Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Postavení a role nových lidských práv v mezinárodním právu
Kalenská, Petra ; Honusková, Věra (vedoucí práce) ; Bílková, Veronika (oponent)
SHRNUTÍ Postavení a role nových lidských práv v mezinárodním právu Diplomová práce porovnává tři metody, které byly dosud použity k vytvoření nových lidských práv v mezinárodním právu. První kapitola formuluje teorii vzniku nových lidských práv v mezinárodním právu. Teorie vzniku říká, že všechna nová lidská práva vznikla jednou ze tří metod: přijetím mezinárodní smlouvy, výkladem mezinárodní smlouvy nebo přijetím deklarace. Druhá kapitola uvádí definice pojmu lidská práva a vymezuje pojem nových lidských práv jako takových práv, která nebyla výslovně uvedena v Mezinárodní listině lidských práv. Dělení lidských práv do generací práv je odmítnuto. Třetí kapitola shrnuje prameny mezinárodního práva lidských práv, kterými jsou mezinárodní smlouvy, mezinárodní obyčej a obecné zásady právní. Dále třetí kapitola ukazuje významnost kogentních norem a soft law dokumentů pro právo lidských práv. Čtvrtá kapitola se zabývá první metodou vzniku nových lidských práv, tj. přijetí mezinárodní smlouvy. Tato metoda je představena na Úmluvě o právech osob se zdravotním postižením a právu žít v rámci společenství. Formulace a přijetí této úmluvy bylo doprovázeno ujišťováním, že nejsou vytvářena žádná nová lidská práva a žádné normy v této úmluvě obsažené nebudou použity na jiné skupiny osob. Pátá kapitola se zaměřuje na...
Právo na vzdělání příslušníků etnických menšin v evropském systému ochrany lidských práv
Kalenská, Petra ; Bílková, Veronika (vedoucí práce) ; Šturma, Pavel (oponent) ; Bayerová, Monika (oponent)
v českém jazyce Práce se zabývá právem na vzdělání v evropském systému ochrany lidských práv. Zkoumá teoretické přístupy k soudní ochraně práva na vzdělání. Porovnává právo na vzdělání v evropském systému ochrany lidských práv se systémem Organizace spojených národů a ochranu lidských práv s Organizací amerických států. Ukazuje vývoj práva na vzdělání skrze obecné komentáře a názory (views) lidskoprávních výborů OSN a skrze rozsudky Evropského soudu pro lidská práva. Rozebírá šest případů porušení práva na vzdělání etnických menšin, a to případ. D. H. a ostatní proti České republice, Sampanis proti Řecku, Oršuš proti Chorvatsku, Sampani proti Řecku, Horváth a Kiss proti Maďarsku a Lavida proti Řecku. Uvedené případy ukazují, že k efektivní ochraně práva na vzdělání etnických menšin nestačí vynesení rozsudku Evropského soudu pro lidská práva o porušení práva a přiznání symbolického spravedlivého zadostiučinění. Podle zjištění této práce porušení práva na vzdělání etnických menšin vždy souvisí s rasovou diskriminací, kterou je nutné zohledňovat jak v rozsudcích, tak při jejich výkonu ze strany Výboru ministrů. Vhodný nástroj řešení již existuje v podobě obecných opatření, jež státy při výkonu rozsudku přijímají. Vzhledem k povaze závazku, který státům z rozsudků vyplývá, by bylo pro státy nanejvýš...
Postavení a role nových lidských práv v mezinárodním právu
Kalenská, Petra ; Honusková, Věra (vedoucí práce) ; Bílková, Veronika (oponent)
SHRNUTÍ Postavení a role nových lidských práv v mezinárodním právu Diplomová práce porovnává tři metody, které byly dosud použity k vytvoření nových lidských práv v mezinárodním právu. První kapitola formuluje teorii vzniku nových lidských práv v mezinárodním právu. Teorie vzniku říká, že všechna nová lidská práva vznikla jednou ze tří metod: přijetím mezinárodní smlouvy, výkladem mezinárodní smlouvy nebo přijetím deklarace. Druhá kapitola uvádí definice pojmu lidská práva a vymezuje pojem nových lidských práv jako takových práv, která nebyla výslovně uvedena v Mezinárodní listině lidských práv. Dělení lidských práv do generací práv je odmítnuto. Třetí kapitola shrnuje prameny mezinárodního práva lidských práv, kterými jsou mezinárodní smlouvy, mezinárodní obyčej a obecné zásady právní. Dále třetí kapitola ukazuje významnost kogentních norem a soft law dokumentů pro právo lidských práv. Čtvrtá kapitola se zabývá první metodou vzniku nových lidských práv, tj. přijetí mezinárodní smlouvy. Tato metoda je představena na Úmluvě o právech osob se zdravotním postižením a právu žít v rámci společenství. Formulace a přijetí této úmluvy bylo doprovázeno ujišťováním, že nejsou vytvářena žádná nová lidská práva a žádné normy v této úmluvě obsažené nebudou použity na jiné skupiny osob. Pátá kapitola se zaměřuje na...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.