Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Intristická motivace a prožitek FLOW u žáků základní umělecké školy
Komárek, Tomáš ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent) ; Gillernová, Ilona (oponent)
Tato rigorózní práce se zabývá problematikou prožívání flow a intrinsické motivace u žáků základní umělecké školy (ZUŠ). Cílem výzkumu bylo zjistit, do jaké míry jsou žáci ZUŠ k hudbě vnitřně motivováni, do jaké míry prožívají při hře na hudební nástroj flow a s kterými psychologickými aspekty tento typ prožívání souvisí. Výzkumný soubor tvořili žáci hudebního oboru ZUŠ Trutnov ve věku 11-18 let (N = 108). Data byla získána pomocí tří dotazníků (Dotazník flow, Dotazník učitel a Dotazník motivace). První dva dotazníky byly vytvořeny pro účely této rigorózní práce, Dotazník motivace byl přeložen z anglické verze dotazníku SIMS (The Situational Motivation Scale). Výzkum prokázal, že žáci ZUŠ se domnívají, že zažívají flow relativně velmi často. U většiny sledovaných proměnných se potvrdila statisticky významná souvislost s flow, výsledky ale ukazují, že se jedná o méně těsné vztahy. Výjimkou byl vztah mezi flow a intrinsickou motivací, kde byla prokázána výraznější souvislost. Neprokázalo se, že by prožitek flow žáků ZUŠ souvisel s hrou v hudebních souborech, s rozsahem domácího cvičení, délkou hry na nástroj nebo pohlavím respondentů. Klíčová slova: flow; intrinsická motivace; hudební psychologie; hudební vzdělávání.
Intervence zvyšující štěstí a životní spokojenost
Kukulová, Petra ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Komárek, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce se zabývá intervenčními strategiemi pozitivní psychologie a tím, jak ovlivňují naše štěstí a životní spokojenost. V literárně přehledové části práce vymezuji pojem štěstí a zmiňuji faktory podílející se na jeho úrovni. Také zde přináším poznatky odpovídající na otázku, zda je vůbec možné docílit dlouhotrvající pozitivní změny v hladině štěstí. Další část práce pojednává již o samotných intervenčních strategiích. Zaměřila jsem se především na zmapování mechanismu fungování těchto intervencí a uvádím zde faktory, které se podílejí na jejich účinnosti. Na konci teoretické práce uvádím kritické zamyšlení nad výzkumy ověřující účinnost intervenčních strategií a představuji zde nejčastější limity typické pro tento typ studií. Návrh mého výzkumného projektu je zacílen na ověření účinnosti intervenční strategie "Tři dobré věci".
Souvislost edukačního stylu učitele s vnímanou akademickou účinností žáků ZŠ
Komárek, Tomáš ; Horáková Hoskovcová, Simona (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent) ; Gillernová, Ilona (oponent)
4 Název: Souvislost edukačního stylu učitele s vnímanou akademickou účinností žáků ZŠ Autor: PhDr. Mgr. Tomáš Komárek Pracoviště: Katedra psychologie Školitel: PhDr. Simona Horáková Hoskovcová, Ph.D. Abstrakt: Předkládaná disertační práce zkoumá problematiku vnímané akademické účinnosti v souvislosti s edukačními styly učitele v tranzitorním období mezi prvním a druhým stupněm ZŠ. Hlavním výzkumným cílem bylo prozkoumat pomocí kvantitativních statistických metod předpoklad, že učitel svým edukačním stylem působí na vnímanou akademickou účinnost žáků. Druhým cílem bylo porovnat standardní školy a školy pracující podle alternativního výukového programu "Začít spolu" a zjistit, do jaké míry se tyto školy mezi sebou liší v edukačním stylu a jeho dopadu na vnímanou akademickou účinnost žáka. Výzkumný soubor tvořili žáci 5. ročníků obou typů škol (N = 896). Data byla získána pomocí tří dotazníků: dotazník Interakce učitele a žáků zjišťuje edukační styl učitele, dotazníky Myself as a learner scale a Children self-efficacy scale jsou zaměřeny na měření vnímané akademické účinnosti žáků. Výsledky potvrdily statisticky významnou, nicméně slabou souvislost mezi vnímanou akademickou účinností žáků a edukačním stylem jejich učitelů. Regresní analýzou bylo zjištěno, že vnímaná akademická účinnost souvisí s tím, jak žák...
