|
Time management českých filmových producentů
Homolová, Anika ; KOPECKÝ, Čestmír (vedoucí práce) ; MORAVEC, Václav (oponent)
Ve své práci jsem se zabývala otázkou time managementu českých nezávislých filmových producentů. Zajímalo mě, jaké specifické nároky klade práce producentů na jejich časové plánování a jaké metody mohou producenti využívat k tomu, aby měli svůj čas pod kontrolou. Oslovila jsem za tímto účelem čtyři české producenty a zpracovala téma formou rozhovorů. Pomocí jejich osobních zkušeností s time managementem jsem se pokusila navrhnout několik modelů organizace času, které mohou být užitečné pro producenty. Vzhledem k povaze kvalitativního výzkumu je výstup z mé práce spíše subjektivní. Přesto mi přijde velice přínosné zabývat se tímto tématem a prozkoumat osobní zkušenostmi těchto osobností filmového průmyslu.
|
|
Tvůrčí producentská skupina se zaměřením na diváka 65+
Slivoňová, Juliána Silvie ; KOPECKÝ, Čestmír (vedoucí práce) ; VLACH, Jiří (oponent)
Výstupem této práce je základ tvůrčí producentské skupiny samostatně fungující v prostředí tuzemské televize veřejné služby a úzce zaměřené na seniorského diváka. Obsahuje popis televizního prostředí a to jak ze strany producenta, tak se strany konzumenta. Je doplněna o detailní popis cílové skupiny na základě komparace dostupných sociologických výzkumů a o základní popis pěti doporučených pořadů, pro takovou konkrétní TPS.
|
|
Filmový průmysl a práce s publikem
Pojarová, Karolína ; KOPECKÝ, Čestmír (vedoucí práce) ; Horák, Petr (oponent)
Studie stavící na vlastním průzkumu a kulturních teoriích věnující se tématu zapojení aktérů filmového průmyslu v oblasti práce s publikem. Práce se orientuje na filmové profesionály a jejím cílem je představit potenciál filmové a audiovizuální výchovy a její užitek pro sektor filmového průmyslu. Příklady dobré praxe jsou ve studii zmíněny za účelem inspirovat prostředí českého filmového průmyslu. V neposlední řadě je navrženo několik modelů, jak by čeští filmoví producenti a distributoři mohli oblasti práce s publikem přispět.
|
| |
|
Žánrové a produkční bariéry českého hororu
Kimlová, Jana ; KOPECKÝ, Čestmír (vedoucí práce) ; PRAŽSKÝ, Přemysl (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Žánrové a produkční bariéry českého hororu" se zabývá vývojem hororového žánru na území České republiky od jeho počátku až dodnes. V první části definuje horor na obecné úrovni, včetně jeho typických žánrových prvků a konvencí. V analytické části pak zkoumá možné příčiny neúspěchu tohoto žánru v českém prostředí a nastiňuje jeho možný vývoj do budoucna, při zohlednění současných trendů v tomto žánru.
|
|
Divadelní filmy
Doležalová, Kateřina ; KOPECKÝ, Čestmír (vedoucí práce) ; PRAŽSKÝ, Přemysl (oponent)
Tématem této práce jsou divadelní filmy, které autor vidí jako ty, které adaptují divadelní hry se zachováním některých postupů divadelních.
První a největší část se věnuje filmovým postupům a jejich funkci z hlediska narace. V další části se zabývá v menší míře postupy divadelními a zkoumá hlavní specifika divadla a jejich formy užití. Následuje shrnutí, které se snaží vymezit rozdíl mezi filmem a divadlem.
V další části autor na základě dvou snímků, které považuje za divadelní, zkoumá, jakým způsobem divadelní postupy ovlivňují zmíněné filmy.
|
|
Porovnání české a britské producentské a sociace
Vorlová, Hana ; KOPECKÝ, Čestmír (vedoucí práce) ; VLACH, Jiří (oponent)
Abstrakt: Bakalářská práce s názvem Porovnání britské a české producentské asociace se zabývá porovnáním činnosti a organizace české Asociace producentů v audiovizi a britské Producers Alliance for Cinema and Television. Cílem práce je pomocí komparativní analýzy porovnat obě asociace z různých hledisek a zhodnotit, co by mohlo vést ke zlepšení a čím by se mohly asociace jedna od druhé inspirovat.
|
|
Český producent a aspekty mezinárodní ko produkce a distribuce
Konečný, Lubomír ; KOPECKÝ, Čestmír (vedoucí práce) ; ULDRICHOVÁ, Helena (oponent)
Magisterská práce se zabývá evropským filmovým průmyslem a postavením českého producenta v rámci tohoto systému. V úvodu je kinematografie zařazena do systému kreativního průmyslu a je definována profese producenta. Dále jsou nastíněny možnosti financování audiovizuálního díla v lokálních podmínkách, které jsou nezbytným prvkem pro uzavírání potenciálních koprodukcí. Významná část práce je věnována analýze fungování významných evropských audiovizuálních fondů jako jsou: Eurimages a MEDIA Desk a vzdělávání producentů. V případové studii je pak představena dánská společnost Zentropa jako jedna z nejúspěšnějších evropských filmových společností, jejíž úspěch je založen na využívání možností evropského filmového trhu. V závěru práce je pak nastíněny změny systému spojeného s nástupem digitálních médií a rozšířením sociálních sítí.
|
| |
|
Vývoj televizního seriálu
Dočekalová, Hedvika ; Oukropec, Petr (vedoucí práce) ; Kopecký, Čestmír (oponent)
Bakalářská práce nazvaná Vývoj televizního seriálu pojednává o základních pojmech a specifikacích, které obnáší vývoj televizního seriálu ve Spojených státech amerických s důrazem na hodinové drama. Vychází především z knih s touto tématikou a přednášek, které jsem absolvovala během zahraniční stáže. Konkrétní specifika, o kterých práce pojednává, jsou určení autora TV seriálu, druhy narace, stavba epizody, rozdíl vývoje postav mezi filmem a seriálem a také se zabývá pojmy jako je pilotní díl, backdoor pilot, proposal, packaging a "Biblí vývoje TV seriálu". Cílem práce je především představit americké standardizované prostředí, ve kterém vznikají televizní seriály. Práce je základním úvodem do této tématiky.
|