Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití smart farming technologií při hospodaření na zemědělské půdě
Kovaříková, Jana
Bakalářská práce se zabývá základním teoretickým popisem metod smart farming technologií neboli metod precizního zemědělství při hospodaření na zemědělské půdě. Precizní zemědělství je směr, který se vyvíjel od počátku devadesátých let dvacátého století. Jedním z prvků precizního zemědělství je lokálně cílené hospodaření, které pracuje s půdní heterogenitou a obděláváním půdy za pomocí nových technologií. Optimalizace vstupů do půdy (minerální hnojiva, pesticidy atd.) a aplikace podle aktuálních požadavků rostlin, jsou jedním z cílů smart farmingu. Díky agrotechnickým postupům precizního zemědělství můžeme zvýšit efektivitu rostlinné produkce, snížit množství vstupů minerálních hnojiv a zvýšit jak ekonomický, tak environmentální stav. Cílem předložené práce bylo zhodnotit variabilní aplikaci základních živin (P a K) na vybraných pozemcích, které jsou obhospodařovány konvenčním způsobem za využití programu PREFARM. Samotný experiment byl realizován v zemědělské společnosti AGROSUMAK a.s., člen skupiny Spearhead Czech s.r.o.. Praktická část obsahuje srovnání paušální a variabilní aplikaci Draselné soli (zdroj K2O) a Trojitého superfosfátu (zdroj P2O5) na třech experimentálních pozemcích V rámci praktické části byly vytvořeny aplikační mapy pro doporučenou paušální a variabilní dávku hnojiv. Data o heterogenitě pozemků byla poskytnuta firmou AGROSUMAK a.s., která využívá systém PREFARM. V závěru předkládané práce jsou diskutovány výsledky a srovnány z ekonomického, environmentálního a agronomického hlediska.
Role mateřské školy v diagnostice a rozvoji školní zralosti
Kovaříková, Jana ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám diagnostikou školní zralosti a možnostmi jejího rozvoje. V teoretické části popisuji předškolní období jako takové, dále se zaměřuji na mateřské školy pracující v programu Začít spolu. Poté uvádím znaky školní zralosti a možnosti jejich rozvoje a nakonec teoretické části se zabývám Pedagogicko - psychologickou diagnostikou školní zralosti. V praktické části jsem se zaměřila na to, jak mateřské školy s programem Začít spolu pracují s předškoláky a s dětmi s odkladem školní docházky, zajímalo mě také, zda má program Začít spolu nějaké speciální postupy pro rozvoj školní zralosti.
Role sestry v primární péči o pacienta s roztroušenou sklerózou
KOVÁŘÍKOVÁ, Jana
Roztroušená skleróza je autoimunitní chronické onemocnění, na které v současné době neexistuje žádný specifický lék vedoucí k vyléčení. V České republice během posledních let narůstá počet nově vzniklých onemocnění. Roztroušená skleróza má několik příznaků, s těmi souvisejí i ošetřovatelské problémy. Lidé, trpící roztroušenou sklerózou, mají nejčastěji potíže týkající se poruch v oblasti aktivit, odpočinku, hygieny, sebepéče a poruchy vnímání a chůze. V úvodu bakalářské práce byl stanoven jeden cíl, který se zaměřoval na role sestry v primární péči u pacienta s RS. Dále byly stanoveny tři výzkumné otázky. První otázka se týkala rolí sester u pacienta s RS, druhá je zaměřena na ovlivnění života u pacienta s RS a poslední otázka se týká zkušeností pacientů s diagnózou v rámci primární péče. Po analyzování všech výsledků bylo zjištěno, že nejčastější role sester u pacientů s roztroušenou sklerózou jsou role edukátorky, pečovatelky a komunikátorky. Dále bylo zjištěno, že život pacienta je nejvíce ovlivněn zdravotní stránce, kdy se u něho objevují poruchy hybnosti, motoriky, u některých pacientů se objevují oční poruchy. Další odpovědí byla i psychická stránka pacienta, která je ovlivněna hlavně při výskytu atak, jenž mají negativní dopad na pacientův psychický stav, objevují se u nich deprese, strach z nedostatku informací na začátku léčby, negativní nálada. Odpovědi na poslední výzkumnou otázku byly shodné. Nejčastěji se objevovaly odpovědi, že negativní zkušenosti s diagnózou souvisejí především s komunikací a přístupem ze strany sestry.
