce) ; Kopecký, Zdeněk (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je zanalyzovat dosavadní vývoj podniku v odvětví cestovního ruchu a zaměřit se na hrozby a rizika podnikání v tomto oboru. Teoretická část práce je zaměřena na oblast cestovního ruchu a hotelnictví a současně podává obecné informace o krizovém managementu, především o krizové připravenosti a odolnosti podniku. Zároveň charakterizuje metody analýzy, které lze využít k tomu, aby byl daný podnik schopen docílit větší připravenosti a odolnosti vůči jakékoliv krizi. V praktické části pak popisuje zkoumaný hotel Krystal a pomocí SWOT analýzy a dalších tří metod odhaluje hrozby, které jsou v současnosti pro hotel aktuální. Z výsledků provedených analýz v závěru vyplývá, že si hotel doposud v oblasti krizového managementu nevede špatně. I přesto jsem se však pokusila vypracovat návrhy a doporučení, které by mohly stávající krizovou odolnost a připravenost daného hotelu zvýšit.
|