Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mediální obraz Brexitu ve Skotsku
Knoblochová, Martina ; Marjanovič, Teodor (vedoucí práce) ; Moravec, Václav (oponent)
(abstrakt) Tato bakalářská práce zkoumá mediální obraz Brexitu ve skotských médiích, konkrétně ve třech vybraných denících The Herald, The Scotsman a Daily Record, vzhledem ke specifičnosti skotské kultury. Práce se zaměřuje především na reakce komentářů vůči referendu o odchod Velké Británie z Evropské unie a s tím spojenými separatistickými náladami měsíc před a měsíc po historickém hlasování (tj. od 23 května do 23 července 2016.) Tato práce nejprve poskytuje podstatná teoretická východiska včetně historického kontextu, charakteristiky politické situace v zemi a skotské kultury nebo definice mediálního prostředí ve Skotsku. Poznatky jsou následně uplatněny v praktické části, kde jsou analyzovány vybrané články. Autorka předpokládá, že referování autorů komentářů o Brexitu bylo zásadně ovlivněno vnímáním takzvaného "skotství", kterými se Skotové odlišují svých britských sousedů, především od Angličanů. Cílem této práce není zjistit, kolik článků a s jakými tendencemi vyšlo, nýbrž jaká byla nejčastější zmiňovaná témata, co připadalo skotským autorům důležité a jak se stavěli k ideji skotské nezávislosti v souvislosti s výsledky referenda o Brexitu.
Mediální obraz Brexitu ve Skotsku
Knoblochová, Martina ; Marjanovič, Teodor (vedoucí práce) ; Moravec, Václav (oponent)
(abstrakt) Tato bakalářská práce zkoumá mediální obraz Brexitu ve skotských médiích, konkrétně ve třech vybraných denících The Herald, The Scotsman a Daily Record, vzhledem ke specifičnosti skotské kultury. Práce se zaměřuje především na reakce komentářů vůči referendu o odchod Velké Británie z Evropské unie a s tím spojenými separatistickými náladami měsíc před a měsíc po historickém hlasování (tj. od 23 května do 23 července 2016.) Tato práce nejprve poskytuje podstatná teoretická východiska včetně historického kontextu, charakteristiky politické situace v zemi a skotské kultury nebo definice mediálního prostředí ve Skotsku. Poznatky jsou následně uplatněny v praktické části, kde jsou analyzovány vybrané články. Autorka předpokládá, že referování autorů komentářů o Brexitu bylo zásadně ovlivněno vnímáním takzvaného "skotství", kterými se Skotové odlišují svých britských sousedů, především od Angličanů. Cílem této práce není zjistit, kolik článků a s jakými tendencemi vyšlo, nýbrž jaká byla nejčastější zmiňovaná témata, co připadalo skotským autorům důležité a jak se stavěli k ideji skotské nezávislosti v souvislosti s výsledky referenda o Brexitu.
