Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozpoznávání a filtrace nežádoucích video-sekvencí
Vlček, Jakub ; Surynek, Pavel (vedoucí práce) ; Kolomazník, Jan (oponent)
V bakalářské práci se zabývámmožnostmirozpoznávánívideo-sekvencía možnostístrojovéhoučení na základě předešlýchznalostí.K učenívyužívámneuronovýchsítí,kterýmpředávámcharakteristiky vytvořené zobrázků.Obrázkycharakterizuji pomocíobrazovýchfunkcía statistickýchveličinjakoje napříkladstředníhodnota,ale i korelace k detekci střihuve video-sekvenci.Všechnytytopoznatky jsemvyužil kimplementaci demonstračníhoprogramu.Programumípřehrávatvideo,zobrazovat statistické informace o sekvenci nebo jednotlivýchsnímcích,detekovatsekvence podobné reklamám na základě statistickýchvlastnostía zareagovatnaně definovanouakcí.
Generic algorithms for polygonal mesh manipulation
Hmíra, Peter ; Kolomazník, Jan (vedoucí práce) ; Dupej, Ján (oponent)
Táto bakalárska práca analyzuje algoritmy, ktoré pracujú s objemový- mi datami, najmä s trojuholníkovou či polygonálnou sieťou. Výsledky analýzy sú premietnuté v návrhu generickej knižnice, ktorá prijíma ľubovolnú implementáciu mesh-u, ktorá spĺňa požiadavky knižnice. Samotná knižnica je napísaná v jazyku C++ využívajúc normu C++11 s pomocou knižnice boost. Výber jazyka je odd- ôvodnený predovšetkým tým, že dôraz sa kladie hlavne na run-time rýchlosť a tým, že C++ nám prináša možnosti analyzovať dátove typy už počas prekladu programu. Ďalej je v práci popísaná samotná implementácia knižnice, použitie algoritmov a ich konceptov, zmysel adaptérov - nástrojov, ktoré umožňujú chod algoritmov nad takými implementáciami polygonálnych sietí, ktoré nie sú pre ne vhodne navrhnuté. Technika, akou je táto práca písaná môže byť naďalej uplatňovaná vo vývoji knižnice, teda v pridávaní ďaľších algoritmov do knižnice.
Editor objemových dat
Kavalík, Jiří ; Krajíček, Václav (vedoucí práce) ; Kolomazník, Jan (oponent)
Cílem této práe je vytvoření jednoduchého nástroj k záklí práci s objemovými daty, jako napříkl změna velikosti, otočení, prahování a retušování, jež by bylo možné dále podle potřeb rozširovat. V dnešní době existuje mnoho nástrojů pro vizualizaci objemových dat, lékařských i jiných a několk jednoduchých editorů, napřiklad pro úpravy počítačových her s voxelovou frafikou. Běžnému uživateli však není dostupný editor se základní sadou nástrojů pro úpravy objemu v rozšení na úrovni lékařských skenerů. Námi navržený a implementovaný editor funguje na běžně dostupném hardware, uživateli nabízí sadu jednocuchých štětů a filtrů a programátorům možnost implemtnace vlastních nástrojů v prostředí C# formou pluginů.
