Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Loutky v současnosti
Zika, Mikoláš ; SMOLÍK, Robert (vedoucí práce) ; KALFUS, Pavel (oponent)
V této bakalářské práci se budu zabývat současným loutkovým fenoménem vycházejícím z historické tradice loutkového divadla a loutky jako takové. Toto téma se pokusím ilustrovat pomocí reflexe svých vlastních projektů, které vznikaly během mého studia na DAMU. Na začátku v úvodu nastíním své pohnutky a směřování k objektovému divadlu a výběru tohoto tématu. V první části se zaměřím na původ a definici loutky, na stručnou historii a vybrané umělce, kteří mě inspirovali k tvorbě loutek. V druhé části budu chronologicky prezentovat svou vlastní tvorbu na jednotlivých příkladech, od prvních zkušeností až po současné projekty a dokládat je inspiračním materiálem. Budu na nich aplikovat vlastní vývoj v přemýšlení a přístupu k loutkovému divadlu a na základě posledních spoluprací se pokusím vysvětlit své budoucí ubíraní se dál.
Loutka ve filmu.
Czech, Karel ; SMOLÍK, Robert (vedoucí práce) ; KALFUS, Pavel (oponent)
V této práci se zabývám použitím loutek ve filmu, jejich opodstatněním a vymezením v něm a částečně se dotýkám stejného tématu i v jejich použití na divadle, a to jak v historickém kontextu, tak na základě vlastních zkušeností. Na uvedených příkladech vlastní tvorby reflektuji své vlastní rozdílné přístupy k loutce, měnící se na základě nabytých zkušeností.
Porovnání role a úlohy scénografa na jevištích ochotnických scén a nezávislých projektů v době ekonomické krize
Kratochvíl, Jindřich ; SMOLÍK, Robert (vedoucí práce) ; KALFUS, Pavel (oponent)
Diplomová práce se zamýšlí nad současným postavením jevištního výtvarníka a jeho rolí v rámci ochotnického a profesionálního divadla. Porovnává odlišný vztah ke scénografii (potažmo divadelní činnosti) ze strany amatérů a profesionálů. Podrobněji se věnuje historii vzniku Dobřichovické divadelní společnosti. V praktické části přibližuje mé konkrétní scénografické realizace pro ochotnické inscenace a profesionální nezávislou skupinu Lachende Bestien.
Projekty obřích loutek
Bažant, Jan ; KALFUS, Pavel (vedoucí práce) ; KOCMAN, Ján (oponent)
Obsahem této disertační práce je zmapování a popis fenoménu obřích loutek. Jejím cílem je hledání východisek pro další směřování moderníholoutkářství. Historický vývoj tohoto žánru od počátku do současnosti sepokusím zasadit do kontextu současného umění jakožto výchozího boduúvah o budoucnosti loutkářství. Vedle problematiky dramaturgie divadlaobřích loutek ve veřejném prostoru a uměleckého pojetí této disciplíny sezaměřím na rozličná technologická řešení obřích loutek. V souvislosti s tímmne bude zajímat vzájemný vztah kreativity a technologie a způsob, jakýmoba přístupy ovlivňují výsledné umělecké dílo. Nebudou mne zajímat pouzetradiční postupy různých světových kultur, ale také možnosti využití moderních materiálů, které vedle inovativních technických řešení přinášejí i nová témata dotýkající se hlubších společenských otázek. Nedílnou součástí práce je reflexe zkušeností nabytých při realizaci projektu obřích loutek EchtStreet Puppets a workshopů realizovaných od roku 2004 v Praze, naTaiwanu, ve Velké Británii a v Německu.
Divadlo jako výtvarné médium
Täubelová, Kristýna ; Kalfus, Pavel (vedoucí práce) ; Preková, Jana (oponent) ; Matásek, Petr (oponent)
Ve své disertační práci se zabývám analýzou tvorby scénografa z pozice výtvarnéo umělce, který pracuje s prostředky typickými pro divadlo, to znamená že, užívá divadlo jako výtvarné médium. Tím se také dotýkám existence specifickho proudu v současném divadle, ve kterém dochází k prolínání v tomto případě výtvarných a divadelníh prostředků.
