Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 438 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti a překážky pracovního uplatnění klientů azylových domů
Kellnerová, Andrea ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi a překážkami pracovního uplatnění klientů azylových domů. Cílem práce je zjistit, jaké faktory ovlivňují pracovní uplatnění této cílové skupiny. V práci je představena instituce azylových domů, jejich legislativní ukotvení a druhy azylových domů z perspektivy cílových skupin. Dále je představen fenomén nezaměstnanosti se zaměřením na klienty azylových domů, jeho obvyklé příčiny a dopady na tuto cílovou skupinu. Práce poukazuje na to, jaké jsou možnosti pracovního uplatnění pro klienty azylových domů. Představuje možnosti nabízené aktivní politikou zaměstnanosti, jako rekvalifikace, veřejně prospěšné práce a společensky účelná místa. Dále je přiblížena podpora v nezaměstnanosti, individuální plán používaný v azylových domech, pracovní aktivizace, chráněný a otevřený trh práce, tréninková pracovní místa a také nevhodné možnosti pracovního uplatnění. Nakonec jsou identifikovány nejčastější překážky uplatnění na trhu práce, a to nízká úroveň vzdělávání a kvalifikace, předluženost, psychické a zdravotní znevýhodnění, předsudky zaměstnavatelů a limitující sociokulturní prostředí. Součástí práce je také kvantitativní šetření provedené za pomocí dotazníků, jehož cílem je na základě názorů této cílové skupiny identifikovat faktory pozitivně i negativně ovlivňující...
Odpovědnost a postavení starosty v systému orgánů obce do jednoho tisíce obyvatel
Kalátová, Marie ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Vedral, Josef (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl podrobněji rozvést téma odpovědnost a postavení starosty obce, a to specificky v systému orgánů obce do jednoho tisíce obyvatel, s čímž úzce souvisí stručný, ale komplexní přehled právního rámce a dalších aspektů týkajících se právního postavení obcí a vymezení jejich působnosti, k čemuž je využito převážně deskriptivní metody. Dále bylo pro účely této práce realizováno dotazníkové šetření, jehož úplné znění a vyhodnocení tvoří součást této práce. Práce se zaměřuje na identifikaci právních povinností, které na starostu klade legislativa, a na jejich praktickou realizaci v rámci menších obcí. První kapitola této práce se zaměřuje na stručný přehled historického vývoje samosprávy na území dnešní České republiky, od raných dob přes první obecní zřízení z roku 1849, přes vznik Československa, potlačování samosprávy v době protektorátu a vlády komunistické strany, až po Sametovou revoluci a vznik samostatného českého státu. Druhá kapitola se soustředí na právní postavení obcí, pokouší se vymezit jejich působnost a definici a přináší popis jednotlivých orgánů obce. Třetí kapitola se již věnuje samotnému starostovi obce, stručně osvětluje historii daného pojmu, přibližuje jeho postavení, způsob volby, odpovědnost, popisuje jednotlivé pravomoci starosty, jeho odbornou...
Role pracovníků neziskových organizací při integraci imigrantů do české společnosti
Němečková, Veronika ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Kocianová, Renata (oponent)
Cílem bakalářské práce je analyzovat, jak pracovníci a dobrovolníci neziskových organizací reflektují vlastní roli v integraci imigrantů do české společnosti a jak vnímají širší přínosy těchto organizací. Práce se zaměřuje na pracovníky a dobrovolníky neziskových organizací z oblasti integrace cizinců, mezi jejichž služby patří vzdělávací činnosti. Cílovou skupinou těchto služeb jsou dospělí imigranti a zároveň představitelé majoritní společnosti (pedagogové, sociální pracovníci, úředníci ad.). Pro účely práce byly vybrány organizace, které se věnují dospělým imigrantům, mezi jejich poskytované služby patří poradenská i vzdělávací činnost, sídlí (nebo mají pobočku) v Praze a mají dobrovolnický program. Nejprve se práce soustředí na stav imigrace a její vývoj na území České republiky a na migrační a integrační politiku České republiky. Poté je představeno téma neziskového sektoru a neziskové organizace, na které navazuje část věnována dobrovolnictví a motivaci pro dobrovolnickou činnost a dále zde jsou představeny mentoringové a skupinové programy pro cizince. Součástí práce je rovněž část, která shrnuje nedávná šetření podporující tezi, že právě vzdělávání je efektivním nástrojem integrace. Kvalitativní empirické šetření vychází z polostrukturovaných rozhovorů, kterých se zúčastnilo šest pracovníků...
