Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zjišťování parametrů kvality výuky fyziky
Žák, Vojtěch ; Kolářová, Růžena (vedoucí práce) ; Svoboda, Emanuel (oponent) ; Janík, Tomáš (oponent)
Tato disertační práce se zabývá zjišťováním a posuzováním parametrů kvality výuky fyziky na gymnáziu. Práce mapuje současné přístupy ke kvalitě vzdělávání a kvalitě výuky a dále popisuje průběh a výsledky expertního šetření, které přispěly k vytvoření vlastní techniky pozorování výuky fyziky a posuzování její kvality. V dalším je popsána realizace výzkumu, při kterém byla posuzována kvalita výuky fyziky deseti učitelů na sedmi pražských gymnáziích, a je diskutována validita a reliabilita vytvořené techniky. V rámci práce byla také na základě výsledků výzkumu vytvořena didaktická příprava výuky fyzikálního tématu s názvem "Energie a zákony zachování v mechanice", kterou jsem odučil a jejíž výuka byla také posuzována pomocí vytvořené techniky. Součástí práce je také manuál pro budoucí uživatele vytvořené techniky pozorování a posuzování.
Prekoncepce žáků v oblasti geometrické optiky
Zedník, Michal ; Mandíková, Dana (vedoucí práce) ; Kolářová, Růžena (oponent)
Ve své diplomové práci jsem se zabýval prekoncepcemi žáků v oblasti geometrické optiky. Provedl jsem průzkum mezi žáky základních škol a víceletých gymnázií. Použitý test obsahoval deset otázek. Při výběru otázek jsem většinou vycházel z již provedených výzkumů, zabývajících se miskoncepcemi v optice. Přehled těchto výzkumů též uvádím ve své práci. V další části práce jsem zpracoval přehled učebnic používaných na základních školách a nižších stupních gymnázií se zaměřením na témata obsažená v jednotlivých otázkách testu. Stěžejní část práce tvoří přehled výsledků testování, které jsem provedl jednak před výukou optiky ve škole, tak po ní. Šetření se zúčastnilo 162 žáků z osmi tříd základních škol a víceletých gymnázií. Součástí tohoto přehledu je i tabulka, v níž jsou uvedeny nejčastější miskoncepce, které se při testování žáků objevily. V práci jsem se věnoval též rozdílům ve výsledcích mezi žáky základních škol a víceletých gymnázií a také rozdílům ve výsledcích chlapců a děvčat.
Miskoncepce ve výuce fyziky na ZŠ - náměty na postup při jejich odstraňování
Rusínová, Anita ; Drozd, Zdeněk (vedoucí práce) ; Kolářová, Růžena (oponent)
Ve své bakalářské práci jsem zmapovala představy žáků naší školy o některých fyzikálních jevech. Během své praxe se pravidelně u svých žáků setkávám s představami, které jsou mezi lidmi běžně rozšířené, ale neodpovídají vědecky podloženým skutečnostem. Vyvrácení těchto představ je velmi obtížné a jak výsledky předešlých průzkumů ukazují téměř nemožné, protože většina žáků se k nim po proběhlé výuce vrací. Tyto představy nazýváme miskoncepce. Pokusím se tedy navrhnout takové výukové postupy, které by alespoň u některých žáků mohly zanechat dlouhodobější informaci a zamezit návratu k původním představám. Zároveň jsem se pokusila nalézt modely, se kterými se žáci ve výuce fyziky na základní škole setkávají a přitom chybně popisují realitu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Miskoncepce ve výuce fyziky na ZŠ - náměty na postup při jejich odstraňování
Rusínová, Anita ; Drozd, Zdeněk (vedoucí práce) ; Kolářová, Růžena (oponent)
Ve své bakalářské práci jsem zmapovala představy žáků naší školy o některých fyzikálních jevech. Během své praxe se pravidelně u svých žáků setkávám s představami, které jsou mezi lidmi běžně rozšířené, ale neodpovídají vědecky podloženým skutečnostem. Vyvrácení těchto představ je velmi obtížné a jak výsledky předešlých průzkumů ukazují téměř nemožné, protože většina žáků se k nim po proběhlé výuce vrací. Tyto představy nazýváme miskoncepce. Pokusím se tedy navrhnout takové výukové postupy, které by alespoň u některých žáků mohly zanechat dlouhodobější informaci a zamezit návratu k původním představám. Zároveň jsem se pokusila nalézt modely, se kterými se žáci ve výuce fyziky na základní škole setkávají a přitom chybně popisují realitu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Solární stavebnice a optoelektronické součástky ve výuce fyziky
Burkovec, Václav ; Drozd, Zdeněk (vedoucí práce) ; Kolářová, Růžena (oponent)
V diplomové práci byl vytvořen přehled solárních stavebnic, hraček a dalších prvků dostupných na trhu. S vybranými stavebnicemi byly navrženy experimenty a ty provedeny s žáky ZŠ ve výuce. K práci je přiložen i krátký filmový materiál z průběhu těchto pokusů. Součástí práce je navržení vlastní solární sestavy a kompletní popis její výroby a jejího využití ve výuce fyziky. Dále práce obsahuje popis doprovodné webové stránky. Na stránce jsou k stažení pracovní listy. Ty byly otestovány ve výuce a v práci vyhodnoceny.