Šetření větrolamů ve vybraných katastrálních územích z hlediska druhového zastoupení dřevin a jejich zdravotního stavu
Knoblochová, Martina ; Janeček, Miloslav (vedoucí práce) ; David, David (oponent)
Diplomová práce se zabývá hodnocením současného stavu vybraných větrolamů z hlediska druhového složení, zdravotního stavu a jejich funkčnosti. Jedním z nejúčinnějších opatření proti větrné erozi jsou ochranné lesní pásy - větrolamy. Chrání území před odnosem ornice, odvíváním sněhové pokrývky a snižuje výpar z půdy. Aby větrolam optimálně plnil svou funkci, je důležité jeho prostorové uspořádání, druhové složení a zdravotní stav. Větrnou erozí je v České republice ohroženo 29 % zemědělské půdy. Nejvíce jsou však ohroženy pozemky na jižní Moravě. Pro tuto práci byly vybrány dvě lokality v okrese Znojmo, kde se vyskytují půdy nejvíce ohrožené větrnou erozí. Lokalita 1 se nachází v katastrálních územích Břežany, Čejkovice a Božice, lokalita 2 v katastrálních územích obcí Velký Karlov, Hrádek a Křídlůvky. V lokalitách bude zjištěna potenciální přirozená vegetace, klimatické, geologické, půdní a hydrologické podmínky, které určují vhodnost daných větrolamů. Pro hodnocení větrolamů byla zvolena metodika podle Podhrázské (2008), Metoda hodnocení a kategorizace větrolamů. Větrolamy jsou hodnoceny jako samostatný liniový prvek, ale také jako součást systému těchto prvků. Bude hodnoceno např. jejich umístění, druhové zastoupení stromů a keřů a stáří porostu. Dále funkční typ větrolamu, jeho výška, šířka a délka, počet řad, horizontální a vertikální parametry. Pro hodnocení celých systémů prvků je důležité zohlednění orientace větrolamů, umístění v souladu s terénem a směrem větru, a vzdálenost jednotlivých pásů od sebe. Zapojení větrolamů do krajiny bude hodnoceno pomocí klasifikátoru bonitace porostu dle Kolaříka (2005). V lokalitách bylo vybráno 22 větrolamů pro posouzení jejich funkčnosti a následně byl navrhnut případný postup jejich obnovy.
Současná situace v oblasti VOD služeb a jejich vliv na audiovizuální průmysl
Knoblochová, Martina ; ANDRLE, Ivo (vedoucí práce) ; DANIELIS, Aleš (oponent)
Diplomová práce mapuje fenomén audiovizuálních mediálních služeb na vyžádání (dále VOD), které v dnešní době představují často diskutované téma, jež hýbe světem audiovizuálního průmyslu a mění tradiční distribuční modely. Práce sleduje současnou situaci a výhledy do budoucna na tomto poli a snaží se analyzovat dopad VOD služeb na tradiční audiovizuální průmysl. První část uvádí do kontextu problematiky VOD služeb a dále se text postupně věnuje poskytovatelům VOD služeb, dopadům VOD služeb na audiovizuální "ekosystém", novým distribučním strategiím, změnám uživatelských návyků, vlivu VOD na klasická kina a v neposlední řadě dnešní roli diváka a nově vzniklým úskalím i příležitostem. Práce se soustředí především na český trh, který je však potřeba vnímat v kontextu celé Evropské unie, a zároveň nemůže opomíjet ani nejsilnější VOD hráče, kteří mají své původní domovy ve Spojených státech amerických. Vedle dostupných pramenů jsou významným zdrojem informací osobní rozhovory s profesionály, převážně z oblasti filmové distribuce.
Marketingové nástroje českého a evropského filmu - příkladová studie
Knoblochová, Martina ; Oukropec, Petr (vedoucí práce) ; Svoboda, Otakar (oponent)
Marketingové nástroje českého a evropského filmu - příkladová studie Jak napovídá samotný název, hlavní náplní této práce je přehled a rozbor jednotlivých marketingových kroků, kterými film v průběhu svého života prochází. Pod pojmem marketingové nástroje filmu se skrývá široké spektrum různých činností, které jsem pro přehlednost rozdělila do dvou hlavních částí ? filmový marketing v obchodním prostředí a marketing v období kinodistribuce. V první části jsem se zaměřila především na umění samotné prezentace projektu, na roli sales agenta a na význam filmových festivalů a trhů. Druhá část se zabývá marketingovými nástroji, které slouží k oslovení samotného diváka. Vzhledem k tomu, že každý film je jedinečným dílem a při jeho prodeji hraje roli řada rozličných vlivů, nelze spoléhat na žádné ověřené recepty. Protože jsou marketingové strategie jednotlivých snímků velmi individuální, doplnila jsem teoterickou část práce o dvě příkladové studie nedávno natočených českých filmů ? teenagerovské komedie Rafťáci a art housového snímku Štěstí, které ukazují, jak různé mohou marketingové cesty filmu být.

Viz též: podobná jména autorů
3 Knoblochová, Michaela
1 Knoblochová, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.