Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mezigenerační učení ve výchově dětí předškolního věku
Klinerová, Lenka ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Práce se zabývá mezigeneračním učením v rodinách předškolních dětí. První, teoretická část pojednává o mezigeneračním učení probíhajícím v rodinách a možnostech mezigeneračních programů mimo rodinu. Druhá, praktická část, zkoumá, zda a jakou formou probíhá mezigenerační učení v rodinách s předškolními dětmi a jaký názor na mezigenerační program v mateřské škole mají rodiče zúčastněných dětí. Výzkum probíhá formou dotazníkového šetření v rodinách dětí, strukturovanými rozhovory s rodiči, pozorováním a rozhovory s dětmi v mateřské škole. Součástí práce je vytvoření návrhu a realizace projektu zaměřeného na mezigenerační učení v oblasti spolupráce mateřské školy a domova seniorů a následná reflexe procesu, který se odvíjí při mezigeneračních aktivitách mezi dětmi a seniory z nerodinného prostředí.
Mezigenerační programy v praxi managementu vzdělávacích institucí
Klinerová, Lenka ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Dvořáková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce zkoumá možnosti v oblasti řízení mezigeneračních programů. Cílem práce je analyzovat problematiku mezigeneračního učení z pohledu managementu vzdělávacích institucí v České republice a v zahraničí a vytvořit návrh metodiky řízení mezigeneračních programů z pohledu managementu vzdělávacích institucí. První část práce pojednává nejprve o managementu v obecné rovině, dále pak o managementu vzdělávání, zaměřuje se na charakteristiku a klasifikaci vzdělávacích institucí a vymezuje působnost neziskových organizací. Dále se zabývá tématem celoživotního učení a vymezuje mezigenerační učení jako jednu z jeho forem. Zabývá se kategorizací mezigeneračního učení a vymezení jeho vztahu z hlediska učení formálního, neformálního a informálního. Práce definuje obsah pojmu age management, popisuje jeho impementaci v praxi a zaměřuje se na téma mezigeneračních programů, jejich specifikaci, kategorizaci a vymezení jejich přínosů a rizik. Druhá část práce se zabývá obsahovou analýzou strategických a kurikulárních dokumentů v České republice a v zahraničí a analýzou možností spolupráce vzdělávacích institucí v mezigeneračních programech v České republice a v zahraničí. Shrnuje přínosy mezigeneračních programů a uvádí konkrétní příklady dobré praxe z českých i zahraničních zdrojů. Součástí práce je vytvoření...
Mezigenerační programy v praxi managementu vzdělávacích institucí
Klinerová, Lenka ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Dvořáková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce zkoumá možnosti v oblasti řízení mezigeneračních programů. Cílem práce je analyzovat problematiku mezigeneračního učení z pohledu managementu vzdělávacích institucí v České republice a v zahraničí a vytvořit návrh metodiky řízení mezigeneračních programů z pohledu managementu vzdělávacích institucí. První část práce pojednává nejprve o managementu v obecné rovině, dále pak o managementu vzdělávání, zaměřuje se na charakteristiku a klasifikaci vzdělávacích institucí a vymezuje působnost neziskových organizací. Dále se zabývá tématem celoživotního učení a vymezuje mezigenerační učení jako jednu z jeho forem. Zabývá se kategorizací mezigeneračního učení a vymezení jeho vztahu z hlediska učení formálního, neformálního a informálního. Práce definuje obsah pojmu age management, popisuje jeho impementaci v praxi a zaměřuje se na téma mezigeneračních programů, jejich specifikaci, kategorizaci a vymezení jejich přínosů a rizik. Druhá část práce se zabývá obsahovou analýzou strategických a kurikulárních dokumentů v České republice a v zahraničí a analýzou možností spolupráce vzdělávacích institucí v mezigeneračních programech v České republice a v zahraničí. Shrnuje přínosy mezigeneračních programů a uvádí konkrétní příklady dobré praxe z českých i zahraničních zdrojů. Součástí práce je vytvoření...
Mezigenerační učení ve výchově dětí předškolního věku
Klinerová, Lenka ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Práce se zabývá mezigeneračním učením v rodinách předškolních dětí. První, teoretická část pojednává o mezigeneračním učení probíhajícím v rodinách a možnostech mezigeneračních programů mimo rodinu. Druhá, praktická část, zkoumá, zda a jakou formou probíhá mezigenerační učení v rodinách s předškolními dětmi a jaký názor na mezigenerační program v mateřské škole mají rodiče zúčastněných dětí. Výzkum probíhá formou dotazníkového šetření v rodinách dětí, strukturovanými rozhovory s rodiči, pozorováním a rozhovory s dětmi v mateřské škole. Součástí práce je vytvoření návrhu a realizace projektu zaměřeného na mezigenerační učení v oblasti spolupráce mateřské školy a domova seniorů a následná reflexe procesu, který se odvíjí při mezigeneračních aktivitách mezi dětmi a seniory z nerodinného prostředí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.