Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vývoj převodových ústrojí
Kocman, František ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřená na aktuální trendy v oblasti převodových ústrojí osobních automobilů. Cílem bylo zpracovat přehled jednotlivých koncepcí s ohledem na aktuální trendy. U každé koncepce je popsána její konstrukce a princip. Výpočtová část je zaměřená na výpočet základních parametrů dvoutoké převodovky.
Koncepční návrh dvoutokého převodového ústrojí
Kocman, František ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá koncepčním návrhem dvoutoké převodovky a následnou kontrolou vybraných konstrukčních uzlů této převodovky. Úvodní část je věnována jejich teoretickému popisu a následnému rozboru používaných dvoutokých převodovek. Dále je práce zaměřena na samotný koncepční návrh, který vychází ze zvoleného vozidla. Na základě těchto vstupů je zvoleno odstupňování převodovky, které má vliv na ekonomičnost provozu vozidla. S ohledem na zástavbový prostor je pak navrženo její koncepční uspořádání. Dále se práce zabývá základním konstrukčním návrhem a výpočty vybraných funkčních částí převodového ústrojí. Závěr práce je věnován kontrole vybraných konstrukčních uzlů pomocí metody konečných prvků. Celá práce popisuje jednotlivé kroky základního koncepčního návrhu dvoutoké převodovky a konstrukci jejich základních komponent.
Metodika pro stanovení dynamických charakteristik pneumatického aktuátoru turbodmychadla
Hálek, Dominik ; Kocman, František (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem metodiky pro stanovení dynamických charakteristik pneumatického aktuátoru turbodmychadla. Pneumatický aktuátor se využívá jako regulační mechanismus ve spalovacích motorech s přeplňováním, který má vliv na výkon, účinnost a spotřebu motoru. Hlavním cílem práce je vytvořit systematický ucelený postup pro sběr a analýzu naměřených dat dynamického chování tohoto aktuátoru. V první části práce je navržena a implementována experimentální metoda pro měření dat potřebných k analýze dynamiky aktuátoru při různých variantách nastavení tlaku, posuvu a frekvence. Je sestaven měřící řetězec s vhodnými snímači a je vytvořeno softwarové prostředí pro sběr a ukládání dat. V druhé části práce jsou vyhodnocována experimentálně naměřená data pomocí matematického modelu v programovém prostředí Matlab, který z naměřených dat extrahuje hodnoty tuhosti a tlumení a určí se jejich závislost na frekvenci, tlaku a posuvu.
Aerodynamics of an electric vehicle and a vehicle with combustion engine
Mikula, Marek ; Kocman, František (oponent) ; Vondruš, Jan (vedoucí práce)
This bachelor thesis focuses on describing the differences in aerodynamics between electric and internal combustion engine cars. For the same vehicle model lines and different powertrains, a survey of today's market has been conducted and the thesis has been complemented with the current topic of the implementation of active aerodynamic features and systems for vehicles in different price ranges with different aerodynamic requirements.
Koncepční návrh dvoutokého převodového ústrojí
Kocman, František ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá koncepčním návrhem dvoutoké převodovky a následnou kontrolou vybraných konstrukčních uzlů této převodovky. Úvodní část je věnována jejich teoretickému popisu a následnému rozboru používaných dvoutokých převodovek. Dále je práce zaměřena na samotný koncepční návrh, který vychází ze zvoleného vozidla. Na základě těchto vstupů je zvoleno odstupňování převodovky, které má vliv na ekonomičnost provozu vozidla. S ohledem na zástavbový prostor je pak navrženo její koncepční uspořádání. Dále se práce zabývá základním konstrukčním návrhem a výpočty vybraných funkčních částí převodového ústrojí. Závěr práce je věnován kontrole vybraných konstrukčních uzlů pomocí metody konečných prvků. Celá práce popisuje jednotlivé kroky základního koncepčního návrhu dvoutoké převodovky a konstrukci jejich základních komponent.
Vývoj převodových ústrojí
Kocman, František ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřená na aktuální trendy v oblasti převodových ústrojí osobních automobilů. Cílem bylo zpracovat přehled jednotlivých koncepcí s ohledem na aktuální trendy. U každé koncepce je popsána její konstrukce a princip. Výpočtová část je zaměřená na výpočet základních parametrů dvoutoké převodovky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.