Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
RBTC and human capital: accounting for individual-level responses
Kashkarov, Daniil
I test the contribution of individual human capital responses to earnings inequality arising in the process of the routine-biased technological change (RBTC). I develop a lifecycle model of human capital and occupational choice, calibrate it to the NLSY79 data, using the price series for human capital in abstract and routine occupations estimated from the cross-sectional CPS data with the “flat spot” approach. I then use the model to quantify the effect of a change in human capital prices on earnings inequality. I find that an increase in the price for human capital in abstract occupations and a fall in its price in routine occupations associated with RBTC has a modest contribution to the evolution of variance of log-earnings — up to 10.8 per cent by the end of the working life cycle. However, the contribution of RBTC to an increase in the abstract wage premium over the lifetime of the NLSY79 cohorts is up to 28.6 per cent. The growth of the abstract wage premium is significantly dampened by the human capital responses of workers switching from routine occupations.
Observing the Unobservable: Education and Signaling in Middle-Income Countries
Kashkarov, Daniil ; Špecián, Petr (vedoucí práce) ; Chytilová, Helena (oponent)
Práce zkoumá úlohu signalizační funkce vzdělání při řešení informační asymetrie na trzích práce v zemích s nižším středním příjmem. Výchozí hypotéza práce je, že signalizační složka vzdělání má v této skupině států významný vliv na rozhodnutí o přijetí do zaměstnání a na mzdy. Pro testování hypotézy je použit model učení zaměstnavatele na průřezových datech pro čtyři země s nižším středním příjmem: Arménii, Bolívii, Ghanu a Vietnam. Regresní model využívá přirozené logaritmy hodinových mezd vysvětlované délkou vzdělání, zkušeností, měřítky zaměstnaneckých dispozic (aptitude) a interakčními termíny zkušenost-vzdělání a zkušenost-dispozice. Jako proxy pro měření schopností zaměstnanců jsou využity proměnné nejvyšší dosažené vzdělání rodičů, skóre autoreportovaných kognitivních schopností a skóre hodnocení pracovních dovedností. Přestože informační asymetrie je na trzích práce ve studovaných zemích přítomná, žádná spolehlivá evidence o využívání signalizační funkce vzdělání nebyla nalezena.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.