Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Partnerství a sexualita lidí s mentálním postižením v souvislosti s praxí doprovázejících osob
Švejdová, Olga ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Klípová, Eva (oponent)
Práce pojednává o problémech partnerství a sexuality osob s mentálním postižením v ČR a o problémech, které z toho vyplývají pro osoby doprovázející. V teoretické části popisuje stav výzkumu v této oblasti, fyziologické a duševní potřeby osob s mentálním postižením. Snaží se postihnout i duchovní důvody touhy po sblížení. V praktické části se věnuje čtyřem konkrétním případům partnerství a možnostem, které volily lidé, kteří je doprovázeli v Domově pro osoby zdravotně postižené. Závěrem uvádí, v jakých hranicích se musí pohybovat člověk doprovázející osoby s mentálním postižením, aby zachoval co největší jejich svobodu a přitom dokázal naučit žít tyto osoby v partnerství. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Spolupráce pedagogů a rodičů při vzdělávání dětí s PAS
Ransdorfová, Jana ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Klípová, Eva (oponent)
Cílem práce je ukázat důležitost spolupráce rodičů s pedagogy při vzdělávání dětí s poruchami autistického spektra (PAS). Tento cíl byl řešen pomocí odborné literatury. V bakalářské práci řešíme poruchy autistického spektra, z těch pak podrobněji dětský autismus. Charakteristickými projevy dětského autismu je tzv. autistická triáda. Ta se projevuje v oblasti sociální interakce a neverbální komunikace, v oblasti verbální komunikace a v oblasti omezených, stereotypně se opakujících vzorců chování a úzkém rámci zájmů a aktivit. Projevy dítěte mají vliv na jeho socializaci a adaptaci, také na situaci rodiny. Na rodinu působí stresující situace týkající se charakteru postižení nebo reakce okolí. Aby se rodiče se situací vyrovnali a dítě přijali takové, jaké je, potřebují pochopení a podporu odborníků nebo změnit pohled na situaci. Pro rodiče ale i pedagogy je spolupráce zásadní pro další rozvoj dětí a jejich vzdělávání. Nejčastěji se pro vzdělávání dětí s PAS používá tzv. strukturované učení, to spočívá v individuálním přístupu, strukturaci a vizualizaci. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Lidé s mentálním postižením v roli rodičů
Huclová, Miroslava ; Mašát, Vladimír (vedoucí práce) ; Klípová, Eva (oponent)
Má závěrečná práce je nazvána " Lidé s mentálním postižením v roli rodičů ". Tato práce je rozdělena na dvě části. V první, teoretické části popisuji definici mentální retardace, její historii a její dělení. Tato problematika zasahuje do mnoha oblastí, například se jedná o oblast práva lidí s mentální retardací, která zahrnuje také právo na manželství a rodičovství. Píši také o možnostech sociální podpory lidí s mentálním postižením před i po porodu, které jsou popsány v sedmé kapitole. Dále také popisuji sexuální dovednosti z hlediska stupně mentálního postižení, problémy v partnerských vztazích a možnosti přípravy na období těhotenství a dobu porodní a následné pečování o dítě. Jsou zde nabídnuty i možnosti řešení bydlení v chráněním bydlení, či v podporovaném bydlení... Cílem závěrečné práce, kterým se zabývám v praktické části, bylo zjistit postoj lidí, jež pracují s dospělými lidmi s mentální retardací na možnost mít děti. Poznatky k dosažení cíle jsem zjišťovala pomocí dotazníků. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Podpůrné vzdělávací programy pro děti s Downovým syndromem
Smolíková, Andrea ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Klípová, Eva (oponent)
Předložená práce se zabývá vzděláváním dětí s Downovým syndromem v oblasti podpůrných vzdělávacích metod, které dětem pomáhají při plnění státních kurikul v oblasti vzdělávání. Cílem práce je popsat vybrané podpůrné vzdělávací programy v rovině teoretické a porovnat s praktickým provedením programů. Teoretická část práce definuje a charakterizuje mentální postižení, mentální retardaci a snaží se stručně vymezit rozdíl mezi pojmy. Dále práce popisuje Downův syndrom - jeho vznik, formy, fyziognomické a anatomické projevy. Následně popisuje vzdělávání dětí s mentálním postižením v oblasti státního vzdělávacího systému, který zahrnuje vzdělávací programy, také v rámci speciálního školství. Práce charakterizuje programy pro vzdělávání předškolní, základní a s přílohou pro žáky s lehkým mentálním postižením. Poslední kapitola praktické části již popisuje vybrané podpůrné vzdělávací programy - metodu globálního čtení, splývavého čtení a Feuersteinovu metodu instrumentálního obohacování. Jednotlivé charakteristiky obsahují okolnosti vzniku metody, jejich cíl, jak se s metodou pracuje v praxi. Praktická část popisuje náslech a pozorování každé metody a porovnání s teoretickou částí.
Vzdělávání osob s mentálním postižením na Olomoucku
Sychrová, Erika ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Klípová, Eva (oponent)
Tato bakalářská práce se nazývá Vzdělávání osob s mentálním postižením na Olomoucku. Hlavním cílem této práce je prozkoumat možnosti vzdělávání pro osoby s mentálním postižením na Olomoucku. Práce je členěna do třech hlavních kapitol. První kapitola je věnována terminologii, která se týká dané problematiky, objevují se zde termíny jako mentální postižení, mentální retardace, její klasifikace, socializace, integrace, inkluze a vyrovnávání příležitostí. Ve druhé kapitole jsou postupně vypsány podmínky v oblasti vzdělávání pro osoby s mentálním postižením platné pro Českou republiku včetně vyjmenování různých typů vzdělávacích zařízení a jejich výhody a nevýhody. Třetí kapitola se věnuje praktické části, jsou zde vymezeny možnosti vzdělání pro osoby s mentálním postižením na Olomoucku, dále jsou zde zkoumány možnosti individuální a skupinové integrace v tomto regionu, a spolupráce jednotlivých škol se speciálně pedagogickým centrem. Také jsou zde vyjmenovány možnosti v oblasti celoživotního vzdělávání pro osoby s mentálním postižením a v závěru pak kazuistika jako konkrétní příklad možného způsobu vzdělání osoby s mentálním postižením
Podpůrné vzdělávací programy pro děti s Downovým syndromem
Smolíková, Andrea ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Klípová, Eva (oponent)
Předložená práce se zabývá vzděláváním dětí s Downovým syndromem v oblasti podpůrných vzdělávacích metod, které dětem pomáhají při plnění státních kurikul v oblasti vzdělávání. Cílem práce je popsat vybrané podpůrné vzdělávací programy v rovině teoretické a porovnat s praktickým provedením programů. Teoretická část práce definuje a charakterizuje mentální postižení, mentální retardaci a snaží se stručně vymezit rozdíl mezi pojmy. Dále práce popisuje Downův syndrom - jeho vznik, formy, fyziognomické a anatomické projevy. Následně popisuje vzdělávání dětí s mentálním postižením v oblasti státního vzdělávacího systému, který zahrnuje vzdělávací programy, také v rámci speciálního školství. Práce charakterizuje programy pro vzdělávání předškolní, základní a s přílohou pro žáky s lehkým mentálním postižením. Poslední kapitola praktické části již popisuje vybrané podpůrné vzdělávací programy - metodu globálního čtení, splývavého čtení a Feuersteinovu metodu instrumentálního obohacování. Jednotlivé charakteristiky obsahují okolnosti vzniku metody, jejich cíl, jak se s metodou pracuje v praxi. Praktická část popisuje náslech a pozorování každé metody a porovnání s teoretickou částí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.