Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Srovnávací analýza interpretace s důrazem na historický kontext a autentičnost provedení díla: rozbor různých realizací díla Claudia Monteverdiho "Vespro della Beata vergine" (1610).
Svoboda, Čeněk ; Kittnarová, Olga (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám dílem Claudia Monteverdiho a srovnáním tří interpretací jeho největší duchovní kompozice Vespro della beata Vergine. Raně barokní skladatel ji napsal v roce 1610. Toto dílo tvoří nejen předěl v Monteverdiho skladatelském vývoji, zároveň tvoří i pomyslnou čáru mezi duchovní hudbou renesance a nastupujícího baroka. Jako předmět svého zkoumání jsem si vybral tři stylově různé interpretace špičkových interpretů konce minulého století. Samotné srovnání není jediným vyústěním práce, smyslem textu je i zachytit Monteverdiho skladatelskou osobnost, pochopit její rozměr v kontextu hudebního vývoje a v neposlední řadě nastolit základní otázky týkající se autentické interpretace a tvůrčího přístupu k dílu z přelomu 16. a 17. století. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Music Therapy. History, Models, Techniques, Tests with Chinese Instruments
Yang, Shu ; Kittnarová, Olga (vedoucí práce) ; Nedělka, Michal (oponent)
RÉSUME Tato diplomová práce je sestavena z dvanácti kapitol, které se zaměřují na dějiny, definici, modely, metody, formy, techniky, čínské hudební nástroje, školní testy a další aktivity z oblasti muzikoterapie. První kapitola podává základní informaci o muzikoterapii a zabývá se definicemi tohoto pojmu. Druhá kapitola zahrnuje dějiny muzikoterapie od starověku po 20. století. Ve třetí kapitole zmiňuji základy muzikoterapie z fyzického, emocionálního, sociálního a estetického hlediska. Čtvrtá kapitola popisuje vztah mezi muzikoterapií a ostatními obory jako jsou hudební výchova a hudební psychologie. Pátá kapitola je věnována nejzávažnějším modelovým technikám muzikoterapie. Šestá kapitola se zaměřuje na formy muzikoterapie. Sedmá kapitola popisuje hudební prostředky a užívané techniky muzikoterapie, jakými jsou práce těla, hlasu a nástrojů. Osmá kapitola analýzuje techniky improvizace, kompozice a interpretace, užité v muzikoterapii. Devátá kapitola pokračuje s popisem poslechových disciplín v muzikoterapii. Desátá kapitola zmiňuje nejdůležitější a nejpopulárnější čínské hudební nástroje, které mohou být užity v muzikoterapii. Jedenáctá kapitola zahrnuje několik mých návrhů muzikoterapetických aktivit, které představují také práci s čínskými nástroji. Poslední kapitola obsahuje analýzy testů,...
Gospel - the History, Analysis of Repertoire and Performing Style
Christofidou, Isavella ; Kittnarová, Olga (vedoucí práce) ; Pecháček, Stanislav (oponent)
Gospel is a musical genre characterized by dominant vocals (often with strong use of harmony) reťerencing lyrics of a religious nature, particularly Christian. In the first chapter, I describe gospel as a phenomenon and I mentioned its historical roots. The second chapter deals with the black and white gospel and its subchapters (2.1. 2.2) illustrate the history and development of the both genre. I he third chapter contains the historical genres related to gospel. The main attention is paid to the Negro Spirituals (3.1) and to the blues' music (3.2). The fourth chapter embraces typical examples of songs from Negro spirituál to contemporary gospel songs. The next Chapter (5) is the culmination of my diploma work. I described there the originál means of expression typical for the written scores and practical performing usage of gospel music. I found it the most important and interesting Chapter because I mentioned there many examples typical for gospel music from the musical point of view. The individua! subchapters explain some instructions of interpreters how to realize specific demands. They concern the gospel moan, screams and shouts, song-speech and gospel vibrato, pitch, passing toneš, bends, neighbour toneš and the gospel groupetto, vocal ornaments, rhythm, gospel phrasing and syncopation, repetition,...
Česká hudební společnost - tradice, současnost
Kuhnová, Barbora ; Kittnarová, Olga (vedoucí práce) ; Jenčková, Eva (oponent)
Tato diplomová práce se komplexně zabývá historií České hudební společnosti. Práce je rozdělena do dvou hlavních oddílů. V prvním se zabývám celkovou historií společnosti od jejích počátků až po současnost a ve druhém se věnuji organizační struktuře jednotlivých složek české hudební společnosti.
Cypriot Folk Music in Historical Context
Michaelidou, Ioanna ; Kittnarová, Olga (vedoucí práce) ; Pecháček, Stanislav (oponent)
1 CHARLES UNIVERSITY OF PRAGUE PEDAGOGICAL FACULTY DEPARTMENT OF MUSIC EDUCATION CYPRIOT FOLK MUSIC IN HISTORICAL CONTEXT BACHELOR THESIS Michaelidou Joanna Music Education - Choir Conducting Supervisor : PhDr. Olga Kittnarová 2010/2011 Prague 2 KARLOVA UNIVERZITA V PRAZE PEDAGOGICKÁ FAKULTA KATEDRA HUDEBNÍ VÝCHOVY KYPERSKÁ LIDOVÁ HUDBA V HISTORICKÉM KONTEXTU BAKALÁŘSKÁ PRÁCE MICHAELIDOU JOANNA Hudební výchová - sbormistrovství Vedoucí práce: PhDr Olga Kittnarová 2010/2011 Praha 3 DECLARATION I confirm that this is my own work and the use of all materials from other sources has been properly and fully acknowledged. I agree with storing my work in the library of Faculty of Education, Charles University in order to be available for educational purpose. Prague Michaelidou Joanna 4 Contents Introduction ..............………….………….………….………….……….…………p.4 1. History of Cyprus …………………………………………………………………..p.5 1.1 Period from 7000 to 58 B.C….……………………………………………p.5 1.2 Roman Period from 58 B.C to 395 A.C……………………………….p.6 1.3 Byzantine Era from 395 to 1191 A.C………………………………….p.6 1.4 French and Venetian Period from 1191 to 1571 A.C………….p.6 1.5 Turkish Occupation from 1571 to 1878 A.C……………………….p.7 1.6 British Occupation from 1878 to 1960 A.C………………………..p.7 1.7 Formation of the Independent Republic of Cyprus in 1960.p.8 2. Music in...
