Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 54 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Srovnání programovacích jazyků PHP a Ruby
Fikejs, Jan ; Klas, Jan (vedoucí práce)
Srovnání programovacích jazyků pro webové aplikace - PHP a Ruby. Práce srovnává oba jazyky z hlediska jejich architektury, syntaxe příkazů v nejpoužívanějších oblastech. Práce se také zabývá hostingem a vývojovým prostředím pro oba jazyky.
Srovnání konceptu virtual breeding environment s konceptem klastru
Lukavec, Petr ; Klas, Jan (vedoucí práce) ; Molnár, Zdeněk (oponent)
Práce se zabývá srovnáním dvou konceptů spolupracujících organizací, koncepu klastru a konceptu Virtual breeding environment (VBE). Hlavní přínos práce je podrobné kriteriální srovnání konceptu klastru a konceptu VBE dle 17 podrobně popsaných kritérií. Stať je rozdělena do 5 logických částí: teoretické základy, popis konceptu klastru, popis konceptu VBE, hledání vztahu klastru a VBE a srovnání konceptu klastru a VBE.
Design databáze pro komunitní diskusní server
Klepetko, Radim ; Palovská, Helena (vedoucí práce) ; Klas, Jan (oponent)
Cílem této bakalářské práce je návrh databáze pro aplikaci komunitní diskusní server, která bude zajišťovat funkcionalitu klasických diskusních serverů a navíc poskytovat i funkce známé z moderního webu 2.0. Důraz je kladen na přesný popis požadavků na funkcionalitu aplikace, na základě kterých je následně navržen optimální databázový model, který je nezávislý na výběru konečného řešení (databázového systému). V závěru práce je návrh ověřen pomocí databázového systému MySQL.
Srovnání bankovních účtů pomocí vybrané systémové metody
Sedláčková, Zuzana ; Klas, Jan (vedoucí práce) ; Brixí, Radim (oponent)
Cílem mé práce bylo ověřit využitelnost Checklandovy metodologie měkkých systémů na problému výběru vhodného účtu. Postupovala jsem ve třech krocích. První část bakalářské práce je věnována teorii měkkých systémů. Zaměřila jsem se zde převážně na jednotlivé kroky Checklandovy metodologie. V další části jsem aplikovala zmíněnou metodologii na problém výběru nejvýhodnějšího účtu. Vybrala jsem si z metodologie pouze některé kroky, které mi k řešení dopomohly a to: popis nestrukturované situace, vyjádření problémové situace pomocí rich picture, tvorba kořenových definic, koncepční model a srovnání modelu s realitou. Navrhla jsem celkem dvě kořenové definice, které popisují, jak systém funguje. Srovnáváním modelu s realitou je myšleno porovnání jednotlivých kritérií, podle kterých si klienti vybírají banku. Jednotlivá kritéria jsem získala z kořenových definic a z dotazníkového šetření. Především porovnáním těchto kritérií jsem zjistila využitelnost metodologie na daný problém. Poslední fáze je samotné srovnávání požadavků klientů s tím, co jednotlivé účty nabízejí. Celkem jsem si vybrala 4 typy klientů -- student, rodina, jednočlenná domácnost a důchodce.
Vytvoření důvěry ve virtuálních týmech prostřednictvím komunikace
Štádlerová, Michaela ; Klas, Jan (vedoucí práce) ; Jura, Jiří (oponent)
Tato práce je zaměřená na vytvoření důvěry pomocí komunikace ve virtuálních týmech. Cílem je nejdříve charakterizovat virtuální týmy a jejich specifika, shrnout teoretické přístupy k důvěře z kterých vychází teorie důvěry ve virtuálních týmech, vymezit specifika komunikačního procesu ve virtuálních týmech a navrhnout vlastní model důvěry založený na komunikaci. Navrženého modelu je docíleno na základě vlastního výzkumu konkrétně analýzou, syntézou a vlastním shrnutím poznatků. Vlastní shrnutí zahrnuje omezení studií a slabé stránky výzkumu, které navržený model eliminuje. Model je založen na aktivní formě důvěry, která je vytvářena v první části na aktivním přístupu a komunikaci vedoucího, který se liší od manažera, tím že umí poskytovat rozumnou důvěru a v další fázi pomocí dialogu vedoucí ke sdíleným mentálním modelům. Na základě modelu je popsán proces fungování důvěry v jednotlivých fázích životního cyklu virtuálního týmu společně s konkrétními implikacemi pro vedoucího, jak vytvořit důvěru ve virtuálních týmech prostřednictvím komunikace.
