Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Denní režim a prvky sociálního chování slona indického (Elephas maximus) v ZOO Praha
Ouřadová, Petra ; Řezníček, Jan (vedoucí práce) ; Kopřivová, Kateřina (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá denním režimem a prvky sociálního chování slonů indických v Zoologické zahradě hl. m. Prahy v období od léta 2011 do jara 2012. V první části práce je zahrnuta problematika a analýza literatury chobotnatců (historie, výskyt, tělesné vlastnosti a rozmnožování), následně jsou popsány prvky chování slonů indických. V závěru práce jsou uvedeny výsledky denního režimu slonů a pozorování jejich sociálního chování v ZOO, které jsou srovnávány s chováním v přírodě a v zajetí. Práce se zaměřuje na falešné pověry o slonech, které jsou mezi lidmi známé. Ospravedlněny jsou formou interview s ošetřovatelkou slonů ze ZOO Praha. Klíčová slova: slon indický, sociální chování, stereotypní chování
Ptáci ve vyučování na středních školách s novými poznatky v oboru
Weiser, Jiří ; Řezníček, Jan (vedoucí práce) ; Kopřivová, Kateřina (oponent)
Souhrn V úvodu teoretické části diplomové práce je přehledně shrnuto systémové zařazení ptáků. Další části jsou zaměřeny nejen na obecná a běžně užívaná témata ve školních učebnicích, populárně-naučných publikacích i v médiích, ale také na zdůraznění zvláštních znaků, charakteristických pouze pro ptáky. Těmito tématy jsou historické a evoluční otázky, morfologie pokryvu, působení jednotlivých smyslů, tělěsná stavba a funkce orgánů. Podrobněji je rozebrána problematika tělesné stavby ptáků a kosterního systému. V závěrečných částech jsou zmíněny zvláštnosti v chování a doruzumívání ptáků a také jejich životní zvyklosti. V praktické části je uvedena SWOT analýza dostupných učebnic pro čtyřletá gymnázia s ohledem na kapitoly a informace týkající se živočišné třídy ptáků. Údaje uvedené v analyzovaných učebnicích lze považovat pouze za základní s potřebou rozšíření a doplnění učitelem. Přílohou práce jsou dvě prezentace v Powerpointu, obsahující jak základní informace, tak i zvláštní znaky charakteristické pouze pro ptáky. K prezentacím jsou vytvořeny pracovní listy. Pro sledované třídy bylo vypracováno laboratorní cvičení v podobě praktického zkoumání vybraných tématických bloků, probraných teoretickým výkladem. Znalosti studentů výše uvedených tříd byly ověřeny dotazníkovým šetřením. Byla potvrzena průměrná...
Zdravotní gramotnost ve školství
Kopřivová, Kateřina ; Přívratský, Vladimír (vedoucí práce) ; Ehler, Edvard (oponent)
Tato práce mapuje znalosti a dovednosti v oblasti první pomoci mezi žáky základních a středních škol, studenty vysokých škol a učitelů s dlouholetou praxí. Na základě výsledků dotazníkového šetření hledá příčiny nízkého povědomí a mnohdy i hrubé neznalosti důležitých témat první pomoci. Teoreticky zkoumá, zda je možné se první pomoci naučit v rámci povinné školní docházky, potažmo v navazujících stupních vzdělávání, a to zejména prostřednictvím studia učebních osnov, resp. Rámcově vzdělávacích programů, všeobecně vzdělávacích předmětů a učebnic přírodopisu tak, aby její poskytnutí bylo účinné. Za možnou příčinu kritického stavu znalostí pokládá též nedostatečnou odbornost učitelů, proto je součástí práce rovněž návrh osnovy zdravotnického semináře pro učitele doplněný o odpovídající studijní text.
Vybrané faktory komplementového systému v diagnostice intraamniálního zánětu u pacientek s předčasným porodem spojeným s předčasným odtokem plodové vody
Sejkorová, Ilona ; Andrýs, Ctirad (vedoucí práce) ; Kopřivová, Kateřina (oponent)
Univerzita Karlova v Praze, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Katedra biochemických věd Kandidát: Mgr. Ilona Sejkorová Vedoucí rigorózní práce: prof. RNDr. Ctirad Andrýs, Ph.D. Název rigorózní práce: Vybrané faktory komplementového systému v diagnostice intraamniálního zánětu u pacientek s předčasným porodem spojeným s předčasným odtokem plodové vody (PPROM) Cíl: Cílem práce bylo stanovit koncentrace vybraných složek komplementu v plodové vodě u pacientek s těhotenstvím komplikovaným PPROM s ohledem na mikrobiální invazi do amniální dutiny (MIAC), intraamniální zánět (IAI) a intraamniální infekci. Mezi hodnocené biomarkery byla zařazena složka komplementového systému C8, terminální komplex komplementu (TCC) a regulační bílkovina komplementového systému protektin (CD59). Metody: Do studie bylo zařazeno 164 žen s jednočetným těhotenstvím komplikovaným PPROM. Vzorky plodové vody byly odebrány transabdominální aminocentézou. Koncentrace vybraných molekul byla stanovena pomocí imunoenzymatické reakce (ELISA). Přítomnost bakterií v plodové vodě byla stanovena pomocí polymerázové řetězové reakce, imunochromatograficky byla stanovena koncentrace interleukinu 6 v plodové vodě. Intraamniální zánět byl definován koncentrací IL-6 >745 pg/ml. Intraamniální infekce je charakterizována přítomností MIAC a...
