Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Spokojenost klientů v domovech pro seniory s poskytovanou ošetřovatelskou péčí
KOTKOVÁ, Stanislava
Diplomová práce "Spokojenost klientů v domovech pro seniory s poskytovanou ošetřovatelskou péčí" mapuje spokojenost klientů domova pro seniory a zároveň to, jak všeobecné sestry tuto spokojenost ovlivňují. S prodlužující se délkou života narůstá i počet seniorů, kteří potřebují institucializovanou péči. Umístění seniora do domova pro seniory, a tedy opuštění jeho dosavadního domova, může mít vliv na jeho celkovou spokojenost. Teoretická část se zabývá změnami ve stáří, ošetřovatelskou péčí o seniory, komunikací se seniory, domovy seniorů a spokojeností. Výzkumná část byla realizována kvantitativním výzkumným šetřením se seniory pomocí strukturovaného rozhovoru na podkladě dotazníku. Druhá část byla realizována kvalitativním výzkumným šetřením se všeobecnými sestrami formou hloubkového rozhovoru. Cílem kvantitativní části práce bylo zjistit spokojenost klientů s poskytovanou ošetřovatelskou péčí v domovech pro seniory. K tomu byly stanoveny 3 hypotézy. H1: Spokojenost klientů domova pro seniory s ošetřovatelskou péčí se mění v závislosti na pohlaví. Z výzkumného šetření vyplynulo, že spokojenost klientů domova pro seniory s ošetřovatelskou péčí se nemění v závislosti na pohlaví, proto byla tato hypotéza zamítnuta. H2: Ošetřující personál pozitivně ovlivňuje spokojenost klientů domova pro seniory s poskytovanou ošetřovatelskou péčí. Z výzkumného šetření vyplynulo, že ošetřující personál pozitivně ovlivňuje spokojenost klientů domova pro seniory s poskytovanou ošetřovatelskou péčí, a proto byla tato hypotéza potvrzena. H3: Spokojenost klientů domova pro seniory s ošetřovatelskou péčí se mění v závislosti na jejich soběstačnosti. Tato hypotéza nebyla potvrzena, ani zamítnuta. Z výzkumného šetření vyplynulo, že spokojenost klientů se částečně mění v závislosti na jejich soběstačnosti. Cílem kvalitativní části bylo identifikovat faktory ovlivňující spokojenost klientů domova pro seniory s poskytovanou ošetřovatelskou péčí z pohledu zdravotní sestry. K tomuto cíli byla stanovena jedna výzkumná otázka. VO1: Jakým způsobem mohou sestry ovlivnit spokojenost klientů domova pro seniory s poskytovanou ošetřovatelskou péčí? Z výsledků vyplynulo, že sestry mohou ovlivnit spokojenost klientů v domovech pro seniory vším tím, co u klientů a pro klienty vykonávají, svou ochotou a vstřícností. Bylo zjištěno, že spokojenost klientů ovlivňuje nejen zajišťování základních biologických potřeb, jako jsou hygiena, dopomoc při příjmu potravy a hydratace. Spokojenost klientů ovlivňují sestry i svou přítomností a správně zvolenou komunikací. Z výzkumného šetření vyplynulo, že komunikaci sestry vnímají jako jeden ze základních faktorů spokojenosti. Je to z toho důvodu, že komunikace pomáhá navazovat bližší vztahy a klienti se tak mohou více cítit jako doma. Dále vyplynulo, že seniory ovlivňuje ošetřovatelský personál, slušné jednání a zacházení a prostředí, ve kterém žijí. Zjištěné výsledky by mohly být poskytnuty vedení domovů pro seniory a díky tomu by mohly vést ke zkvalitnění poskytované ošetřovatelské péče. Na základě výsledků by dále mohl být proveden interaktivní seminář se sestrami, který by se zaměřoval např. na oblast komunikace, manipulace nebo oblast podpory soběstačnosti klientů.
Práce sestry v gastroenterologické ambulanci
KOTKOVÁ, Stanislava
Bakalářská práce "Práce sestry v gastroenterologické ambulanci" mapuje práci sestry v gastroenterologické ambulanci. Sestra zde musí mít vzhledem k náplni své práce technické předpoklady, samozřejmostí je i umět si zorganizovat práci a umět správně pečovat o pacienta a komunikovat s ním. Vzhledem k neustále se vyvíjejícím technologiím je práce sestry v gastroenterologické ambulanci velmi náročná. V teoretické části jsou popsány vyšetřovací metody a specifika práce sester. Výzkumná část byla realizována kvalitativním výzkumným šetřením pomocí polostrukturovaného rozhovoru. Cílem práce bylo: 1. Zjistit zvláštnosti práce sestry v gastroenterologické ambulanci; 2. Zjistit možnosti dalšího vzdělávání sester pracujících v gastroenterologické ambulanci. K těmto cílům byly stanoveny tři výzkumné otázky: 1. Jaká je náplň práce sestry v gastroenterologické ambulanci? 2. Jaká jsou specifika komunikace sester s pacienty v gastroenterologické ambulanci? 3. Jaké možnosti dalšího vzdělávání v oboru mají sestry pracující v gastroenterologické ambulanci? Ačkoli výzkumné šetření bylo provedeno ve dvou různých nemocnicích, sestry se na náplni své práce téměř ve všem shodly. Z výzkumného šetření vyplynulo, že sestry toho mají na starost mnoho, zajištují správný chod ambulance, komunikují s lékařem, ale i s pacientem, pečují o endoskopy, odebírají biologický materiál atd. Dále bylo zjištěno, že sestry mají relativně dost možností dalšího vzdělávání, které jim nemocnice nabízí. Nejčastěji jsou to různé kurzy, semináře a školení. Výsledky této práce by mohly sloužit jako zdroj informací pro sestry pracující v gastroenterologické ambulanci nebo jako studijní materiál pro nově příchozí sestry. Dále by výsledky mohly být prezentovány v odborných časopisech a na odborných konferencích.

Viz též: podobná jména autorů
1 Kotková, Simona
2 Kotková, Šárka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.