|
Chování a kultura followerů z perspektivy influencerů
Kalousová, Kristýna ; Soukup, Martin (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Předmětem této diplomové práce je fenomén influencerů - konkrétně to, jak tito producenti mediálních obsahů vnímají své publikum. Cílem práce je poznat a pochopit chování a kulturu followerů z perspektivy influencerů v kontextu mediální gramotnosti. Sledujícím influencera se totiž dnes může stát každý, kdo má přístup k internetu, a základní znalost kyberprostoru není podmínkou vstupu do něj. Na základě provedení kvalitativního výzkumu mezi šesti influencery práce nabízí nejen teoretický, ale také empirický pohled na chování, kulturu a mediální gramotnost mladého digitálního publika. První část diplomové práce se věnuje teoretickým východiskům práce vztahujícím se k digitálním publikům, internetu, nebezpečí, která souvisejí s pobytem v kyberprostoru, i mediální gramotnosti v kontextu nových médií. Další část práce se věnuje výkladu metodologie výzkumu, na který navazuje prezentace výsledků vlastního výzkumu a jejich shrnutí. Autorka na základě výzkumu zjistila, že participující influenceři pozorují souvislost mezi svým chováním a svými zájmy a chováním a zájmy svých followerů. Subjekty výzkumu vnímají své publikum pozitivně, jeho zpětná vazba je pro ně důležitá a přizpůsobují se jí. Mezi participanty se liší názory na to, zda je jejich publikum mediálně gramotné, téměř všichni ale uvedli, že jsou jejich...
|
|
Současná vyjadřovací a jazyková praxe v oblasti marketingu z perspektivy marketingových specialistů
Kalousová, Kristýna ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent)
Bakalářská práce si klade za cíl podat přehled o současných jazykových prostředcích a jazykových specificích, jež jsou užívány zejména profesionály v oblasti marketingové komunikace a PR jako součásti specifického profesního diskurzu i funkčního stylu, a popisuje vztah těchto uživatelů k jazyku a k jimi užívané slovní zásobě. Cílem práce je jednak postihnout aktuální trendy ve tvoření specifického slangu a profesní mluvy oboru a vysvětlit jejich funkci v komunikační praxi oboru marketingové komunikace a PR, jednak charakterizovat racionální a emocionální vztah expertů na PR a marketingovou komunikaci k tomuto vyjadřování. V dnešní době je zkoumán především jazyk reklamy, nikoliv šířeji jazyk marketingové komunikace a jeho praktické užívání ani jeho reflexe samotnými aktivními uživateli, což představuje přínos práce.
|