Způsoby řešení vybraných oblastí spolupracujících organizací a jejich aplikace v klastru Omnipack
Lukavec, Petr ; Klas, Jan (vedoucí práce) ; Molnár, Zdeněk (oponent)
Obecným cílem této práce bylo vyjít z teoretických znalostí nejen konceptu klastru, ale i jiných spolupracujících organizací, a využít je k řešení konkrétních, úzce vymezených problémů konkrétního klastru. Důvodem byla snaha přijít s řešením, které bude aplikovatelné a využitelné v konkrétním klastru. K tomu je možné předpokládat, že bude toto řešení využitelné i v klastrech dalších, jelikož klastry nejen v ČR, ale i v celé Evropě, mají mnoho společných rysů. Samotné problémy k řešení vzešly z rozhovorů autora práce se zástupci klastru Omnipack. Jedná se tedy přímo o konkrétní problémy, jejichž řešení je pro tento klastr v současnosti, či do budoucna, důležité, a o jejichž řešení samotní představitelé klastru Omnipack projevili zájem. Následujícím cílem bylo zhodnocení těchto definovaných problémů vzhledem k náročnosti řešení, přínosu jejich dalšího řešení a dalších kritérií. Toto hodnocení bylo základem pro výběr problémů k řešení. U konkrétních vybraných problémů či problému bylo cílem následně hledat existující řešení v literatuře, z příkladů jiných klastrů a rovněž ve výstupech vlastního průzkumu v klastrech. (vlastní průzkum byl proveden u 8 českých klastru a 35 klastrů evropských). V případě nenalezení vhodného řešení bylo cílem navrhnout řešení vlastní. Jako hlavní problém k řešení byl vybrán problém nazvaný jako "hodnocení výkonnosti". Jelikož u daného problému nebylo nalezeno vhodné řešení v literatuře či jiných zdrojích, byl vytvořen vlastní přístup k řešení. Problematická oblast problému "hodnocení výkonnosti" byla popsána takto: "Pro mnoho klastrů je v současné době klíčová podpora z dotací. Po ukončení dotací bude muset klastr svým členům dokázat, že je pro ně užitečný, a že mají důvod jeho fungování dále finančně podporovat." Problém byl řešen z pohledu člena klastru, a řešení se dotýká oblastí hodnocení výkonnosti člena klastru z pohledu člena klastru, dále přínosů klastru jako celku pro člena klastru, přínosů ostatních členů klastru pro konkrétního člena klastru a rovněž role managementu klastru pro využívání těchto výhod z pohledu člena klastru. Řešení tohoto problému je velmi detailní a rozsáhlé, a představuje hlavní autorský přínos práce. Přínos spočívá v přístupu k hodnocení výkonnosti klastru z pohledu člena klastru. Tento přístup není v teoretických pracích k tématu obvykle využíván. Autor navrhuje vlastní koncept pohledu na aktéry a faktory, kteří ovlivňují výkonnost člena klastru. Inovativní je rovněž navržený přístup párového porovnání členů klastru, který přináší nové možnosti v podrobnějším popisu a pochopení klastru ze strany členů i managementu klastru.
Lidský faktor v bezpečnosti IS/ICT
Skalický, Michal ; Klas, Jan (vedoucí práce) ; Matoušek, Josef (oponent)
V dnešním přetechnizovaném světě klademe takový důraz na veškerá sofistikovaná vybavení, že často zapomínáme, pro koho jsou vlastně určena. Je to člověk, ten který je nejsilnějším článkem všech systémů, a to nejen počítačových, zároveň ale i článkem nejslabším. Toto neoddiskutovatelné pravidlo je však velmi často přebíjeno tunami technické literatury o bezpečnosti, která tento fakt zastrkuje někam daleko, pryč od jádra problému. Proto je třeba na problematiku lidského faktoru v informačních systémech a v informačních technologiích neustále upozorňovat.