Akis Pavlou - Music Composer and Teacher
Hadjivassiliou, Michalis ; Pecháček, Stanislav (vedoucí práce) ; Kittnarová, Olga (oponent)
I would like to take this opportunity to express my gratitude and thanks to the people who have always been there for me and who influenced my life in so many ways. First of all, I am greatly indebted to my supervisor Doc. PhDr. Stanislav Pecháček. 1 would like to express my deep appreciation for all his invaluable support, encouragement, guidance, help and advice throughout the five years 1 have known him as student in the Charles University, Faculty of Education, in Prague, Czech Republic. As I have this opportunity 1 wish to thank my teacher Akis Pavlou for his time discussing with me all the topics which are included in this dissertation. I owe him a huge "thank you" not only for giving me the opportunity to work with him for this dissertation but also for all he has taught me, his precious encouragement and his endless invaluable emotional support during the 16 years I have known him as his student. 1 cannot forget, of course, the persons who entirely support me from the very beginning of my studies and even more when 1 started writing this dissertation. 1 am particularly indebted to my sister Angela and my brother-in-law Chris Zillman for their assistance and editing services. Their help is gratefully acknowledged.
Hudba ve střední Africe
Polydorou, Nikoletta ; Kittnarová, Olga (vedoucí práce) ; Pecháček, Stanislav (oponent)
Ve své bakalářské práci jsem zkoumala jak může být použita harmonie, rytmus a formy v ceremoniální hudbě Střední Afriky, ty formy a rytmy, které můžeme nalézt také v evropské hudbě, ale poněkud odlišné. Nejdříve jsem popisovala geografické oblasti Střední Afriky a jejich rozdělení v zeměpisné šířce. Jak jsou v těchto svobodných územích od doby vyznačení hranic zahrnuta politická teritoria. Tato teritoria představují Francouzskou rovníkovou Afriku, Belgické Kongo a Ruanda-Urundi, Ugandu a Tanganyiku. Dále se zabývám obřadní hudbou a tím, jak se v ní spojily hudba, tanec a divadlo.Je zvláštní zjistit, že v některých jazycích je užito pouze jedno slovo pro hudbu, tanec a divadlo. Zkoumala jsem obřady léčení, zasvěcení, narození, svatby, honu, Nového roku a nového měsíce. Nicméně jedna z nejzajímavějších částí mé práce pojednává o mluvícím bubnu, tj. bubnu, který je schopen promluvit, aby oznámil významné zprávy příslušníkům kmenů. Připadá mi to velmi unikátní, ale přitom je to normální, zvážíme-li, že některé z těchto kmenů mají dosud devět výškových hladin své řeči. Další zvláštní prvek je rytmus. Styl africké hemioly známe z rané evropské hudby. Co se týče harmonie, nej zajímavější je hoquetus, technika, která může být popsána jako lomení melodického proudu do přerušovaných fragmentů mezi dva či více hlasů....
Cypriot Folk Music in Historical Context
Michaelidou, Ioanna ; Kittnarová, Olga (vedoucí práce) ; Pecháček, Stanislav (oponent)
1 CHARLES UNIVERSITY OF PRAGUE PEDAGOGICAL FACULTY DEPARTMENT OF MUSIC EDUCATION CYPRIOT FOLK MUSIC IN HISTORICAL CONTEXT BACHELOR THESIS Michaelidou Joanna Music Education - Choir Conducting Supervisor : PhDr. Olga Kittnarová 2010/2011 Prague 2 KARLOVA UNIVERZITA V PRAZE PEDAGOGICKÁ FAKULTA KATEDRA HUDEBNÍ VÝCHOVY KYPERSKÁ LIDOVÁ HUDBA V HISTORICKÉM KONTEXTU BAKALÁŘSKÁ PRÁCE MICHAELIDOU JOANNA Hudební výchová - sbormistrovství Vedoucí práce: PhDr Olga Kittnarová 2010/2011 Praha 3 DECLARATION I confirm that this is my own work and the use of all materials from other sources has been properly and fully acknowledged. I agree with storing my work in the library of Faculty of Education, Charles University in order to be available for educational purpose. Prague Michaelidou Joanna 4 Contents Introduction ..............………….………….………….………….……….…………p.4 1. History of Cyprus …………………………………………………………………..p.5 1.1 Period from 7000 to 58 B.C….……………………………………………p.5 1.2 Roman Period from 58 B.C to 395 A.C……………………………….p.6 1.3 Byzantine Era from 395 to 1191 A.C………………………………….p.6 1.4 French and Venetian Period from 1191 to 1571 A.C………….p.6 1.5 Turkish Occupation from 1571 to 1878 A.C……………………….p.7 1.6 British Occupation from 1878 to 1960 A.C………………………..p.7 1.7 Formation of the Independent Republic of Cyprus in 1960.p.8 2. Music in...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.