Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vědomé zvládnutí expresivního projevu
Shvachko, Elizaveta ; KUDLÁČKOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; HLAVICA, Lukáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá vědomým zvládáním vlastní expresivity na jevišti. Autor nejdříve vytyčuje základní problémy související s psychickýma fyzických přepětím při hereckém výkonu, následně definuje základní pojmy týkající se přepětí a trémy. Jádrem práce je aplikování poznatků nabytých při studiu na DAMU, uvedení prvních zkušeností s publikem během studia i prvních zkušeností v profesionálním prostředí v divadle a filmu. Autor dále analyzuje osobní témata týkající se konkrétně jeho osoby, coby možné překážky při vykonávání herecké profese.
Problematika fixace v herecké tvorbě
Vejdělek, Matěj ; KUDLÁČKOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; HLAVICA, Lukáš (oponent)
V první kapitole své magisterské práce uvažuji o herectví, resp. o problematice fixace v herecké tvorbě jako o zakotvenosti v daných okolnostech jevištního aktu, v dialogu s mými představami o herectví a filozofickým pojetím člověka v příklonu k myšlenkám Martina Heideggera a nástinu jeho „Dasein”. V druhé kapitole se zaměřuji na své osobní poznatky ze studií i profesionální praxe v kontextu úvah kapitoly první.
Herectví v rozdílných žánrech absolventských inscenací
Kratochvílová, Anna ; KUDLÁČKOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; TICHÁ, Petra (oponent)
Práce A.K. se snaží zachytit vývoj přemýšlení mladé herečky, který se zrcadlí na změnách přístupu k práci. V rámci zkušeností se zabývá různorodostí přístupu herce k roli v závislosti na žánru inscenace či vlivu režiséra na herce v souvislosti s jeho odlišným přístupem, postupy i povahou. Chce nastínit průběh přípravy na roli, zkoušení a reprízování rolí v těchto absolventských inscenacích: Denis Kelly: Rituální vražda Gorge Mastromase (A. Svozil, K. Kosová), Ö. Horváth: Povídky z vídeňského lesa (J. Kačmarčík), I. Vyrypajev: Opilí (A. Burianová) a A. P. Čechov: Racek (I. Krejčí). Zmiňuje se i o své inspirativní zkušenosti s imerzivním divadlem v rámci projektu Pomezí (L. Brychta, Š. Tretiag, K. Součková). V neposlední řadě se zamýšlí také nad otázkou společné cesty herce a režiséra v případě odlišného vkusu a v návaznosti na to i názoru na inscenaci. A nakonec i nad nepostradatelnou rolí nadhledu v tvorbě.
Feminismus a Ibsenova Nora
Krbcová, Kamila ; ULLRICHOVÁ, Daria (vedoucí práce) ; KUDLÁČKOVÁ, Jana (oponent)
Práce se zabývá vztahem myšlenek a dramat Henrika Ibsena k feministickému hnutí a boji za ženská práva. Porovnává myšlenky obsažené v Ibsenových hrách s myšlenkami rodícího se feministického hnutí v druhé polovině 19. století a snaží se vysvětlit, proč Henrik Ibsen i přes své odmítavé stanovisko může být považován za stoupence boje za ženská práva. Z větší části se autorka věnuje Ibsenovu dramatu Domeček pro panenky a postavě Nory Helmerové, která vzbudila ve společnosti 19. století rozruch a byla jednou ze startovních raket feministického hnutí. V rámci práce se autorka věnuje také popisu tvorby klauzurní inscenace Domeček pro panenky a hledání paralel a aktuálních témat této hry v 21. století.