Role mateřské školy v diagnostice a rozvoji školní zralosti
Kovaříková, Jana ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám diagnostikou školní zralosti a možnostmi jejího rozvoje. V teoretické části popisuji předškolní období jako takové, dále se zaměřuji na mateřské školy pracující v programu Začít spolu. Poté uvádím znaky školní zralosti a možnosti jejich rozvoje a nakonec teoretické části se zabývám Pedagogicko - psychologickou diagnostikou školní zralosti. V praktické části jsem se zaměřila na to, jak mateřské školy s programem Začít spolu pracují s předškoláky a s dětmi s odkladem školní docházky, zajímalo mě také, zda má program Začít spolu nějaké speciální postupy pro rozvoj školní zralosti.
Odborná příprava pracovníků pracujících s dětmi a mládeží ve volném čase
KOVAŘÍKOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá tématem volného času dětí, mládeže a specifické skupiny, kterou jsou například děti a mládež s postižením. Okrajově se zmiňuje o pedagogice volného času. Dalším tématem jsou Volnočasová zařízení pro děti a mládež, které se dají rozdělit do tří skupin. První skupinou jsou školská zařízení pro zájmové vzdělávání, kam můžeme zařadit školní družiny, školní kluby, školní kroužky, základní umělecké školy, Domy dětí a mládeže a v neposlední řadě také Střediska volného času. Do druhé skupiny patří neziskové organizace. Do třetí skupiny, můžeme zařadit hřiště, knihovny, muzea a nízkoprahová centra. V další části bakalářské práce je věnována pozornost tomu, kdo všechno může pracovat s dětmi a mládeží ve volném čase. V první řadě se jedná o kvalifikované pedagogické pracovníky, další jsou dobrovolníci a třetí skupinu tvoří externí pracovníci - lektoři. Nejrozsáhlejší část bakalářské práce je věnována odborné přípravě pracovníků pracujících s dětmi a mládeží ve volném čase. Zde je zdůrazněna potřeba celoživotního vzdělání pracovníků, neboť oblast volného času je oblastí, která se neustále mění a vyvíjí a je tedy nutná zvýšená schopnost jedince pružně reagovat na měnící se podmínky. Existuje několik způsobů, jak potřebnou kvalifikaci pro výkon činnosti získat. Tyto způsoby na sebe navazují a prolínají se. Odbornou kvalifikaci lze získat úspěšným absolvováním formálního vzdělání (sekundární, terciární). Další cestou, jak získat požadovanou kvalifikaci je absolvování neformálního vzdělávání, které se řídí Koncepcí dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků z roku 2002, vytvořenou MŠMT. Ta zavádí systém do primárního i sekundárního vzdělávání pracovníků s dětmi a mládeží ve školských zařízeních pro zájmové vzdělávání a pro pracovníky pracující s dětmi a mládeží v oblasti volného času (většinou pracovníci v NNO). V rámci neformálního vzdělávání si každá organizace vytvořila vlastní strukturu vzdělávání, která odpovídá jejich vnitřním potřebám. Jejich kurzy proto probíhají ve dvou vzájemně sepjatých proudech, neboť podle Koncepce dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků je zde nutnost mít v rámci organizace některé kurzy pro vedoucí pracovníky akreditované. V teoretické části je také zmínka o rozsáhlém projektu Klíče pro život. V praktické části této práce jsem se zaměřila na výzkum ohledně toho, jakým způsobem probíhá vzdělávání pracovníků pracujících s dětmi a mládeží ve volném čase a jaké možnosti vzdělávání vlastně existují. Zvolila jsem formu kvalitativního výzkumu, konkrétně strukturované rozhovory, které jsem vedla s pracovníky z různých zařízení, která se věnují volnému času dětí a mládeže. Z výzkumu vyplynulo, že existuje mnoho