Souvislost edukačního stylu učitele s vnímanou akademickou účinností žáků ZŠ
Komárek, Tomáš ; Horáková Hoskovcová, Simona (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent) ; Gillernová, Ilona (oponent)
4 Název: Souvislost edukačního stylu učitele s vnímanou akademickou účinností žáků ZŠ Autor: PhDr. Mgr. Tomáš Komárek Pracoviště: Katedra psychologie Školitel: PhDr. Simona Horáková Hoskovcová, Ph.D. Abstrakt: Předkládaná disertační práce zkoumá problematiku vnímané akademické účinnosti v souvislosti s edukačními styly učitele v tranzitorním období mezi prvním a druhým stupněm ZŠ. Hlavním výzkumným cílem bylo prozkoumat pomocí kvantitativních statistických metod předpoklad, že učitel svým edukačním stylem působí na vnímanou akademickou účinnost žáků. Druhým cílem bylo porovnat standardní školy a školy pracující podle alternativního výukového programu "Začít spolu" a zjistit, do jaké míry se tyto školy mezi sebou liší v edukačním stylu a jeho dopadu na vnímanou akademickou účinnost žáka. Výzkumný soubor tvořili žáci 5. ročníků obou typů škol (N = 896). Data byla získána pomocí tří dotazníků: dotazník Interakce učitele a žáků zjišťuje edukační styl učitele, dotazníky Myself as a learner scale a Children self-efficacy scale jsou zaměřeny na měření vnímané akademické účinnosti žáků. Výsledky potvrdily statisticky významnou, nicméně slabou souvislost mezi vnímanou akademickou účinností žáků a edukačním stylem jejich učitelů. Regresní analýzou bylo zjištěno, že vnímaná akademická účinnost souvisí s tím, jak žák...
Ekonomická socializace: psychologické aspekty peněz u dětí a dospívajících
Přibilová, Kateřina ; Höschlová, Eva (vedoucí práce) ; Komárek, Tomáš (oponent)
Cílem bakalářské práce není prezentovat pohled vývojových psychologů na celou ekonomiku, ale pouze poskytnout čtenáři exkurz do některých důležitých pasáží ekonomické socializace dětí a dospívajících. Práce obsahuje řadu aktuálních výzkumů na toto téma. Podrobně jsou rozpracovány funkční gramotnost a finanční gramotnost, a dále pak otázka kapesného a schopnosti odložené gratifikace. Návrh kvalitativního výzkumu nasedá na teoretickou část a věnuje se vnímání ekonomických pojmů a zákonitostí dětmi v České republice ve středním školním věku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Psychologické aspekty sportovního trénování dětí a mládeže
Ondráková, Alena ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Komárek, Tomáš (oponent)
Téma bakalářské práce se vztahuje k problematice psychologie sportu u dětské populace. Jejím ústředním tématem jsou psychologické aspekty sportovního trénování dětí a mládeže Nejprve je popsán sport a jeho specifika u dětské populace, důraz je kladen také na význam bio-psycho-sociální úrovně sportu. V následujících kapitolách je popsána motivace ke sportu, včetně podrobné analýzy jednotlivých motivů, které děti ke sportování vedou. Dále jsou popsány důvody, kvůli kterým děti nejčastěji sportovní kariéru ukončují. Je zde popsán také specifický vztah mezi sportovcem a trenérem, na který navazuje kapitola o možnostech efektivního trénování dětí. V návaznosti na předkládaná zjištění byla navrhnuta experimentální studie, jejímž cílem je zjistit, jak měřit motivační faktory ke sportování dětí v ČR. Pro tyto účely byl navrhnut a vytvořen inventář pro měření motivačních faktorů. Cílem práce je sumarizovat teoretické poznatky o uvedené problematice a rozšířit dosavadní poznání o motivaci dětí ke sportování. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Rizikové faktory v rodině přispívající k užívání drog u dospívajících
Kulhánková, Eva ; Horáková Hoskovcová, Simona (vedoucí práce) ; Komárek, Tomáš (oponent)
