Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problém svobody jednotlivce v rogersovském přístupu ke vzdělávání
Kavalcová, Jana ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Mühlpachr, Pavel (oponent)
Bakalářská práce pojednává o problému svobody vzdělávajícího se jednotlivce, který ve svém díle rozpracoval uznávaný americký psycholog Carl Ransom Rogers (1902-1987). Jeho přístup zaměřený na člověka, nejdříve uvedený jako psychoterapeutický koncept, byl v šedesátých letech dvacátého století aplikován do oblasti vzdělávání a ovlivnil především učení se a vzdělávání dospělých. V České republice je ale Rogersovo dílo uváděno zpravidla v souvislosti s psychoterapií. Tato bakalářská práce se proto zaměří na ne příliš diskutovanou oblast aplikace Rogersova přístupu do oblasti andragogiky a vzdělávání dospělých. Tímto přístupem se práce zabývá z pohledu filozofie vzdělávání. Související témata vymezení rolí vzdělávaného a vzdělavatele, významu osobní zkušenosti, autentičnosti, svobody a možnosti sebeaktualizace ve vzdělávacím procesu jsou v práci interpretována jako stěžejní body Rogersovy představy o ideální podobě vzdělávání. S pomocí poznatků z psychologie osobnosti a pragmatického přístupu ke vzdělávání jsou diskutovány nejdůležitější přínosy i sporné body Rogersova myšlení.
Proměny obsahu a forem práce v důsledku čtvrté průmyslové revoluce
Kavalcová, Jana ; Sycha, Martin (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent)
Probíhající čtvrtá průmyslová revoluce zásadním způsobem mění svět práce. Nedávné technologické inovace mají významný dopad na globální ekonomiku, všechny oblasti národního hospodářství i náš každodenní život. Diplomová práce se zabývá těmito dopady na trh práce v souvislosti s postupujícím trendem automatizace a digitalizace práce. Diskuze o budoucím možném vývoji revoluce je v odborné sféře výrazně polarizovaná. Verze, které představují negativní náhled na problematiku, předpokládají masivní zánik pracovních míst, nedostatek talentů a růst socio- ekonomických a dalších nerovností. Na druhé straně existují koncepce, které akcentují pozitivní dopad na pracovní trh. Cílem diplomové práce je prostřednictvím komparace těchto dvou názorových proudů a systematického uspořádání jimi prezentovaných argumentů klasifikovat trendy v pracovních vztazích. Závěrečná část práce se věnuje kontextu průběhu čtvrté průmyslové revoluce v České republice. KLÍČOVÁ SLOVA čtvrtá průmyslová revoluce, automatizace, digitalizace, budoucnost práce, trh práce, flexibilita v práci, trendy v pracovních vztazích
Proměny obsahu a forem práce v důsledku čtvrté průmyslové revoluce
Kavalcová, Jana ; Sycha, Martin (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent)
Probíhající čtvrtá průmyslová revoluce zásadním způsobem mění svět práce. Nedávné technologické inovace mají významný dopad do všech oblastí národního hospodářství i našeho každodenního života. Diplomová práce se zabývá těmito dopady na trh práce v souvislosti s postupujícím trendem automatizace a digitalizace práce. Diskuze o budoucím možném vývoji revoluce je v odborné sféře výrazně polarizovaná. Verze, které představují negativní náhled na problematiku, předpokládají masivní zánik pracovních míst, nedostatek talentů a růst nerovnosti. Na druhé straně existují koncepce, které akcentují pozitivní dopad na pracovní trh. Cílem diplomové práce je prostřednictvím komparace těchto dvou názorových proudů a systematického uspořádání jimi prezentovaných argumentů klasifikovat trendy v pracovních vztazích. Závěrečná část práce se věnuje kontextu průběhu čtvrté průmyslové revoluce v České republice. KLÍČOVÁ SLOVA čtvrtá průmyslová revoluce, automatizace, digitalizace, budoucnost práce, trh práce, flexibilita v práci, trendy v pracovních vztazích
Problém svobody jednotlivce v rogersovském přístupu ke vzdělávání
Kavalcová, Jana ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Mühlpachr, Pavel (oponent)
Bakalářská práce pojednává o problému svobody vzdělávajícího se jednotlivce, který ve svém díle rozpracoval uznávaný americký psycholog Carl Ransom Rogers (1902-1987). Jeho přístup zaměřený na člověka, nejdříve uvedený jako psychoterapeutický koncept, byl v šedesátých letech dvacátého století aplikován do oblasti vzdělávání a ovlivnil především učení se a vzdělávání dospělých. V České republice je ale Rogersovo dílo uváděno zpravidla v souvislosti s psychoterapií. Tato bakalářská práce se proto zaměří na ne příliš diskutovanou oblast aplikace Rogersova přístupu do oblasti andragogiky a vzdělávání dospělých. Tímto přístupem se práce zabývá z pohledu filozofie vzdělávání. Související témata vymezení rolí vzdělávaného a vzdělavatele, významu osobní zkušenosti, autentičnosti, svobody a možnosti sebeaktualizace ve vzdělávacím procesu jsou v práci interpretována jako stěžejní body Rogersovy představy o ideální podobě vzdělávání. S pomocí poznatků z psychologie osobnosti a pragmatického přístupu ke vzdělávání jsou diskutovány nejdůležitější přínosy i sporné body Rogersova myšlení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.