Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Získávání znalostí z marketingových dat
Kazárová, Marie ; Ivánek, Jiří (vedoucí práce) ; Lipková, Helena (oponent)
Data miningové techniky jsou v komerční sféře využívány za účelem získávání konkurenčních výhod. V oblasti marketingu v současnosti především v souvislosti s personalizací reklamy a udržení dlouhodobých vztahů se zákazníky. Vývoj v oblasti dobývání znalostí z databází, v kombinaci s trvalým růstem výpočetního výkonu a jeho dostupností, přináší nejen pozitivní dopady, ale i značná úskalí. V praktické aplikaci diplomové práce jsou s využitím data miningových technik ověřeny možnosti získávání znalostí z dat webové analytiky v kombinaci s transakčními daty e- commerce společností. Cílem experimentální aplikace je ověřit, zda existuje segment uživatelů, kteří reagují na marketingovou komunikaci častěji, než jiné segmenty, a nalézt případné souvislosti v databázi. Pomocí data miningové techniky shlukování je takový segment v datech nalezen. Součástí praktické aplikace je i klasifikační model na bázi rozhodovacích stromů, který s přesností 75% určí, zda uživatel provede transakci, či ne. Tento typ výstupu lze následně využít k optimalizaci marketingové a obchodní strategie.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.