Prekoncepce žáků v oblasti termiky
Schamberger, Jiří ; Mandíková, Dana (vedoucí práce) ; Kolářová, Růžena (oponent)
Název práce: Prekoncepce žáků v termice Autor: Jiří Schamberger Katedra / Ústav: Katedra didaktiky fyziky Vedoucí diplomové práce: RNDr. Dana Mandíková, CSc., KDF MFF UK Konzultant: Mgr. Petr Kácovský Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá prekoncepcemi žáků v oblasti termiky. Je zde uveden přehled učebnic pro základní školy a gymnázia s tématy, která se týkají termiky a přehled české a zahraniční literatury na toto téma. Diplomová práce dále popisuje průzkum provedený mezi žáky základních škol a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií zaměřený na miskoncepce o teplu a teplotě. Součástí práce jsou i dva pracovní listy, vytvořené pro prohloubení učiva z termiky a odstranění některých miskoncepcí odhalených v průzkumu. Klíčová slova: Prekoncepce, miskoncepce, teplo, teplota, žáci ZŠ a víceletých gymnázií
Prekoncepce žáků v oblasti geometrické optiky
Zedník, Michal ; Kolářová, Růžena (oponent) ; Mandíková, Dana (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci jsem se zabýval prekoncepcemi žáků v oblasti geometrické optiky. Provedl jsem průzkum mezi žáky základních škol a víceletých gymnázií. Použitý test obsahoval deset otázek. Při výběru otázek jsem většinou vycházel z již provedených výzkumů, zabývajících se miskoncepcemi v optice. Přehled těchto výzkumů též uvádím ve své práci. V další části práce jsem zpracoval přehled učebnic používaných na základních školách a nižších stupních gymnázií se zaměřením na témata obsažená v jednotlivých otázkách testu. Stěžejní část práce tvoří přehled výsledků testování, které jsem provedl jednak před výukou optiky ve škole, tak po ní. Šetření se zúčastnilo 162 žáků z osmi tříd základních škol a víceletých gymnázií. Součástí tohoto přehledu je i tabulka, v níž jsou uvedeny nejčastější miskoncepce, které se při testování žáků objevily. V práci jsem se věnoval též rozdílům ve výsledcích mezi žáky základních škol a víceletých gymnázií a také rozdílům ve výsledcích chlapců a děvčat.
Zjišťování parametrů kvality výuky fyziky
Žák, Vojtěch ; Kolářová, Růžena (vedoucí práce) ; Svoboda, Emanuel (oponent) ; Janík, Tomáš (oponent)
Tato disertační práce se zabývá zjišťováním a posuzováním parametrů kvality výuky fyziky na gymnáziu. Práce mapuje současné přístupy ke kvalitě vzdělávání a kvalitě výuky a dále popisuje průběh a výsledky expertního šetření, které přispěly k vytvoření vlastní techniky pozorování výuky fyziky a posuzování její kvality. V dalším je popsána realizace výzkumu, při kterém byla posuzována kvalita výuky fyziky deseti učitelů na sedmi pražských gymnáziích, a je diskutována validita a reliabilita vytvořené techniky. V rámci práce byla také na základě výsledků výzkumu vytvořena didaktická příprava výuky fyzikálního tématu s názvem "Energie a zákony zachování v mechanice", kterou jsem odučil a jejíž výuka byla také posuzována pomocí vytvořené techniky. Součástí práce je také manuál pro budoucí uživatele vytvořené techniky pozorování a posuzování.

Viz též: podobná jména autorů
2 Kolářová, Radka
6 Kolářová, Renata
6 Kolářová, Renáta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.