Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Naděje a smysl člověka: srovnání pojetí lidské existence u Gabriela Marcela a Alberta Camuse
Klimešová, Pavlína ; Drozenová, Wendy (vedoucí práce) ; Hogenová, Anna (oponent)
72 Abstrakt První část práce se zabývá filosofií Gabriela Marcela. Tato část začíná úvodním medailonem o autorovi, včetně zasazení jeho myšlení v kontextu dějin filosofie. Dále je přiblížen pocit bytí, který člověk, dle autora, potřebuje v sobě zacítit, aby tak mohl vstoupit na cestu prozření. Pocit bytí je ale bohužel u dnešního člověka často ztlumený. Poté je představeno autorovo pojetí stavu zajetí člověka. Zajetí je podkladem pro následné hluboké vysvětlení autorovy metafyziky naděje. V závěru této části je síla a důležitost naděje vykreslena na stavu člověka, pro kterého ani smrt jemu milované bytosti neznamená její zaniknutí. Druhá část práce je věnovaná filosofii Alberta Camuse, který je též v úvodu stručně představen, včetně jeho zasazení filosofického systému. Poté je představen pocit absurdna, bez kterého filosofii tohoto autora nelze pochopit. Dále je autorova základní filosofie otevřena výchozí otázkou, tedy otázkou po sebevraždě, kterou se autor ptá, zda lidský život má cenu takovou, aby byl žit. Tato výchozí otázka je také odrazovým bodem Camusovy ústřední myšlenky, která je následně plně znázorněna na Mýtu o Sisyfovi. Téma naděje a smyslu člověka v podobě Camusovy revolty je osvětleno v poslední části, věnované tomuto filosofovi. Třetí a výsledná část práce se zabývá srovnáním pojetí tématu...
Informační vzdělávání v Itálii: projekty a aktivity v akademickém prostředí
Klimešová, Pavlína ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Dombrovská, Michaela (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o problematice informačního vzdělávání v Itálii a zaměřuje se především na informačně-vzdělávací projekty a aktivity v akademickém prostředí. V úvodní kapitole je formulováno několik tezí, týkajících se italského prostředí ve vztahu k informačnímu vzdělávání a informační gramotnosti. V druhé kapitole je stručně přiblížena řada aspektů a výzev informačního vzdělávání v Itálii - systém legislativní snahy na cestě vstříc informační společnosti, charakteristika současného stavu vyššího vzdělávání a informačního vzdělávání na univerzitách, výklad a terminologická úskalí pojmů informační gramotnost a informační vzdělávání, charakteristika nástrojů umožňujících a podporujících informační vzdělávání, otázka plagiátorství. Třetí kapitola popisuje několik významných italských iniciativ (včetně jedné evropské, sídlící v Itálii) z jiné než akademické sféry. Ve čtvrté kapitole je pojednáno o postavení knihoven a knihovníků v italském státě a o roli, kterou hrají ve vzdělávacím procesu. Pátá kapitola je věnována analýze konkrétních informačně-vzdělávacích aktivit na vybraných italských univerzitách. Závěr práce shrnuje získané informace a potvrzuje či vyvrací v úvodu formulované hypotézy.

Viz též: podobná jména autorů
4 KLIMEŠOVÁ, Pavla
15 KLIMEŠOVÁ, Petra
4 Klimešová, Pavla
15 Klimešová, Petra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.