Cílem této práce je zmapovat rizikové faktory v rodině, které přispívají k užívání drog u dospívajících. V literárně-přehledové části je uvedeno, proč právě období dospívání je pro užívání drog rizikové a jaký význam má v tomto období rodina. Stěžejní část práce je věnována popisu hlavních rodinných rizikových faktorů, které jsou rozděleny na biologické, psychologické a sociální dle bio-psycho-sociální modelu. Ačkoli se jedná o mezioborové téma, práce se snaží nahlížet na rizikové faktory především z pohledu psychologie. Návrh projektu se zabývá vytvářením nástroje, kterým by bylo možné identifikovat rizikové jedince na základě zmapování jednotlivých rizikových faktorů v rodině. V rámci tohoto vytváření je také uveden podrobnější návrh validizační studie. Výsledkem by měl být kvalitní inventář, který by mohl být důležitou implikací pro preventivní opatření. Klíčová slova Dospívající, užívání drog, rizikové faktory v rodině
Sociální dovednosti u žáků základních škol a víceletých gymnázií
Lukáš, Richard ; Čáp, David (vedoucí práce) ; Komárek, Tomáš (oponent)
Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, Katedra psychologie Richard Lukáš Sociální dovednosti a emoční inteligence u žáků základních škol a víceletých gymnázií (bakalářská práce) Vedoucí práce: PhDr. David Čáp, Ph.D. Praha 2016 Abstrakt: Víceletá gymnázia jsou v českém vzdělávacím systému vnímána jako elitní vzdělávací instituce poskytující akademické vzdělání a připravující na vysokou školu. Studenti gymnázia jsou vzděláváni v akademicky a sociálně homogenním prostředí. Cílem této práce je představit návrh výzkumu, který ověří, zdali se liší úroveň sociálních dovedností a emoční inteligence žáků 2. stupně základní školy a nižšího stupně víceletého gymnázia. Práce je postavena na hypotéze, že heterogenní složení žáků na základní škole má ve srovnání s homogenní skladbou studentů na gymnáziu vliv na rozvoj těchto dovedností. Oporou pro toto tvrzení je teorie mezi- skupinového kontaktu a další teorie. Prostředí nižšího sekundárního stupně vzdělávání je charakterizováno z pohledu vývojové psychologie i skrze srovnání sociálně psychologického prostředí základní školy a víceletého gymnázia. V rámci návrhu výzkumného designu představuji longitudinální výzkum, který využívá dotazníky Social Skills Improvement System, MSCEIT, Klima školní třídy, B-3 a další metody pro kontrolu možných intervenujících...
Zastoupení
Komárek, Tomáš ; Dvořák, Jan (vedoucí práce) ; Elischer, David (oponent)
Zastoupení: Tato diplomová práce na téma zastoupení je zaměřena obecně na institut zastoupení. Zabývá se především právní úpravou obsaženou v občanském zákoníku, zákoně č. 89/2012 Sb. Přibližuje základní pojmy a rozlišení způsobů zastoupení. Vzhledem k rozsahu diplomové práce však není možné obsáhnout celý institut zastoupení, který patří k jedněm z nejrozsáhlejších v právu. Tato práce je proto zaměřena na zastoupení hmotněprávní a zejména pak na podmínky vzniku a zániku smluvního zastoupení a také na opatrovnictví, a to především opatrovnictví fyzických osob. Diplomová práce obsahuje i nastínění historického vývoje institutu zastoupení v našem právu, ale opět s ohledem na jeho rozsáhlost se zjevně nejedná o přehled vyčerpávající, ale pouze o zmínění těch nejvýznamnějších pramenů. Součástí této práce je i přehled procesního zastoupení v civilním soudním řízení. Přijetí občanského zákoníku zákona č. 89/2012 Sb. mělo na institut zastoupení výrazný dopad, když do platného práva přinesl množství nových důležitých dílčích institutů a také větší přehlednost.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 KOMÁREK, Teodor
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.