Žádný přesný výsledek pro Kocourek,, Josef nebyl nalezen, zkusme místo něj použít Kocourek Josef ...
Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Optimalizace návrhových prvků pozemních komunikací pomocí vlečných křivek vozidel
Čepil, Jiří ; Katarína, Bačová (oponent) ; Josef, Kocourek (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá aplikací simulovaných vlečných křivek vozidel při návrhu pozemních komunikací. Užívání programů generujících simulované vlečné křivky klade nové nároky na projektanta, přičemž správný způsob aplikace vlečných křivek v českých předpisech chybí. V teoretické části práce je rozebrána teorie pohybu vozidla při průjezdu směrovým obloukem a způsoby výpočtu potřebného rozšíření vozovky. V praktické části práce jsou mezi sebou porovnávány vlečné křivky generované různými programy a jsou srovnávány rozdíly. Pro ověření tvaru a rozměrů generovaných vlečných křivek, bylo provedeno zamření vlečné křivky reálného vozidla. Takto získaná křivka byla porovnána s generovanou a vyhodnoceny rozdíly. Z porovnávaných programů byl vybrán referenční, a jeho výstupy byly aplikovány na návrh pozemní komunikace dle platných předpisů. Výsledky získané v rámci disertační práce byly použity pro sestavení certifikovaných metodik s názvem: „Metodika pro rozšíření jízdních pruhů ve směrových obloucích a aplikaci vlečných křivek vozidel“. V závěru jsou shrnuty výsledky disertační práce.
Pravidla projektování komunikací pro bruslaře
Skalická, Petra ; Bačová,, Katarína (oponent) ; Kocourek,, Josef (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá problematikou nemotorové dopravy. Specificky je zaměřena přímo na nové odvětví nemotorové dopravy, kterým jsou jezdci na kolečkových bruslích. Název práce Pravidla projektování komunikací pro bruslaře byl vybrán z hlediska doposud neřešené problematiky. Hlavním cílem disertace je umožnit legislativně začlenění bruslařů jako samostatné skupiny do dopravní hierarchie, tak, aby mohli získat místo pro svůj pohyb v dopravním prostoru. Výsledkem by mělo být především snížení nehodovosti a zvýšení bezpečnosti na pozemních komunikacích pro nemotorová vozidla. K dalším cílům práce patří vytvoření tabulek návrhových parametrů pro metodické pokyny na základě analýzy dat získaných měřením a zjištění kritické intenzity dopravy na stávajících komunikacích. Práce shrnuje dosavadní problematiku nemotorové dopravy, ale zejména problematiku dopravy bruslařů. Hodnotí situaci v České republice v porovnání s podmínkami v zahraničí. Vysvětluje fyzikální zákonitosti pohybů bruslařů, na základně kterých jsou odvozeny prostorové nároky na využívaný dopravní prostor. Následuje přehled vybraných metod, které se zabývají měřením a vyhodnocením rychlostí a intenzit dopravy. Podle zjištěných hodnot jsou následně vytvořeny pravidla pro projektování základních parametrů sítě stezek pro bruslaře, které obsahuje například návrh dopravního značení a konstrukční požadavky.
Bezpečnost provozu na pozemních komunikacích ve vztahu k jejich proměnným a neproměnným parametrům
Valentová, Veronika ; Kocourek,, Josef (oponent) ; Mahdalová,, Ivana (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Předjížděcí manévr je velmi komplexní děj, který závisí na mnoha parametrech, nejdůležitější s nich jsou výkon vozidla, podélný sklon, rychlost na počátku manévru, reakční doba řidiče, ale také směrové vedení trasy a rychlost vozidel v protisměru. Při navrhování pozemních komunikací se vychází z tzv. vzdálenosti pro předjíždění. Vzdálenost pro předjíždění je v ČSN 73 6101 stanovována na základě zjednodušeného fyzikálního modelu. Uvažovány jsou konstantní rozdíly rychlostí a není uvažováno s podélným sklonem komunikace. Tento výpočet je využíván již několik desítek let a je vyžadováno prověření tohoto postupu. To bylo účelem této práce. Byl sestaven detailní fyzikální model několika typů osobních vozidel, bylo uvažováno s výkonovými křivkami, nutností řazení. Rozestupy na počátku a konci manévru byly voleny s ohledem na reakční dobu řidičů a porovnány se závěry pozorování v zahraničních studiích. Pro fyzikální model byly zjišťovány vstupní hodnoty některých parametrů vlastním měřením a porovnávány s údaji uváděnými v literatuře. Analýza byla prováděna za pomoci videozáznamů z kamery umístěné na přídi i zádi vozidla. Dále byla provedena analýza zahraničních předpisů a standardů pro navrhování směrově nerozdělených dvoupruhových silnic a také zahraničních výzkumů prováděných pomocí řízených experimentů na specializovaných drahách i pomocí observační metody. Pro vybrané vozidlo byly provedeny simulace testující vliv jednotlivých parametrů. Nejvýznamnější byl vliv podélného sklonu komunikace a valivého odporu. Pro dosažení výsledků použitelných pro možnou aktualizaci předpisů pro navrhování komunikací byly provedeny další simulace pro 43 variant modelů osobních vozů s různými motory a převodovkami. Vozidla byla rozdělena do kategorií podle objemu a výkonu motoru (do 1400 ccm, nad 1400 ccm; do 66 kW, nad 66 kW). Výsledné hodnoty byly sestaveny do tabulkové podoby, aby mohly sloužit k diskuzi úpravy ČSN 73 6101 Projektování pozemních komunikací.