Risk Analysis for establishing of new application into the information system in banking
Štefek, Ivan ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Klas, Jan (oponent)
Bakalářská práce Analýza rizik při zavádění aplikace do informačního systému v bankovnictví se zaobírá řízením bezpečnosti informací a samotnou analýzou rizik. Práci jsem tematicky rozdělil na dvě části, teoretickou a praktickou část. V teoretické části seznámím čitatele s pojmem bezpečnost informací a s její třemi základními složkami. Podíváme se například na základní metodiky řízení IT. Zaměřím se taky na tři složky bezpečnosti informací a to důvěrnost, integrita a dostupnost. Na závěr se podívám na hrozby a jejich dopady. Praktická část je postavená na základě teoretických poznatků a řešení na praktickém příkladě. Na příkladě aplikace Moje Banka se snažím ukázat analýzu informačních rizik při zavádění aplikace do informačního systému. Která se skládá ze tří hlavních částí. V prvé části klasifikuji informace v aplikaci z hlediska důvěrnosti, integrity a dostupnosti. V druhé části se snažím podívat na hrozby a ohodnotit je podle jejich pravděpodobnosti. V závěrečné části porovnám stávající zabezpečení aplikace se zabezpečením, které by měla aplikace mít při daném stupni rizikové klasifikace.
Zefektivnění firemních procesů metodikou Lean Six Sigma
Raška, Adam ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Klas, Jan (oponent)
Lean Six Sigma je jedním z nástrojů, jež pomáhají firmám zefektivnit firemní procesy a tudíž maximalizovat zisky. Jedná se o komplexní přístup, který na základě porozumění potřeb zákazníků a validních statistických dat dokáže odhalit nedostatky defekty v podnikových procesech, a tudíž zlepšit jejich funkci. Od nadnárodních korporací, jakými je General Electric, Toyota nebo Motorola se její popularita dále šíří a láká čím dál více podniků, které chtějí navázat na úspěchy výše zmíněných. Postupně se tak dostává do hledáčku segmentu malých a středně velkých firem, ty české nevyjímaje. Zde však může narazit na určitou rezistenci, neboť na první pohled se může jevit jako příliš komplexní vyžadující transformaci celé podnikové kultury a uvolnění značných počátečních nákladů. Tato práce se snaží ukázat, že Lean Six Sigmu lze použít i k jednorázovému zlepšení firemních procesů na základě aplikace a kombinace některých důležitých nástrojů. Práce nejdříve představuje celý koncept, její původ a základní pilíře. Hlavním jejím přínosem je však právě výběr a charakteristika nejdůležitějších nástrojů a jejich následná aplikace na konkrétním příkladě. Zároveň na základě vhodné kombinace těchto nástrojů vytváří ucelený postup, který může posloužit jako metodická pomůcka a zdroj referencí pro budoucí řešitele a zájemce o tuto tématiku. V závěrečných kapitolách na základě konsolidace různých zdrojů vytváří seznam možných úskalí a problémů, na něž lze v průběhu implementace narazit a poskytuje tipy, jak těmto problémům předejít.
Informační společnost a bezdrátové městské sítě
Svěcený, Jan ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Klas, Jan (oponent)
V dnešní době je velice často skloňován pojem informační společnost, ale mnoho lidí přesně neví, co si pod touto slovní vazbou představit, nebo se jejich názory do značné míry liší. Informační společnost se vyznačuje zejména prací s daty, digitálním zpracováváním, způsoby uchovávání dat a jejich přenášením. Z práce s daty se v současné době stává ekonomická aktivita, která ovšem prostupuje všemi odvětvími. Žijeme v době digitalizace a neustále se zvyšujícího tempa vývoje. Otázce informační společnosti se v současné době velmi věnuje i veřejná správa. Jednou ze základních činností veřejné správy, vztahujících se k tomuto tématu, je snaha o zvýšení digitálního povědomí občanů. Další cíle si regionální politika klade v podobě zajištění vysoké úrovně informačních a komunikačních služeb občanům. Jednou z možných cest, jak těchto cílů dosáhnout, je budování bezdrátových městských sítí. Pro zavedení těchto sítí existuje několik modelů z pohledu rozdělení nákladů. Dále existuje několik modelů, rozdělujících municipální sítě podle druhu poskytovaných služeb a cílových příjemců těchto služeb. Tato práce má tedy za úkol definovat základní pojmy jako jsou "informační společnost", "municipální síť" a další pojmy s těmito související. Dále má tato práce ukázat různé způsoby zavedení těchto bezdrátových městských sítí a v neposlední řadě poukázat na konkrétní příklady, kde proces zavedení municipální sítě již proběhl a posoudit jejich úspěšnost z pohledu iniciátora výstavby -- místní samosprávy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 54 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Klas, Jakub
2 Klas, Juraj
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.