Vessel segmentation
Dupej, Ján ; Pelikán, Josef (vedoucí práce) ; Kolomazník, Jan (oponent)
Název práce: Segmentace cév Autor: Ján Dupej Katedra / Ústav: Katedra software a výuky informatiky Vedoucí diplomové práce: RNDr. Josef Pelikán, KSVI Abstrakt: V téhle práci je podán přehled některých dostupných segmentačních a visualizačních technik pro angiografii na CT datech. Dále je v práci navrhnut, implementován a otestován systém který umožňuje jak poloautomatickou, tak automatickou segmentaci cév a jejich visualizaci. Pro segmentaci a trasování cév byl použit algoritmus narůstání oblastí vylepšen o několik heuristik a spojen s detekcí středu cévy. Potom byl tenhle algoritmus automatizován pomocí automatického generování počátečných bodů pro segmentaci. Visualizace je implementována jako adaptace známé metody straightened CPR, která byla rozšířena na visualizaci celého průřezu cévy, nikoliv jen jedné čáry na průřezu. Jako další vylepšení byla použita Bishopova soustava souřadnic pro minimalizaci krutu cévy při sledování její průřezu. Klíčová slova: segmentace cév, analýza medicinských dat, objemová data
Interactive Processing of Volumetric Data
Kolomazník, Jan ; Pelikán, Josef (vedoucí práce) ; Ďurikovič, Roman (oponent) ; Dokládal, Petr (oponent)
Název práce: Interaktivní zpracování objemových dat Autor: Jan Kolomazník Katedra: Katedra software a výuky informatiky Školitel: RNDr. Josef Pelikán, Katedra software a výuky informatiky Abstrakt: Interaktivní vizualizace a segmentace objemových dat je v porovnání s dvoudi- menzionálním zpracování obrazu omezována složitostí algoritmů a velikostí zpracovávaných dat. V této práci je popsána metoda pro interaktivní segmentaci, jež je založena na hledání minimálního řezu grafem. Celkový čas výpočtu byl snížen převedením všech výpočetních kroků na GPU. Tento cíl vyžadoval návrh masivně par- alelních algoritmů (využívajících tisíce vláken). Ke výraznějšímu snížení výpočetní zátěže je graf konstruován nad množinou regionů vytvořených wa- tershed transformací vstupu. Jako formalismus pro řadu masivně paralelních algoritmů byly vybrány celulární automaty, které spolu s prezentovanou sadou rozšíření, umožňují efektivní mapování a výpočet na grafických kartách. Několik variant paralelní wa- tershed transformace je následně definováno pomocí těchto celulárních au- tomatů. Prezentována byla také nová varianta 2D přechodových funkcí pro přímé zobrazování objemových dat. Metoda je vhodná pro...
Vytěžování textu z fotografií
Kindermann, Hubert ; Blažek, Jan (vedoucí práce) ; Kolomazník, Jan (oponent)
Představujeme postup řešení jednotlivých kroků potřebných k binarizaci a segmentaci řádků textu obsažených ve fotografiích stránek tištěného textu. Uvádíme způsob normalizace neuniformního osvětlení fotografie. Navrhujeme algoritmus pro binarizaci vstupní bitmapy založený na dvou- dimenzionálním pravděpodobnostním modelu pixelu, který bere v úvahu i jeho okolí. Pokračujeme popisem robustního detektoru orientace řádků textu založeného na optimalizaci účelové funkce vycházející z prvních derivací obrazové funkce. Nakonec se zabýváme detekcí jednotlivých řádků textu a jejich následnou segmentací. Tvary výsledných řádků textu na závěr optimalizujeme pomocí grafového algoritmu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Generování vlasů interpolací
Šik, Martin ; Křivánek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kolomazník, Jan (oponent)
Tato diplomová práce popisuje procedurální generátor vlasů, který je schopen vygenerovat vlasy z pouze pár řídících vlasů, které jsou přímo modelovány 3d umělcem. Generátor vlasů je součástí projektu Stubble - nástroje na modelování vlasů v Autodesk Maya. Procedurální generátor vlasů umožňuje generování vlasů během vykreslování, a tudíž není potřeba ukládat vlasy do souborů se scénou, což výrazně zrychlí vykreslování. Vlasy mohou být taktéž generovány interaktivně a zobrazeny pomocí OpenGL během modelování v Maye. Generované vlasy jsou hlavně spočteny pomocí interpolace z již zmíněných řídících vlasů, ale zároveň jsou ovlivněny mnoha nastavitelnými vlastnostmi. Tyto vlastnosti umožňují změnit geometrii vlasů pomocí šumových funkcí, definovat barvu a tloušťku vlasů a mnohem více. Abych určil pozice vlasů na dané trojúhelníkové síti, používám vlastní vzorkovací algoritmus, který generuje náhodné vzorky na trojúhelníkové síti dle hustoty dané 2-dimenzionální texturou. Můj vzorkovací algoritmus používá novou techniku ke generování vzorků z diskrétní distribuce. Tato technika může být použita v jiných aplikacích než je vzorkování trojúhelníkových sítí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Kolomazník, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.