Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zimnou cestou
Čonková, Anna ; KROBOT, Miroslav (vedoucí práce) ; KOČVAROVÁ, Markéta (oponent)
Práca sa zaoberá reflexiou skúšobného procesu hry Zimná cesta od Elfriede Jelinek v Mestskom divadle Žilina. V úvode popisuje základné východiskové body - život autorky a samotné dielo. Ďalej sa venuje jednotlivým fázam procesu - od prvých čítacích skúšok, cez prácu v priestore, aranžovanie scénických obrazov, preverovania funkčnosti jednotlivých prvkov a čistenie scén, až po výsledný tvar. Práca sa taktiež zaoberá pojmom performer a rôznymi pohľadmi na tento pojem.
Herec a sebereflexe.
Böhm, Jiří ; KOČVAROVÁ, Markéta (vedoucí práce) ; KLÍMA, Miloslav (oponent)
Cílem práce je zhodnotit vlastní herecký vývoj a určit milníky, které tento vývoj způsobily, nebo mu dopomohly. Práce mimo jiné reflektuje způsob tvorby jednotlivých inscenací, zejména pak vliv na herecký růst. Výsledkem je vymezení dalšího směřování a nástin dalšího rozvoje.
Loutky na KALD.
Jelínek, Josef ; KOČVAROVÁ, Markéta (vedoucí práce) ; BEČKA, Marek (oponent)
Absolventská práce Loutky na KALD popisuje a srovnává tendence a postupy výuky loutkového divadla během studia mezi lety 1978 - 1981 a mezi lety 2008 - 2012. Práce vychází z popisu výuky studentů dvou generací. Porovnává se míra loutkové praxe během studií, možnosti vlastních projektů, a hodnotí, jak je pro vykonávání budoucího povolání vybaven absolvent Katedry altenativního a loutkového divadla dnes a jak byl připraven absolvent Katedry loutkářství dříve. Práce se také snaží odpovědět na problém, proč v současné době mezi studenty Katedry alternativního a loutkového divadla velmi opadá zájem o loutkové divadlo a hledá řešení, jak tento tradiční divadelní žánr opět oživit pro širší veřejnost.
Hercova inspirace.
Čížek, Mikuláš ; KOČVAROVÁ, Markéta (vedoucí práce) ; TICHÝ, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce Hercova inspirace se převážně zabývá inspiračními zdroji divadelních inscenací, na kterých se autor této práce podílel během studia na DAMU. Autor zde na základě svých zkušeností porovnává jednotlivé režiséry, jejich způsob práce a to čím se nechávají inspirovat. Autor se také zabývá tím, co jeho osobně inspiruje v tvůrčí činnosti.
Proč a pro koho hrát divadlo
Kubištová Máčiková, Adriana ; Kočvarová, Markéta (vedoucí práce) ; Havelka, Jiří (oponent)
Cílem práce je pojmenovat základní motivy pro hraní divadla z pohledu herce. V jednotlivých bodech je zde rozebírám na základě vlastní zkušenosti a místy podkládám odbornou literaturou. Jako hlavní důvod pro hraní divadla jmenuji diváka. Pojmenovávám zde jednotlivé druhy diváků dle vlastního pozorování v mém okolí. Věnuji se základnímu divadelnímu vztahu herce a diváka. Přemýšlím nad jeho možnostmi a nad možnostmi jejich vzájemné komunikace. Prostor pro odehrávání divadelní události chápu jako důležitou součást chemie funkčnosti. Jeho vliv na vztah herce a diváka a jejich komunikaci je nezměrný. Vyjmenované podkládám zkušenostmi z vlastní divadelní praxe. Celou práci zakončuji tázáním, jestli jsou tedy důvody k hraní divadla postačující.
Stud
Krausová, Anita ; Borna, Jan (vedoucí práce) ; Kočvarová, Markéta (oponent)
Svou diplomovou práci zaměřuji na stud, protože si myslím, že je nedílnou součástí hercova života. A chce li herec naplňovat a stále zefektivňovat svou práci, musí se svým studem pracovat, musí jej kultivovat. zamýšlím se nad yvmezením kultivace studu v rámci metod herecké práce nejen z náhledu osvědčených autorit, ale hlavně z vlastní zkušenosti a potřeby.