Lidová dřevěná hračka a její avantgardní obdoby z 1.pooviny 20.století jako zdroj inspirace
Špalová, Jana ; Smolík, Robert (vedoucí práce) ; Kalfus, Pavel (oponent)
V této práci se věnuji sledování vývoje dvou unikátních fenoménů. V první části práce se zabývám lidovou dřevěnou soustruženou hračku a jejím možným divadelním využitím a ve druhé části přichází na řadu rodinné loutkové divadlo jakožto scénografická výzva. V textu se snažím objasnit některé historické a technické souvislosti těchto mých zdrojů inspirace. Také se zajímám o to, jak se tato dvě témata vzájemně doplňují a hledám mezi nimi určité spojnice. Jednou z nich je i používaná technika soustružení dřeva, kterou využívali výtvarníci stolních divadélek stejně jako tvůrci hraček. Závěrečná část práce je pak věnována popisu tvůrčího procesu při vzniku autorské pohádky O Panence a Panáčkovi a prototypu Nového rodinného loutkového divadélka.
Alternativní divadlo s preferencí výtvarné metafory.
Ziółkowska, Joanna ; Kalfus, Pavel (vedoucí práce) ; Žižka, Tomáš (oponent)
Diplomová práce je souhrnem analýz a popisů vlastností alternativního divadla s preferencí výtvarné metafory v kontextu diplomového představení s názvem MANDL, kterého premiéra se uskutečnila 25. června 2010 v Divadle Inspirace. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. První z nich obsahuje 14 kapitol, sledujících různé podoby metaforického vyjadřování na divadle a obecně v umění, v kontextu teorií scénologii a toho, co se týká alternativního přístupu k tvůrčí práci. Hlavní tématické okruhy práce navazují na teoretickou a praktickou část scénografického řešení autorského představení, nazíranou z pohledu scénografa, a také v širším teatrologickém a uměleckém diskurzu. Nechybí také výpověď samotné paní režisérky, protože její názor považuji za hodnotnou přílohu k této práci. Druhá část obsahuje dokumentace představení v podobě fotografií ze zkoušek a premiéry, a také návrhy z různých etap scénografické práce. MANDL vznikl v rámci česko-polské spolupráce a je od začátku do konce autorskou inscenací.
Kostýmní výtvarnictví v českém divadle v 90. letech 20. století
Králová, Andrea ; Kalfus, Pavel (vedoucí práce) ; Čorba, Milan (oponent) ; Glogr, Karel (oponent)
Smyslem této výzkumné práce v oboru scénografie je zmapovat, popsat a orientačně utřídit podoby divadelního kostýmu a kostýmního výtvarnictví v uvedené dekádě českého činoherního, operního a alternativního divadla s lehkým přesahem do prvních let 21. století, kdy se tyto podoby určitým způsobem završovaly a ustalovaly.
Sakralita a teatralita na pouti a v pouti
Štolcpartová, Kateřina ; Žižka, Tomáš (vedoucí práce) ; Kalfus, Pavel (oponent)
Téma diplomové práce se zaměřuje na podoby vlastního putování za divadlem ve výtvarně-divadelně-sociální sféře autorské tvorby. V úvodní kapitole ozřejmuje problematiku pouti: její charakter náboženský, lidový, výtvarný či divadelně-sociální. Pouť jako potřeba individuální i kolektivní, projev sakrality a teatrality. Následně pojednává o vlastním projektu Římovská křížovka v konkrétním sakrálním prostoru. Periodická skupinová setkávání v sobě slučují na základě hlubšího poznávání krajiny a dějinných souvislostí současné site-specific a environmentální tendence i osobní hledání. Projekt zkoumá možnosti vztahu: křížová cesta - krajina - kořeny - země - tělo - výtvarno. Popisuje způsoby a prostředky kreativního vyjádření v krajině, míru komunikace, participace na lokálním dění i počátek spolupráce s básnickou skupinou. Druhým projektem je autorská loutková inscenace Dojemná píseň O jednom poustewnikovi, zasvěcená životu a dílu českého umělce, solitéra a poutníka Josefa Váchala. Věnuje se komplexnímu dramaturgickému a scénografickému zpracování tématu, rovněž úloze režírujícího výtvarníka. Závěr potom nastiňuje výhledy do budoucna v nastolené poetice.
Inscenátor
Moon, Su Ho ; Kalfus, Pavel (vedoucí práce) ; Tománek, Alois (oponent)
Jako scénograf jsem přijal řemeslo, které je pro mne, žel jenom formou, nestačí mi uspokojit se s vizuální podobou svých prací, neboť jsem motivován vyšším cílem, cílem vdechnout své práci život, aby svět vytvořil.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
5 Kalfus, Petr
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.