možností, jak získat potřebnou kvalifikaci pro práci s dětmi a mládeží ve volném čase. První možností, jak ji získat je formální vzdělání, a to konkrétně absolvováním SŠ, VOŠ nebo VŠ s pedagogickým zaměřením. Toto je obecně platné ve všech zařízeních, která se věnují práci s dětmi a mládeží ve volném čase. Druhou možností je tzv. neformální vzdělávání, které je v tomto případě zastoupeno celou řadou kurzů, přednášek a školení. Některé tyto kurzy jsou akreditovány MŠMT, což jim, podobně jako v případě absolvování formálního vzdělání, zajišťuje platnost skrze všechna zařízení. Náplň, cíle a osnovy těchto kurzů vychází z Koncepce dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Výzkum dále potvrdil, že každá organizace si vytvořila systém vlastního vzdělávání, mimo kurzů akreditovaných MŠMT, které odpovídají vnitřním potřebám a filozofii jednotlivých organizací. Významným faktem je však to, že zde chybí kurzy, které by se zaměřily na odbornou přípravu pro práci s dětmi a mládeží s postižením. Tato bakalářská práce tak může sloužit jako praktický návod pro ty, kteří uvažují o práci s dětmi a mládeží ve volném čase nebo se chtějí v této oblasti dále vzdělávat. Dále může tato práce sloužit ke studijním účelům.
Využití účetních výkazů k posouzení finanční situace podniku
Kováříková, Jana ; Strouhal, Jiří (vedoucí práce) ; Cardová, Zdenka (oponent)
Cílem diplomové práce bylo posoudit finanční situaci podniku na základě účetních výkazů. V teoretické části jsou popsány a vysvětleny postupy a metody finanční analýzy včetně popisu zdrojů informací, ze kterých finanční analýza vychází. Pozornost byla věnována účetní závěrce sestavené podle české legislativy i mezinárodně uznávaných účetních standardů IAS/IFRS. Praktická část aplikuje teoretický základ k posouzení finanční situace podniku Elitex Nepomuk a.s. na základě sedmiletého období od 2002 do 2008. Závěr práce obsahuje zhodnocení minulého a současného vývoje a celkové posouzení finančního zdraví podniku.
Analýza současné situace a návrh strategie rozvoje oblastního muzea
Kovaříková, Jana ; Hrůzová, Helena (vedoucí práce) ; Štíbrová, Eva (oponent)
V současné době, v době moderních informačních a multimediálních technologií, se výrazně mění spotřebitelské preference a tedy i důvody pro návštěvu muzeí. Muzeum již nemůže být bráno pouze jako jakýsi přehled autentických předmětů historické a jiné hodnoty, ale musíme jej chápat spíše jako místo, kde je návštěvníkovi nabízen výrazný kulturní prožitek, který návštěvou získá, a obohacení jeho života. Pokud muzea tento prožitek nenabízí, ztratí svou konkurenceschopnost oproti ostatním institucím. Cílem této diplomové práce je analyzovat současnou situaci a zpracovat návrh strategie rozvoje vybraného oblastního muzea.
Finanční analýza podniku na bázi účetních výkazů
Kováříková, Jana ; Procházka, David (vedoucí práce)
V práci jsou vymezeny základní metody a hlavní oblasti využití finanční analýzy. Teoretický výklad je demonstrován praktickými výpočty na příkladu konkrétního podniku. Po provedení analýzy stavových, rozdílových a poměrových ukazatelů a soustav ukazatelů v časové řadě pěti let od roku 2002 do 2006 je výsledkem zhodnocení finanční situace podniku a stanovení doporučení pro jeho lepší fungování do budoucna.

Viz též: podobná jména autorů
10 KOVAŘÍKOVÁ, Jana
4 KOVAŘÍKOVÁ, Jaroslava
10 KOVAŘÍKOVÁ, Jitka
4 KOVÁŘÍKOVÁ, Jaroslava
10 Kovaříková, Jana
10 Kovaříková, Jitka
4 Kovaříková, Julie
2 Kováriková, Juliána
10 Kováříková, Jana
10 Kováříková, Jitka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.