Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kulturní dění v exilovém časopise Svědectví v 70. a 80. letech 20. století.
Karlíčková, Iva ; Čeňková, Jana (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Bakalářská práce mapuje dění v oblasti literární kritiky v časopise Svědectví. Časopis Svědectví byl výrazným exilovým periodikem, do kterého přispívali exulanti, disidenti, spisovatelé, politici, vědci, publicisté, proto si po celá desetiletí zachoval vysokou úroveň. Vznikl 26. října 1956 v New Yorku, ale od roku 1961 vycházel v Paříži. Vedoucí osobností po celou dobu vydávání byl Pavel Tigrid, kterému je v této práci věnována kapitola. Je popsána struktura, rubriky a obsah časopisu, včetně osobností, které se na vydávání časopisu podílely nebo do něho přispívaly. Na základě komparativní analýzy je zkoumán přístup a úroveň literární kritiky v časopise Svědectví a jiných periodikách. Literární recenze jsou podrobně analyzovány na konkrétních dílech. (Jsou to Nesnesitelná lehkost bytí Milana Kundery, Asanace Václava Havla a …a bude hůř Jana Pelce). Srovnávány byly v periodicích Svědectví, Tvar, Tvorba, Host, Lidové noviny a Obrys. Cílem práce je porovnání recenzí v časopise Svědectví s kritikou v jiných periodikách.
Hvězdy, body, procenta: vliv hodnocení filmů v médiích na návštěvnost českých kin
Karlíčková, Iva ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Kruml, Milan (oponent)
Diplomová práce Hvězdy, body, procenta: vliv hodnocení filmů v médiích na návštěvnost českých kin má za cíl ověřit, zda mají recenze a kritiky v tištěných a elektronických médiích vliv na to, kolik diváků daný snímek zhlédne v kině. Kromě této hlavní otázky se studie zaměřuje i na další hypotézy spojené s obecnou představou, že profesionální filmový kritik jakožto odborník má na audiovizuální dílo vyšší nároky a tedy filmy hodnocené v odborných časopisech mají nižší hodnocení, než když jsou hodnoceny v médiích určených široké veřejnosti. Teoretický rámec práce se stručně zabývá definicí a historickým vývojem kritiky nejprve obecně a potom kritiky či recenze filmové. Rovněž je nastíněn vývoj kinematografie a filmu jako média a umění. Dále jsou vzpomenuty některé další faktory, které mohou návštěvnost kin ovlivňovat. V poslední pasáži pak jsou shrnuty dosavadní zahraniční a tuzemské studie a práce, které se podobnými tématy zabývaly. Ve výzkumné části byly kvantitativní metodou zanalyzovány všechny filmy, které měly na našem území premiéru v období 2006 až 2015. Jednalo se o téměř 2 300 filmů, jejichž hodnocení byla zkoumána v magazínu Cinepur a Cinema, na zpravodajských serverech iDNES.cz a aktualne.cz a webových portálech Moviezone.cz, Kinobox.cz a ČSFD. Za pomocí ekonometrického modelu a také postupů z...
Kulturní dění v exilovém časopise Svědectví v 70. a 80. letech 20. století.
Karlíčková, Iva ; Čeňková, Jana (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Bakalářská práce mapuje dění v oblasti literární kritiky v časopise Svědectví. Časopis Svědectví byl výrazným exilovým periodikem, do kterého přispívali exulanti, disidenti, spisovatelé, politici, vědci, publicisté, proto si po celá desetiletí zachoval vysokou úroveň. Vznikl 26. října 1956 v New Yorku, ale od roku 1961 vycházel v Paříži. Vedoucí osobností po celou dobu vydávání byl Pavel Tigrid, kterému je v této práci věnována kapitola. Je popsána struktura, rubriky a obsah časopisu, včetně osobností, které se na vydávání časopisu podílely nebo do něho přispívaly. Na základě komparativní analýzy je zkoumán přístup a úroveň literární kritiky v časopise Svědectví a jiných periodikách. Literární recenze jsou podrobně analyzovány na konkrétních dílech. (Jsou to Nesnesitelná lehkost bytí Milana Kundery, Asanace Václava Havla a …a bude hůř Jana Pelce). Srovnávány byly v periodicích Svědectví, Tvar, Tvorba, Host, Lidové noviny a Obrys. Cílem práce je porovnání recenzí v časopise Svědectví s kritikou v jiných periodikách.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.