Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Psychologické aspekty tetování
Kdolská, Helena ; Doubek, David (vedoucí práce) ; Bittnerová, Dana (oponent)
Tato kvalitativní výzkumná práce se zabývá tématem psychologických aspektů tetování. Sleduje zejména oblast vztahu jedince a jeho tetování. Soustředí se proto na motivy, které člověka k pořízení tetování vedou a zkoumá i to, jaký význam mu respondenti připisují. V závěru se práce zaměřuje na specifikace vztahu tatéra a jeho klienta. Výzkum byl prováděn formou etnografické studie, hlavní použitou metodou byl nestrukturovaný rozhovor. Ta je pro tento druh výzkumu vhodná proto, že klade nárok na získání důvěry mezi výzkumníkem a participantem. Cílem práce bylo odhalit, jaké psychologické faktory se u tetování objevují. Výzkum ukázal, že motivaci lze rozdělit na vnitřní a vnější. Vnitřní motivace ukazuje na přínos tetování pro jeho majitele. Vnější motivace ukazuje na to, jak skrze tetování může jedinec dávat zprávu vnějšímu okolí. Co se týče vztahu, ukázalo se, že část respondentů vnímá tetování jako součást jejich vlastní identity, zatímco pro jiné respondenty bylo tetování pouhým záznamem na těle. V otázce významu tetování se ukázalo, že není postaven jen na hluboké myšlence. Může být postaven na vztahu, který k němu dotyčný má či si k němu vytváří. Ve vztahu tatéra a klienta se jako významná témata ukázala důvěra, vzájemné sympatie a otázka hranic, která slouží k udržení vztahu na profesionální...
Tvůrčí psaní jako forma zpracování duševní tenze: motivace k tvůrčí činnosti, průběh tvůrčího procesu a léčebné aspekty tvůrčího psaní
Kdolská, Helena ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Kučera, Miloš (oponent)
Cílem práce je podrobněji prozkoumat aspekty tvůrčího psaní jako formy zpracování duševní tenze. Práce si klade základní otázky, a to jaká je motivace ke tvůrčímu psaní v případě duševní tenze, jakým způsobem tvůrčí proces probíhá, a co přináší za přidanou hodnotu. Respondenti jsou mé blízké osoby, které se dlouhodobě věnují tvůrčímu psaní ve chvílích duševní nepohody. Všechny tři jsou ženy, které studují vysokou školu. Jejich věkové rozmezí se pohybuje od dvaceti jedna do dvaceti šesti let. Nejdříve získaly pokyn pro zaznamenání příběhu, který vznikal v duševní tenzi. Po sesbírání materiálu došlo k domluvě osobního setkání s respondentkami, které probíhalo formou rozhovoru. Práce probíhala formou kvalitativního výzkumu. Výsledkem práce je nastínění základního obrazu o motivaci, průběhu a přidané hodnotě tvůrčího psaní v případě duševní tenze. Nejméně informací bylo zjištění v oblasti motivace. Nejvíc v oblasti přidané hodnoty.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.