Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zhutňování vyklizovacích linek vlivem kolových těžebně dopravních systémů =: Strip road compaction caused by wheeled logging machinery /
Kleibl, Miroslav
Cílem práce je stanovení míry zhutnění působené kolovou těžebně dopravní technologií a schopnost půdy navracet se po zhutnění do původního stavu. Metodika vychází z předpokladu, že vícenásobným pojezdem strojů ovlivňuje míru zhutnění a současně, že zhutnění není omezeno pouze na vyvážecí linky, nýbrž zasahuje i do porostu. Po provedení těžebního zásahu v porostu má půda schopnost se přírodními procesy navracet do původního stavu. Měření míry navracení půdy je provedeno škálou základních laboratorních testů a škálou přístrojů. Každý z přístrojů pracuje na odlišném principu a v rámci studie je zjišťováno, jak lze jednotlivé přístroje využít z hlediska měřitelnosti, neboť jejich řešení způsobuje omezení při měření. Z výsledků práce vyplývá, že lesní půda je vlivem kolových prostředků zhutňována více jak 1 m od linky do hloubi porostu. Z měření schopnosti půdy navracet se do původního stavu bylo zjištěno, že již po 5 letech od zásahu je pozitivní posun u písčitých půd měřitelný a dosahuje přibližně 50 %. Pro měření míry zhutnění a schopnosti půdy navracet se do původního stavu lze použít v míře limitované technickým řešením deflektometru, penetrometru, laboratorního testování Kopeckého válečků i přístroje na měření obsahu CO2 v půdě. Jelikož každý ze způsobů měření má své limity, je pro stanovení míry zhutnění vhodné přístroje kombinovat.

Viz též: podobná jména autorů
2 Kleibl, Miroslav, (absolvent LDF)
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.