Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Renesanční tanec: zrcadlo kultury raně novověké společnosti
Klementová, Kateřina ; Kröschlová, Eva (vedoucí práce) ; Gremlicová, Dorota (oponent) ; Steckerová, Andrea (oponent)
Práce se zaměřuje na italský dvorský tanec 15. století, který patřil v celé renesanční Evropě k bytostným projevům rodící se aristokratické společnosti. Vychází z důkladného prozkoumání originálních spisů tanečních mistrů Domenica da Piacenza, Antonia Cornazana a Guglielma Ebrea/Giovanniho Ambrosia a přináší doposud nezveřejněné překlady jejich významných částí do češtiny. Text směřuje od obecných otázek (kde a při jakých příležitostech se tančilo, taneční vzdělání a postava tanečního mistra, funkce tance v dané historické epoše, intelektuální a filosofický rámec prvních tanečních traktátů) ke konkrétnímu zkoumání jednotlivých prvků dobové taneční teorie a popisu praktických aspektů realizace tanečních choreografií (základní kroky a pohyby, figury, prostorová forma tanců ad.). Součástí práce je i rekonstrukce jedné z nich. Jistým "exkurzem" do příbuzných oborů i mladších epoch jsou pak kapitoly věnované estetice pohybu (požadavky na správné držení těla, pozici hlavy, výraz tváře, gesta rukou ad.) a dobové etiketě (respektování společenské hierarchie v tanci i mimo něj, projevy úcty a vzájemné pozdravy, princip vyzývání k tanci, jeho odmítnutí, pravidla pro odchod po tanci i z taneční slavnosti, správné vystupování na plese mimo tanec - způsoby patřičného sezení, stání či společenské konverzace). I...
Feldenkraisova metoda, dech a hlas
Oswaldová, Petra ; PILÁTOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; KRÖSCHLOVÁ, Eva (oponent)
Předmětem disertační práce ?Feldenkraisova metoda, dech a hlas? je proces zkoumání a zaznamenávání, v jakých souvislostech je možné interaktivně propojovat prvky pohybové, dechové a hlasové v novém přístupu, určeném primárně k učení ve skupině. V úvodu práce autorka popisuje teoretická i praktická východiska a představuje inspirační zdroje: učení pohybem dr. Moshého Feldenkraise a výchovu k hlasu doc. Libuše Válkové. Následují základní hlediska, oba přístupy integrující, pojmenovaná v kontextu praxe i ve filozofickém přesahu
Research and its application in practise
Kršiaková, Anna ; Kröschlová, Eva (vedoucí práce) ; Dočolomanský, Viliam (oponent) ; Císař, Jan (oponent)
Práca prináša a systematizuje poznatky získané z výskumu brazílskych kultúrnych foriem počas expedícií medzinárodného divadelného štúdia Farma v jeskyni v Brazílii v rokoch 2008 ? 2009 a ich následné spracovanie a premenu do špecifického divadelného jazyka. V práci je sústredená pozornosť na tvorbu hereckých partitúr počas dvojročnej prípravy predstavenia Divadlo v jednotlivých etapách ich spracovania
Consciousness of a rhytm
Šteidl, Tomáš ; Slavíková, Eva (vedoucí práce) ; Kroschlová, Eva (oponent)
V prvej časti práce sa autor Tomáš Šteidl opiera o esej Františka Mihuleho Rytmus a Rhythmos a na jeho základe sa snaží vysvetlit lingvistické a filozofické významy pojmu rytmus. Od filozofického chápania pojmu prechádza k divadelne praktickejšiemu termínu temporytmus, ktorý sa snaží vysvetlit v súvislosti s prácou E. J. Dalcroza alebo na príklade súčasného polského režiséra K. Lupu. Tretia čast práce je zameraná na reflexiu štúdia na KATaP rovnako ako semestrálnej stáže na londýnskej Rose Bruford College. Posledná štvrtá čast sa zaoberá priloženým dvd, na ktorom sú zachytené divadelné predstavenia Bratia Karamazovci, Na konci chodby a Nevinní.
Pohyb jako má cesta k autorství
Moravec, Ondřej ; Kratochvílová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Kroschlová, Eva (oponent)
V této diplomové práci se pokouším zachytit svou cestu k pohybu a autorství. V první části se zabývám prostorem, rytmem, cítěním tempa, energií, vnitřním pohybem a vlastním pohybem na hodinách dialogického jednání. Druhá část zachycuje mé zkušenosti s pohybem u Zdeničky Kratochvílové - práci s maskou, základy pantomimy a práci na Beckettově Hře beze slov II (Acte sans paroles II), která byla naším klauzurním vystoupením. V této části jsem rovněž zaznamenal své zkušenosti s kontaktní improvizací u Moniky Rebcové na HAMU. V poslední (třetí) části reflektuji svou autorskou prezentaci "Jano, nestůj tu jak štafle!!", které bylo určitým završením mé práce na katedře autorské tvorby a pedagogiky (KATaP). Sleduji postupný vývoj představení - počáteční nápady, zrod a proměny textu (viz přílohy), veřejné zkoušky, pohybové improvizace, hledání výrazu a ztvárňování postav. Představení bylo nalézáním vlastního autorského postoje za spolupráce s Nastjou Astashinou. V rámci diplomové práce předkládám DVD se záznamem klauzurní práce (Beckettova Hra beze slov II) a autorské prezentace "Jano, nestůj tu jak štafle!!".

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.