Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Forma a obsah v "nové čínské básni"
Kapounová, Karina ; Lomová, Olga (vedoucí práce) ; Andrš, Dušan (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na básníky Chen Mengjiaa 陳夢家(1911-1966) a Rao Mengkana 饒孟侃 (1902-1967), kteří na přelomu 20. a 30. let 20. století tvořili "nové básně" pod vlivem básníka a teoretika Wen Yidua v rámci literární skupiny Novoluní (Xinyue pai 新 月 派 ). Prostřednictvím analýzy jejich teoretických článků a především jejich básní, publikovaných v měsíčníku Novoluní (Xinyue yuekan 新月月刊), se snažím odpovědět na několik otázek, zejména pak jakými způsoby dospívali tito básníci k novým vázaným formám, v nichž dokázali propojit obsah a formu básně, dále pak jak v tomto navazovali na svého předchůdce Wen Yidua a jak ho rozvíjeli, a v neposlední řadě jestli dokázali své názory na formu a obsah poezie, obsažené v článcích, realizovat v praxi.
Způsob práce s metaforou v díle "metafyzického básníka" Bian Zhilina
Kapounová, Karina ; Lomová, Olga (vedoucí práce) ; Andrš, Dušan (oponent)
práce Cílem této bakalářské práce je analýza Bian Zhilinových metafor v raných sbírkách Rybí oči (Yumu ji 鱼 目 集 ) a Tráva tří podzimů (Sanqiu cao 三 秋 草 ). Na základě tohoto rozboru se snažíme odpovědět na otázky, nakolik Bian Zhilinova metaforika odpovídá hypotéze o tvořivosti moderní metafory a zda-li existují analogie mezi metaforami v jeho díle a metaforami v díle francouzských symbolistů. Dále se práce zabývá také shodami a rozdíly Bian Zhilinovy metaforiky a metaforiky tradiční čínské poezie. Po uvedení do tématu se ve druhé kapitole věnujeme životu Bian Zhilina, který v některých aspektech předznamenává jeho tvorbu, a historickému pozadí jeho života. Zaměřujeme se především na vývoj literatury. Ve třetí kapitole jsou rozebrány přístupy k metafoře, které budou využity ve čtvrté části, která je analytická. Čtvrtá kapitola je jádrem práce a obsahuje pět pododdílů. V každém z nich se snažíme na základě citovaných básní a jejich překladů charakterizovat jednotlivá témata (osobní a obecné symboly, synestézie, personifikace, zdroje metaforiky a vztah mezi prostředkem a předmětem metafory) a vztáhnout tuto analýzu k počátečním hypotézám o tvořivosti moderní metafory a k předpokladu, že metafory v Bian Zhilinových básních jsou částečně analogické k metaforám, jak je tvořili francouzští symbolisté. V...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.