Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
School bullying and its effect on children's academic performance in the Czech Republic
Kalendová, Tereza ; Chytilová, Julie (vedoucí práce) ; Polák, Petr (oponent)
Bezpečné školní prostředí je klíčovým atributem, jenž nejenom zajišťuje vhodné podmínky pro kvalitní vzdělávání, ale také umožňuje žákům dosahovat těch nejlepších možných studijních výsledků. Jeden z faktorů, který škodlivě ovlivňuje školní prostředí je šikana. Studie zkoumající problematiku šikany odhalily, že šikana má na studenta a jeho vývoj mnoho negativních následků, včetně zhoršení školního prospěchu. Hlavním cílem této bakalářské práce je zkoumání vlivu šikany na studijní výsledky žáků v České republice s využitím výsledků matematických testů žáků čtvrtých tříd ze studie TIMSS 2015. V první fázi našeho výzkumu používáme lineární regresi s použitím metody nejmenších čtverců kontrolované řadou kontextuálních proměnných. Jelikož tato metoda může nést zkreslené výsledky, kvůli problémům s endogenitou, používáme v druhé fázi neparametrickou metodu Propensity score matching (PSM). Naše zjištění ukazují, že školní šikana má významný negativní dopad na výsledky matematických testů. Nicméně, tento efekt ztrácí svou signifikanci jakmile je intenzita šikany nižší. Technikou PSM jsme dospěli k podobným závěrům. Výsledky této práce ukazují, že pozornost českých pedagogických pracovníků a politiků by se měla soustředit na šikanu, jako na významný determinant školních výsledků žáků, a podporovat prevenční...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.