Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Auto Taxi System Design for Aircraft
Kardoš, Juraj ; Vlk, Jan (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
Recent studies focused on the global airline industry predict a continuous growth of passenger numbers, which will stimulate an increased demand for modern sophisticated aircraft capable of precise operations at reduced separation minima. Automation systems, such as AutoTaxi, will allow for decreased ground separation standards and a subsequent increase of throughput at airports in metropolitan areas. This thesis deals with an AutoTaxi control system for a single-aisle passenger aircraft, such as Boeing 737 series, under different operational conditions. The implemented model considers varying runway characteristics due to the atmospheric conditions and different aircraft configurations. Detailed force and momentum equilibria analysis are presented in a form of equations of motion, which is essential in order to achieve high-precision simulation. The validation of the model was based on the turn radii comparison for multiple steering angles. Simulation results were subjected to a comparison with the analytical solution of the Ackerman drive for a tricycle vehicle and with turn radii specified in Airplane Characteristics for Airport Planning issued by Boeing. Obtained results confirm high-precision real-time simulation.
AeroWorks: Vizuální systém identifikace režimů letounu
Kardoš, Juraj ; Dittrich, Petr (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vizuální detekcí režimů letounu. Obsahuje popis modelu prostorového pohybu letounu a způsoby vizualizace letových parametrů prostřednictvím letových přístrojů.  Práce podává návrh systému pro vizuální detekci režimů letounu. Navrhnutý systém postupně zpracovává každou snímku ve dvou fázích, nejdřív vykoná stabilizaci videa a následně se provede vizuální identifikace hodnot ukazatelů stavových veličin letounu. Stabilizace videa je založená na detekci zájmových bodů a výpočtu optického toku. Snímky jsou transformovány tak aby se co nejvíce překrývali a minimalizoval se tak nežádoucí pohyb kamery. Detekce hodnot, zobrazovaných na letových přístrojích, je založená na Houghově transformaci. V práci je zahrnut popis vytvořené aplikace, která na videozáznamu z pilotní kabiny letounu dokáže rozpoznat hodnoty zobrazené na specifikovaných letových přístrojích.
AeroWorks: Vizuální systém identifikace režimů letounu
Kardoš, Juraj ; Dittrich, Petr (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vizuální detekcí režimů letounu. Obsahuje popis modelu prostorového pohybu letounu a způsoby vizualizace letových parametrů prostřednictvím letových přístrojů.  Práce podává návrh systému pro vizuální detekci režimů letounu. Navrhnutý systém postupně zpracovává každou snímku ve dvou fázích, nejdřív vykoná stabilizaci videa a následně se provede vizuální identifikace hodnot ukazatelů stavových veličin letounu. Stabilizace videa je založená na detekci zájmových bodů a výpočtu optického toku. Snímky jsou transformovány tak aby se co nejvíce překrývali a minimalizoval se tak nežádoucí pohyb kamery. Detekce hodnot, zobrazovaných na letových přístrojích, je založená na Houghově transformaci. V práci je zahrnut popis vytvořené aplikace, která na videozáznamu z pilotní kabiny letounu dokáže rozpoznat hodnoty zobrazené na specifikovaných letových přístrojích.
Auto Taxi System Design for Aircraft
Kardoš, Juraj ; Vlk, Jan (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
Recent studies focused on the global airline industry predict a continuous growth of passenger numbers, which will stimulate an increased demand for modern sophisticated aircraft capable of precise operations at reduced separation minima. Automation systems, such as AutoTaxi, will allow for decreased ground separation standards and a subsequent increase of throughput at airports in metropolitan areas. This thesis deals with an AutoTaxi control system for a single-aisle passenger aircraft, such as Boeing 737 series, under different operational conditions. The implemented model considers varying runway characteristics due to the atmospheric conditions and different aircraft configurations. Detailed force and momentum equilibria analysis are presented in a form of equations of motion, which is essential in order to achieve high-precision simulation. The validation of the model was based on the turn radii comparison for multiple steering angles. Simulation results were subjected to a comparison with the analytical solution of the Ackerman drive for a tricycle vehicle and with turn radii specified in Airplane Characteristics for Airport Planning issued by Boeing. Obtained results confirm high-precision real-time simulation.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.