Ochrana biodiverzity hlubokomořského dna za hranicemi národní jurisdikce
Kopecký, Martin ; Žákovská, Karolina (vedoucí práce) ; Stejskal, Vojtěch (oponent)
Ochrana biodiverzity hlubokomořského dna za hranicemi národní jurisdikce Ochrana mořského prostředí včetně ekosystémů a biodiverzity mořského dna je jedním z důležitých cílů, k jehož naplnění by mělo směřovat mezinárodní právo životního prostředí. V první části této diplomové práce jsem představil nejvýznamnější ekosystémy hlubokomořského dna a upozornil jsem na některé rozdíly mezi přírodovědným náhledem na ně a jejich právním pojetím. Ve druhé části práce jsem představil stěžejní principy a přístupy, které se při ochraně biodiverzity hlubokomořského dna uplatní, včetně příkladů konkrétních závazných a nezávazných právních nástrojů mezinárodního práva. Též jsem stručně nastínil jejich postavení v současném systému mezinárodního práva, zejména pak s ohledem na mezinárodní obyčejové a smluvní právo. Ve třetí části jsem se zaměřil na rozbor konkrétních mezinárodních úmluv, které se týkají ochrany biodiverzity hlubokomořského dna. Nejprve jsem analyzoval Úmluvu OSN o mořském právu a poté jsem se zaměřil na dvě regionální právní úpravy, a to Úmluvu o ochraně mořského prostředí v severovýchodním Atlantiku a antarktický smluvní systém. U každé z nich jsem se nejprve zabýval tím, zda reflektují stěžejní principy a přístupy, které jsem představil ve druhé části této práce. Následně jsem se zabýval rozborem...
Proměny transformativního učení
Kroftová, Barbora ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Sycha, Martin (oponent)
Práce se zaměřuje na teorii transformativního učení dospělých Jacka Mezirowa, její hlavní myšlenkové opory, vývoj a recepci v mezinárodním andragogickém myšlení. Cílem práce je analyzovat teorii transformativního učení a vývoj hlavního proudu pojímání transformativního učení od jejího vzniku do současnosti. Pomocí bibliometrické analýzy a obsahové analýzy vybraných mezinárodních recenzovaných časopisů International Journal of Lifelong Education, Adult Education Quarterly, Studies in the Education of Adults a European Journal for Research on the Education and Learning of Adults je v empirickém šetření následně analyzován vývoj pojímání transformativního učení v rámci jejich posledních pěti úplných ročníků. Cílem empirického šetření je identifikovat hlavní rozvíjená témata a přístupy k využití teorie transformativního učení. Z kvantitativního hlediska je sledován vývoj počtu příspěvků k transformativnímu učení formou studií. Dále jsou sledovány podoby souhlasného rozvíjení Mezirowových myšlenek, jejich kombinace s jinými teoretickými přístupy nebo polemické přístupy. Klíčová slova: vzdělávání dospělých, teorie transformativního učení, perspektivní transformace, kritický dialog, významová perspektiva, Jack Mezirow, bibliometrická analýza, odborné časopisy
Vzdělávání v oblasti duševního zdraví pro učitele druhého stupně základních škol
Neuhortová, Justýna ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem duševního zdraví a identifikuje možnosti vzdělávání v této oblasti pro učitele. Cílem práce je analyzovat aktuální vzdělávací možnosti a nabídku vzdělávacích kurzů pro učitele druhého stupně základních škol v České republice v oblasti duševního zdraví. Dílčím cílem práce je charakterizovat roli státu i dalších aktérů, kteří se podílejí na vzdělávání učitelův této oblasti.Nejprve jsou vymezeny základní pojmy, koncepty a složkyduševníhozdraví. Následně jsoupředstavenyklíčové strategické národní a nadnárodní dokumenty vztahující se k tématu duševního zdraví a jeho podpory. Dále jsou popsány specifika profese učitele s důrazem na identifikaci specifickýchcharakteristik učitele druhého stupně základních škol. Dále práce popisuje vlivy působící na duševní zdraví učitelů druhého stupně základních škol. Další kapitoly práce se věnují identifikaci důvodů či možných bariér účasti učitelů druhého stupně na vzdělávacích aktivitách v oblasti duševního zdraví. Diplomová práce blíže rozpracovává možnosti dalšího profesního vzdělávání učitelů v této oblasti. Cílem kvantitativního empirického šetření je identifikovat důvody a bariéry účasti učitelů druhého stupně základních škol v Praze a ve Středočeském kraji k participaci na vzdělávacích aktivitách v oblasti duševního zdraví....
Sociální cirkus jako specifická forma vzdělávání
Tomíčková, Eva ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Vojtko, Tibor (oponent)
Sociální cirkus představuje inovativní přístup, který využívá cirkusové umění jako univerzální jazyk pro práci s širokou škálou cílových skupin. Cílem práce je analyzovat sociální cirkus jako specifickou formu vzdělávání, zejména ve vztahu ke způsobům práce lektora s důrazem na sociálně-emancipační cíle. Kapitoly s teoretickým zaměřením se zabývají charakteristikou sociálního cirkusu, jeho podobami, cílovými skupinami, a zaměřují se na klíčové principy práce lektora a jeho kompetence. Práce se dále zabývá potenciálem sociálního cirkusu pro emancipaci jedince a sociální změnu, a popisují souvislosti vztahu mezi sociálním cirkusem a oblastí vzdělávání. Data pro empirické šetření získaná prostřednictvím devíti polostrukturovaných rozhovorů s lektory jsou analyzována metodou otevřeného kódování v pojetí Strausse a Corbinové. Cílem empirického šetření je zjistit, jaké přínosy pro účastníky identifikují lektoři na základě svých zkušeností a praxe. Výstupy šetření ukazují, že sociální cirkus v českém prostředí představuje rozmanitý koncept odvíjející se od konkrétní cílové skupiny. Specifické potřeby cílové skupiny udávají konkrétní cíle, které se nejčastěji pohybují v rovině aktivizační nebo intervenční. Sociální cirkus se v českém prostředí nejčastěji realizuje ve spolupráci dvou nebo více lektorů a s...