Návrhové prvky turbo-okružních křižovatek
Smělý, Martin ; Bačová,, Katarína (oponent) ; Kocourek,, Josef (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Disertační práce popisuje novou metodu pro konstrukci turbo-okružních křižovatek aplikovatelnou v České republice. Inovativní je zejména přístup ke konstrukci jízdních pruhů a to zejména ve vztahu ke směrodatným vozidlům a rozšíření jízdních pruhů v závislosti na jejich rozměrech. Inovativní je i přistup k dopravnímu značení, kdy řeší sice detaily stávajících dopravních značek, ale tyto detaily jsou důležité pro chápání řidičů při průjezdu turbo-okružní křižovatkou. Disertační práce tedy vyplňuje legislativní, ale i technickou mezeru v konstrukci turbo-okružních křižovatek a věřím, že bude přínosem zejména pro projektanty těchto křižovatek.
Obraz Pruska v českých středověkých pramenech
KOCOUREK, Josef
Cílem bakalářské práce je pokus o rekonstrukci obrazu Pruska na základě studia českých středověkých pramenů. Časové vymezení této práce odpovídá zhruba období od 10. až do 15. století. Tedy období od prvního styku, který se mezi oběma regiony uskutečnil v rámci misijní cesty sv. Vojtěcha, až po konflikty mezi řádem německých rytířů a polsko-litevským soustátím, které se odehrávaly na území Pruska. Struktura práce je poměrně složitá. První kapitola je zaměřena na obecné dějiny Pruska do příchodu řádu německých rytířů, následující kapitola se věnuje obecným dějinám řádu. Tato kapitola je rozdělena na dvě části: - první podkapitola se zabývá obecnými dějinami řádu německých rytířů od jeho vzniku do roku 1525 - druhá podkapitola pak popisuje dějiny řádu v český zemích Následuje kapitola s názvem Česko-pruské styky v 10.-15. století, která obsahuje výčet kontaktů, které proběhly mezi Českým královstvím a Pruskem. Každý významnější kontakt je zasazen do politického kontextu dané doby. V hlavní části této práce je pak analyzován český obraz Pruska na základě českých středověkých pramenů. Tato kapitola je rovněž rozdělena na dvě části: - první podkapitola se věnuje obrazu domorodých obyvatel Pruska v časovém rozmezí 10.-14. století; - druhá podkapitola pak analyzuje, jaký byl obraz řádu německých rytířů v českých zemích v letech 1204-1466. Obě tyto části mají za úkol interpretovat obraz, ať už domorodého obyvatele, nebo řádu německých rytířů v daném období a rovněž reflektovat jeho případný vývoj v průběhu vymezeného období. Hlavním otázkám této práce a odpovědím na ně je věnován závěr této práce. Především, jak byli reflektováni domorodí Prusové v českých pramenech? Měnil se postupem času tento obraz? Pokud ano, tak jak se na základě zjištěných skutečností měnil či vyvíjel? Jak byli němečtí rytíři reflektováni v českých středověkých pramenech, od jejich příchodu do Českého království až po konec tzv. třináctileté války. Jak se v tomto vymezeném období měnil a vyvíjel obraz řádu a proč?

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.