Ptáci ve vyučování na středních školách s novými poznatky v oboru
Weiser, Jiří ; Řezníček, Jan (vedoucí práce) ; Kopřivová, Kateřina (oponent)
Souhrn V úvodu teoretické části diplomové práce je přehledně shrnuto systémové zařazení ptáků. Další části jsou zaměřeny nejen na obecná a běžně užívaná témata ve školních učebnicích, populárně-naučných publikacích i v médiích, ale také na zdůraznění zvláštních znaků, charakteristických pouze pro ptáky. Těmito tématy jsou historické a evoluční otázky, morfologie pokryvu, působení jednotlivých smyslů, tělěsná stavba a funkce orgánů. Podrobněji je rozebrána problematika tělesné stavby ptáků a kosterního systému. V závěrečných částech jsou zmíněny zvláštnosti v chování a doruzumívání ptáků a také jejich životní zvyklosti. V praktické části je uvedena SWOT analýza dostupných učebnic pro čtyřletá gymnázia s ohledem na kapitoly a informace týkající se živočišné třídy ptáků. Údaje uvedené v analyzovaných učebnicích lze považovat pouze za základní s potřebou rozšíření a doplnění učitelem. Přílohou práce jsou dvě prezentace v Powerpointu, obsahující jak základní informace, tak i zvláštní znaky charakteristické pouze pro ptáky. K prezentacím jsou vytvořeny pracovní listy. Pro sledované třídy bylo vypracováno laboratorní cvičení v podobě praktického zkoumání vybraných tématických bloků, probraných teoretickým výkladem. Znalosti studentů výše uvedených tříd byly ověřeny dotazníkovým šetřením. Byla potvrzena průměrná...
Denní režim a prvky sociálního chování slona indického (Elephas maximus) v ZOO Praha
Ouřadová, Petra ; Řezníček, Jan (vedoucí práce) ; Kopřivová, Kateřina (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá denním režimem a prvky sociálního chování slonů indických v Zoologické zahradě hl. m. Prahy v období od léta 2011 do jara 2012. V první části práce je zahrnuta problematika a analýza literatury chobotnatců (historie, výskyt, tělesné vlastnosti a rozmnožování), následně jsou popsány prvky chování slonů indických. V závěru práce jsou uvedeny výsledky denního režimu slonů a pozorování jejich sociálního chování v ZOO, které jsou srovnávány s chováním v přírodě a v zajetí. Práce se zaměřuje na falešné pověry o slonech, které jsou mezi lidmi známé. Ospravedlněny jsou formou interview s ošetřovatelkou slonů ze ZOO Praha. Klíčová slova: slon indický, sociální chování, stereotypní chování
Zdravotní gramotnost ve školství
Kopřivová, Kateřina ; Přívratský, Vladimír (vedoucí práce) ; Ehler, Edvard (oponent)
Tato práce mapuje znalosti a dovednosti v oblasti první pomoci mezi žáky základních a středních škol, studenty vysokých škol a učitelů s dlouholetou praxí. Na základě výsledků dotazníkového šetření hledá příčiny nízkého povědomí a mnohdy i hrubé neznalosti důležitých témat první pomoci. Teoreticky zkoumá, zda je možné se první pomoci naučit v rámci povinné školní docházky, potažmo v navazujících stupních vzdělávání, a to zejména prostřednictvím studia učebních osnov, resp. Rámcově vzdělávacích programů, všeobecně vzdělávacích předmětů a učebnic přírodopisu tak, aby její poskytnutí bylo účinné. Za možnou příčinu kritického stavu znalostí pokládá též nedostatečnou odbornost učitelů, proto je součástí práce rovněž návrh osnovy zdravotnického semináře pro učitele doplněný o odpovídající studijní text.

Viz též: podobná jména autorů
1 Kopřivová, Klára
1 Kopřivová, Kristýna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.