Herec a komplexy
Vančura, Petr ; Kočvarová, Markéta (vedoucí práce) ; Makonj, Karel (oponent)
Práce Herec a komplexy vychází ze snahy zachytit nejistoty a pochybnosti začínajícího herce. Mám-li na mysli herce, myslím tím sebe a píšu-li o komplexech, zase se jedná jen o jedinečnou konstelaci mých nedostatků a bolestí. Záměrem není odborná psychologická práce, ale ambice odborněji se vyznat sám v sobě. Nedovoluji si hodnotit někoho jiného, ale ostatní nechť hodnotí mě a porovnají, v čem jsme si podobní. Komplexy jako sochař formují naši osobnost a ačkoliv u každého pracují s jiným materiálem, výsledek je nepopiratelně podobný. Jeho výtvorem jsem já sám a abych se mohl vidět, potřebuji zrcadlo. Tato práce je zrcadlem mé divadelní praxe, ve kterém se snažím vidět nejen svůj obraz, ale i jeho podstatu.
Rozdíly mezi amatéry a profesionály
Štíchová, Vendula ; Císař, Jan (vedoucí práce) ; Kočvarová, Markéta (oponent)
Tato práce se snaží vystihnout momenty rysů amatérských a profesionálních principů práce v divadle. Text je opřen o moji osobní zkušenost. Jsem totiž členkou amatérské divadelní skupiny Geisslers Hofcomoedianten, která navazuje na sporckovskou divadelní tradici v obci Kuks. Tato skupina vznikla z pouhého nadšení a zájmu o divadlo. Někteří členové souboru ovšem během času profesionalizovali svůj koníček na Divadelní fakultě Akademie múzických umění v Praze. Dostali se tak do rozporu s podmínkami účastí na přehlídkách amatérských. Jednotlivé kapitoly se snaží obsáhnout různá hlediska, díky kterým je možné v divadle posuzovat, zda se jedná o práci amatérskou či profesionální a snaží se přiblížit momentu principů obou světů jak amatérského, tak profesionálního .
Divadlo jednoho Edy
Venclová, Miroslava ; Makonj, Karel (vedoucí práce) ; Kočvarová, Markéta (oponent)
Tato práce se zabývá Divadlem jednoho Edy, historií této one-woman show, tvorbou inscenací a jednotlivými loutkovými představeními pro děti. Protože je v Čechách silná tradice loutkových divadel pro děti a loutkových divadel vůbec, v první části se autorka snaží odpovědět na otázku, co to vlastně je loutkové divadlo, zaměřuje se také na velmi stručný nástin historie loutkového divadla na našem území. Dále první část obsahuje charakteristiku pohádky, její funkce - to vše s přihlédnutím na dětského diváka. V druhé části se píše o historii Divadla jednoho Edy, o tvorbě představení, rozebírají se a porovnávají zde reakce různého publika. V závěru dochází ke srovnání - obecně platného -, uvedeného v první části, s poznatky získanými vlastní zkušeností herečky Divadla jednoho Edy.
Analýza motivací tvůrců jednotlivých komponentů uměleckého díla na akademické půdě a v profesionálním divadle
Lážnovský, Ondřej ; Šavlíková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kočvarová, Markéta (oponent)
Abstrakt (Souhrn) Bakalářská práce reflektuje proces vzniku studentské inscenace dramatizace Werichovy předlohy Lakomá Barka, kterou jsme připravili společně se scénografkami Lenkou Hubenou, Petrou Vykoukalovou a herci Bašou Humel, Kristinou Matějovou, Terezou Tausingerovou, Zdeňkem Pechou a Jakubem Gottwaldem ve třetím ročníku našeho studia na klauzurní zkoušku letního semestru akademického roku 2006/2007. Práci jsem rozdělil do šesti oddílů (nepočítaje v to úvod a závěr),ve kterých se věnuji nejprve tomu, zda jsem si vhodně zvolil téma a text pro svou semestrální práci s herci. V dalším oddílu se snažím popsat a zhodnotit, jaké cílem jsem si kladl před samotnou realizací inscenace, jak se proměňovaly v průběhu práce, a k čemu jsme nakonec při zkoušení s herci došli. Ve třetím oddílu reflektuji dramaturgickou fázi. Čtvrtý oddíl se věnuje práci s textem, jeho dopisování, zkracování, vymýšlení situací apod. V pátém oddíle se věnuji hledání výtvarné podoby inscenace a spolupráci se scénografkami. V dalším oddílu popisuji několik fází zkoušení od generálkové verze až po konečnou klauzurní a následné reprízy. Zamýšlím se nad vývojem zkoušení, nad problémy, které v průběhu zkoušek vznikaly, i nad tím, kam nás dovedlo jejich překonávání. V závěrečné části se snažím popsat a s několika měsíčním odstupem zhodnotit zkušenosti, které jsem získal během přípravy i v průběhu zkoušení s herci.

Viz též: podobná jména autorů
2 Kočvarová, Martina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.