Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Integrace nevidomého dítěte na prvním stupni ZŠ
Kochová, Klára ; Mlčková, Marie (vedoucí práce) ; Schindlerová, Olga (oponent)
Cílem bakalářské práce je shrnutí důležitých zásad týkajících se integrace dítěte se zrakovým postižením na prvním stupni běžné základní školy. Práce se věnuje úloze asistenta pedagoga, poradenství důležitému pro integrační proces a dalším konkrétním doporučením. Praktickým výstupem práce je příručka pro učitele, ředitele a další osoby, které se chtějí integrací dítěte se zrakovým postižením zabývat. Zde jsou zachyceny nejen základní body problematiky, ale také ve zkrácené formě oborové didaktiky s ohledem na dítě se zrakovým postižením ve třídě. Část práce je věnována didaktickým pomůckám, problematice speciálně upravených učebnic, volnočasovým aktivitám a stručnému seznámení s poradenskými zařízeními. Text je doplněn výpověďmi zúčastněných osob, tj. rodičů, učitelů, ředitelů, asistentů a samozřejmě samotných dětí. Cílem práce je tedy nabídnout konkrétní doporučení pro jednotlivé problémové oblasti tématu. Příručka bude sloužit také jako skripta pro kurs pořádaný občanským sdružením Integrace a je přílohou této bakalářské práce.
Kognitivní procesy při taktilním vnímání geometrických těles nevidomými žáky
Kochová, Klára ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Hejný, Milan (oponent)
DIPLOMOVÉ PRÁCE Tématem diplomové práce je zkoumání kognitivních procesů (zejména vnímání, představ a myšlení) u nevidomých žáků prostřednictvím experimentů s geometrickými tělesy. Nástrojem experimentu jsou čtyři úlohy (dvě pro jednoho žáka, dvě pro dvojici žáků), které jsou zaznamenány na video, přepsány do písemných protokolů a poté analyzovány. Jako teoretické východisko analýz byl na základě odborné literatury sestaven přehled zapojených (resp. pojmenování deficitních) kognitivních funkcí. Dalšími důležitými teoretickými východisky byly také poznatky z psychologie didaktiky matematiky. V práci jsou z nich obsaženy ty, které se věnují vývoji hmatového vnímání (geometrických těles), vývojovým stádiím vytváření operací dle Piageta, kognitivním mechanismům v matematice a významu komunikace ve výuce matematiky (resp. geometrie). Analýza experimentů zahrnuje pozorování hmatového (taktilního) vnímání, představ, myšlení, kognitivních procesů, řeči a komunikace, popř.jiných jevů podstatných pro konkrétní úlohu.
Návrh skupinové logopedické terapie osob s Parkinsonovou nemocí
Kochová, Klára ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
DIPLOMOVÉ PRÁCE Diplomová práce je věnována shromáždění a popisu konkrétních činností, které rozvíjejí či procvičují jednotlivé logopedické obtíže typické pro osoby s Parkinsonovou nemocí. Hlavní teoretické oblasti se týkají popisu Parkinsonovy nemoci a hypokinetické dysartrie (tj. porucha řeči spojená s Parkinsonovou nemocí), specifik práce se skupinou seniorského věku, Společnosti Parkinson, místě logopedické terapie ve Společnosti a jednotlivým komponentům logopedické terapie u osob s Parkinsonovou nemocí. Následující praktická oblast pak předkládá již konkrétní činnosti spolu s jejich podrobným popisem. Rozčlenění činností je motivováno jejich cíli, resp. oblastmi, které mají činnosti rozvíjet a procvičovat. Na konci práce jsou uvedeny dvě ukázkové lekce poskládané z konkrétních činností uvedených v předchozích kapitolách.
Kognitivní procesy při taktilním vnímání geometrických těles nevidomými žáky
Kochová, Klára ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Hejný, Milan (oponent)
DIPLOMOVÉ PRÁCE Tématem diplomové práce je zkoumání kognitivních procesů (zejména vnímání, představ a myšlení) u nevidomých žáků prostřednictvím experimentů s geometrickými tělesy. Nástrojem experimentu jsou čtyři úlohy (dvě pro jednoho žáka, dvě pro dvojici žáků), které jsou zaznamenány na video, přepsány do písemných protokolů a poté analyzovány. Jako teoretické východisko analýz byl na základě odborné literatury sestaven přehled zapojených (resp. pojmenování deficitních) kognitivních funkcí. Dalšími důležitými teoretickými východisky byly také poznatky z psychologie didaktiky matematiky. V práci jsou z nich obsaženy ty, které se věnují vývoji hmatového vnímání (geometrických těles), vývojovým stádiím vytváření operací dle Piageta, kognitivním mechanismům v matematice a významu komunikace ve výuce matematiky (resp. geometrie). Analýza experimentů zahrnuje pozorování hmatového (taktilního) vnímání, představ, myšlení, kognitivních procesů, řeči a komunikace, popř.jiných jevů podstatných pro konkrétní úlohu.
Integrace nevidomého dítěte na prvním stupni ZŠ
Kochová, Klára ; Mlčková, Marie (vedoucí práce) ; Schindlerová, Olga (oponent)
Cílem bakalářské práce je shrnutí důležitých zásad týkajících se integrace dítěte se zrakovým postižením na prvním stupni běžné základní školy. Práce se věnuje úloze asistenta pedagoga, poradenství důležitému pro integrační proces a dalším konkrétním doporučením. Praktickým výstupem práce je příručka pro učitele, ředitele a další osoby, které se chtějí integrací dítěte se zrakovým postižením zabývat. Zde jsou zachyceny nejen základní body problematiky, ale také ve zkrácené formě oborové didaktiky s ohledem na dítě se zrakovým postižením ve třídě. Část práce je věnována didaktickým pomůckám, problematice speciálně upravených učebnic, volnočasovým aktivitám a stručnému seznámení s poradenskými zařízeními. Text je doplněn výpověďmi zúčastněných osob, tj. rodičů, učitelů, ředitelů, asistentů a samozřejmě samotných dětí. Cílem práce je tedy nabídnout konkrétní doporučení pro jednotlivé problémové oblasti tématu. Příručka bude sloužit také jako skripta pro kurs pořádaný občanským sdružením Integrace a je přílohou této bakalářské práce.

Viz též: podobná jména autorů
1 KOCHOVÁ, Karolína
3 KOCHOVÁ, Kateřina
3 Kochová, Kateřina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.