| |
|
Návrh rozvoje manažerské osobnosti
Stržinek, Ondřej ; Klapka, Vít (oponent) ; Novák, Petr (vedoucí práce)
Stěžejním tématem této práce je výchova manažerských osobností. Autor, za použití vědeckých metod, dospěl k návrhu ideálního vývoje kariéry těchto manažerských osobností od chvíle, kdy začnou být školeni pro manažerské posty, až do doby, kdy jsou schopni vychovat své nástupce a posunout tak svou kariéru na další stupeň. Byly využity dvě metody sběru dat: pozorování a kvalitativní rozhovory. Pozorování trvalo více než sedm let. Na základě vyhodnocení výsledků pozorování byla autorem vytvořena zakotvená teorie, kterou pak ověřoval kvalitativními rozhovory s osobami působícími v oboru. Autorem vytvořená teorie byla na základě zpracování výsledků kvalitativního dotazování upravena a rozdělena. Vznikly tak dvě části výsledné teorie, přičemž dělícím hlediskem se stala nutnost některé fenomény časově zařadit, zatímco jiné se prolínají celým obdobím růstu manažerské osobnosti. V závěru práce nechal autor ohodnotit výslednou novou teorii manažery z praxe, aby získal zpětnou vazbu týkající se jejího přínosu. Dle výsledků této zpětné vazby může dodržení, autorem definované teorie, zkrátit čas potřebný pro výchovu manažera na polovinu.
|
| |
|
Návrh rozvoje manažerské osobnosti
Stržinek, Ondřej ; Klapka, Vít (oponent) ; Novák, Petr (vedoucí práce)
Stěžejním tématem této práce je výchova manažerských osobností. Autor, za použití vědeckých metod, dospěl k návrhu ideálního vývoje kariéry těchto manažerských osobností od chvíle, kdy začnou být školeni pro manažerské posty, až do doby, kdy jsou schopni vychovat své nástupce a posunout tak svou kariéru na další stupeň. Byly využity dvě metody sběru dat: pozorování a kvalitativní rozhovory. Pozorování trvalo více než sedm let. Na základě vyhodnocení výsledků pozorování byla autorem vytvořena zakotvená teorie, kterou pak ověřoval kvalitativními rozhovory s osobami působícími v oboru. Autorem vytvořená teorie byla na základě zpracování výsledků kvalitativního dotazování upravena a rozdělena. Vznikly tak dvě části výsledné teorie, přičemž dělícím hlediskem se stala nutnost některé fenomény časově zařadit, zatímco jiné se prolínají celým obdobím růstu manažerské osobnosti. V závěru práce nechal autor ohodnotit výslednou novou teorii manažery z praxe, aby získal zpětnou vazbu týkající se jejího přínosu. Dle výsledků této zpětné vazby může dodržení, autorem definované teorie, zkrátit čas potřebný pro výchovu manažera na polovinu.
|