Režie vlastní adaptace, překladu, autorského textu i pravidelného dramatického textu
Loužný, Tomáš ; KUDLÁČKOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; VEDRAL, Jan (oponent)
Bakalářská práce Tomáše Loužného si klade za cíl zmapování inscenačních východisek školní i mimoškolní práce. Zároveň analyzuje dvě základní tendence přístupu k textu. První lze nazvat linií interpretační a druhý linií autorskou, kterou autor rozumí jak adaptace dramatického textu, tak prózy. První část práce představuje několik myšlenkových východisek, teoretických premis, o které se celá práce opírá. Druhá část se pak hlouběji dotýká hlavně tří inscenací: Její pastorkyně, klauzury z venkovského realismu, bakalářské inscenace hry Nevinní jsou nevinní a režie adaptace novely Roberta Musila Zmatky chovance Törlesse s názvem Synáčci. Hlavní důraz je kladen na přípravnou fází inscenování. Ve zkratce se autor dotýká samotného zkoušení a pokouší se analyzovat, jaký vliv měla tato zkušenost na jeho další režijní vývoj. Na závěr také uzavírá úvahu, která provází celou práci: jaký je vlastně rozdíl mezi adaptací a dramatizací?
Ženy v dialogu
Voverková, Josefína ; ŠIKTANCOVÁ, Jaroslava (vedoucí práce) ; KUDLÁČKOVÁ, Jana (oponent)
Ve své práci se věnuji skrytým aspektům ženství, jejichž odhalení a pochopení vede nejen k lepšímu porozumění ženským dramatickým a literárním postavám, ale také k obohacení hereckého výrazu. Zabývám se archetypální povahou ženy, jejím statutem napříč dějinami a ženskou psýché. To vše mi slouží k hlubšímu pochopení postavy a navázání dialogu při její tvorbě
Vztah textu a hereckého gesta, postavy
Vaverka, Josef ; SALZMANNOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; KUDLÁČKOVÁ, Jana (oponent)
Během studia na Damu jsem prošel studiem textů z antické dramatické literatury, commedie dell´arte, shakespearovským dramatem komediální fraškou, absurdním dramatem a současnou anglickou dramatikou. Ve své diplomové práci se koncentruji na vztah textu a hereckého gesta. Všechna historická fakta jsem čerpal z knih: O. G. Brockett, Dějiny divadla a Jaromír Kazda kapitoly z dějin divadla, pokud není uvedeno jinak
Herec a jeho tělo a význam pohybu jako složky pro postavu.
Kouklová, Nikol ; SALZMANNOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; KUDLÁČKOVÁ, Jana (oponent)
Ve své diplomové práci zkoumám přístup herce k roli z pohledu jeho pohybového aparátu. Rozebírám zde zkoušení a práci na postavě v rámci budování charakteru pomocí této složky. Zabývám se zde mírou spontánního a technického projevu za pomocí mých dosavadních zkušenosti - studium na DAMU, v profesionálním divadle a také stáž na Stella Adler Studio of Acting New York
Tvůrčí impulzy a osobnostní překážky herecké tvorby
Kaňkovský, Filip ; ULLRICHOVÁ, Daria (vedoucí práce) ; KUDLÁČKOVÁ, Jana (oponent)
V této práci diplomant představuje nazkoušené inscenace, které pro něj byly nějakým způsobem zásadní, a snaží se v každé z nich objevit klíčový moment, který pro něj znamenal další krok v jeho herecké zkušenosti. Popisuje cestu od I. ročníku DAMU až po angažmá v Národním divadle v Praze a chce zjistit, jak ho divadelní práce formuje, co pro něj vůbec znamená divadlo a jak se osobnostní rysy odrážejí v jeho herecké práci. Subjektivně hodnotí důležitost propojení aktivního zkoušení a studia a cíleně posouvá teoretické znalosti své budoucí profese skrz zhlédnuté inscenace, které považuje za neméně důležité jako právě zkoušení a vzdělávání se.
Dramatický svět T. Williamse
Kosová, Kristýna ; KUDLÁČKOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; ULLRICHOVÁ, Daria (oponent)
Teoretickým základem této práce je portrét osobnosti Tennessee Williamse a jeho autorský podíl na vytvoření svébytného dramatického světa. Zkoumá širší souvislosti jeho života a díla. Praktická část práce reflektuje bakalářskou inscenaci Tennessee blues z dramaturgického hlediska. Zahrnuje analýzu použitých dramatických textů - Dům na zbourání, 27 vagónů bavlny a Mluv ke mně jako déšť, a já budu naslouchat. Popisuje koncept inscenace, interpretační východiska scénické montáže a dramaturgickou úpravu jednotlivých her.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Kudláčková, Jana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.