Dokazování ve správním řízení
Holub, Štěpán ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Sharp, Vladimír (oponent)
Dokazování ve správním řízení Tématem této diplomové práce je dokazování ve správním řízení, přičemž cílem tohoto dokazování je utvořit ucelené povědomí správního orgánu, eliminovat případné rozpory zjištěných skutečnostech a v dané věci rozhodnout. Vzhledem k různorodosti správních řízení je třeba vyložit jednotlivé typy těchto řízení, potažmo jejich jednotlivé fáze, a zároveň je jednotlivými důkazními instituty. Opomenuty nesmí být ani možné odlišnosti dokazování, či dokonce úplná absence dokazování, neboť je třeba zmínit, že ačkoli lze na dokazování pohlížet jako na podstatnou část řízení, zákonodárce nestanovil jeho výlučnou obligatornost. Tato práce je rozdělena do pěti kapitol. V první kapitole jsou podrobně rozebrány jednotlivé zásady správního řízení, které jsou s kontextu dokazování, přičemž tyto pojmy nejsou zákoně explicitně vyloženy. Za použití judikatury a odborné literatury jsou pak tyto pojmy blíže popsány. Tématem třetí kapitoly je procesní řazení jednotlivých fází dokazování přesahem do opravných a dozorčích prostředků, přičemž je část této kapitoly věnována také problematice koncentrace řízení. Čtvrtá kapitola detailněji rozebírá jednotlivé demonstrativně uvedené důkazní prostředky v zákoně č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění. Zvýšený důraz je zde kladen na problematiku výslechu...
Specifika ve vzdělávání druhé generace Vietnamců v České republice
Nguyen, Huyen Trang ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Vojtko, Tibor (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vzděláváním druhé generace Vietnamců v České republice. Cílem bakalářské práce je identifikovat a analyzovat specifika ve vzdělávání druhogeneračních Vietnamců s důrazem na jejich sociokulturní kontext. Specifické aspekty ve vzdělávání druhogeneračních Vietnamců jsou identifikovány také v kontextu migrace jejich rodičů - Vietnamců první generace. Pozornost je věnována sociokulturním charakteristikám druhogeneračních Vietnamců, které zásadně určují jejich vztah i postoj ke vzdělávání a ovlivňují jejich vzdělanostní aspirace i perspektivy v průběhu vzdělávací trajektorie v českém vzdělávacím systému. Součástí práce je empirické šetření realizované kvantitativní metodou formou dotazníku vlastní konstrukce. Cílem šetření je identifikovat vnitroskupinové rozdíly ve vnímání rodičovského tlaku na dosahování akademických úspěchů u druhogeneračních Vietnamců, a to mezi prvorozenými a mladšími potomky, rovněž mezi syny a dcerami. Klíčová slova druhá generace Vietnamců, specifika ve vzdělávání, vzdělávání vietnamských dětí, migrace, integrace, banánové děti
The Contribution of Coaching to Adult Learning
Kapustová, Katarína ; Fonville, Alexandra (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent)
Práce se zabývá problematikou koučování v kontextu učení (se) dospělých. Cílem práce je identifikovat potenciální přínosy koučovacích sezení s profesionálním koučem pro učení se koučovaného klienta v podobě změn v oblasti jeho osobnostních a sociálních kompetencí. Pozornost je věnována představení teoretického rámce koučování a jeho hlavních principů. Práce se dále zabývá charakteristikou kouče a koučovaného jako účastníků koučovacího procesu a jejich vztahem; následně je pozornost zaměřena na fenomén učení se specifickým zaměřením na učení (se) dospělých. Text se zabývá také koučováním v kontextu učení (se) dospělých a rozebírá klíčové myšlenky a principy vybraných teorií učení dospělých, které jsou relevantní jak pro praxi, tak pro teoretický základ koučování. Tato práce zahrnuje kvalitativní empirické šetření zaměřené na objasnění přínosu účasti klienta v individuálním koučování pro jeho učení z pohledu koučovaných a koučů z České republiky a Slovenska, přičemž se specificky jedná o kouče akreditované ICF, EMCC nebo SAKo a klienty, kteří absolvovali koučování s profesionálním koučem akreditovaným některou z těchto organizací. Klíčová slova koučink, koučování, kouč, koučovaný, přínos koučinku, učení dospělých, učení ze zkušenosti, reflexe, teorie učení

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 438 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
8 KOPECKÝ, Marek
4 KOPECKÝ, Miroslav
8 Kopecký, Marek
1 Kopecký, Markéta
4 Kopecký, Martin,
4 Kopecký, Matěj
2 Kopecký, Michael
9 Kopecký, Michal
3 Kopecký, Miloslav
4 Kopecký, Miroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.