Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 48 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rovnováha vnitřního a vnějšího při tvorbě postavy
Kučera, Jáchym ; KORČÁK, Jakub (vedoucí práce) ; SCHEJBAL, Milan (oponent)
Cílem mé práce je najít a pokusit se popsat balanc mezi vnějším projevem a jeho vnitřním opodstatněním při herecké práci. Může působit vnějškový herecký projev bez vnitřního prožitku? Je právě ona vnitřní energie to, co nás na hercích baví? Nakolik je to zdařilé předstírání, nebo herec jakožto člověk v situaci „sám za sebe“. Ale proč nás baví herce sledovat, zatímco je skutečně jen sledujeme a posloucháme, tedy nahlížíme na ně pouze z vnější perspektivy? To vše se snažím rozebrat přes můj vlastní přístup k hereckým úkolům a také skrze zkušenosti nabyté během zkoušení a reprízování absolventských inscenací v divadle DISK, tedy poslední možnosti zkoušet divadlo v „mírném bezpečí“ školních zdí.
Od slova k obrazu: problematika jazyka ve hře, která jazyk tematizuje
Mašková, Barbora ; HANČIL, Jan (vedoucí práce) ; KORČÁK, Jakub (oponent)
Následující bakalářská práce se zabývá primárně tvorbou inscenace hry Davida Harrowera Nože ve slepicích, tedy hry, v níž se jazyk stává aktivním činitelem, který do značné míry kontroluje a ovlivňuje mysl a skutky protagonistů. Po krátkém nastínění strukturalistických reflexí propojení mezi textem a jeho jevištním zpracováním se práce věnuje Julii Kristevě a přes její pojem intertextualita se dostává k jejímu členění textu na geno-text a feno-text. Tyto pojmy jsou v práci zkoumány a aplikovány na text Nožů ve slepicích. V praktičtější části textu se nachází dramaturgická analýza hry, která zkoumá funkci jazyka v ní (s přihlédnutím k lingvistickému paradigmatu), funkci archetypů a přítomnost skotského dědictví v textu. Následuje letmý vhled do problematiky překladu textu tak náročného a úsporného jako Nože ve slepicích, analýza klíčových symbolů a jejich reprezentace v inscenaci a celková scénografická koncepce. Poslední část je pak věnovaná procesu zkoušení a finálnímu tvaru inscenace, včetně volby hudby.
Technika střelby z útočné pušky
Korčák, Jakub ; Fiala, Miloš (vedoucí práce) ; Brych, Jan (oponent)
Název práce Technika střelby z útočné pušky Cíl práce Popis správné techniky střelby z útočné pušky se zaměřením na základní faktory ovlivňující techniku střelby jako je spouštění, míření, dýchání, střelecké polohy a úchop. Metoda Bakalářská práce byla vypracována na základě získaných informací z rešerše odborné literatury a pramenů vztahujících se k dané problematice. Výsledky Výsledkem je studie o technice střelby, faktorech, které techniku střelby ovlivňují, a informace o způsobu používání dlouhých zbraní se zaměřením na útočnou pušku BREN. Klíčová slova Technika střelby, útočná puška, BREN 805 CZ, BREN 806 CZ.
Woyzeck
Galluzzo, Elisa ; KOUBSKÁ, Vlasta (vedoucí práce) ; KORČÁK, Jakub (oponent)
Tato diplomová práce v oboru scénografie rozebírá hru Vojcek, která byla napsána v roce 1836 německým autorem Georgem Büchnerem. Mým záměrem bylo prozkoumat, jak může být v naší dnešní společnosti interpretován poutavý příběh dramatického díla napsaného v 19. století, umístěného do vojenského prostředí. Cílem mého výzkumu bylo vypracování scénografie převedené do prostředí továrny a navržení ideálního scénáře pro vývoj dramatických situací ve hře Vojcek. Moje scénografická koncepce by byla využita v prostředí Nadace Prada v Miláně, což je bývalá továrna italské lihovarnické společnosti, která byla nyní přeměněna v jedno z hlavních uměleckých center města. Diplomovou práci začínám výzkumem historického pozadí hry prostřednictvím krátké biografie autora. V této části se snažím vysvětlit, jak Büchnera ovlivnila sociální situace a rodinné vztahy. Popisuji vliv několika skutečných událostí, které ho inspirovaly k napsání jeho největší práce. Dále analyzuji dramaturgické struktury textu, hlavní témata a situace ve hře a zabývám se hlavními postavami. Zdůrazňuji ta témata hry, která vnímám ve 21. století jako extrémně soudobá. Souběžně analyzuji, jak se postavy chovají v různých dramatických situacích a snažím se odhalit jejich skutečné pocity odlišné od toho, jak se projevují navenek. Kromě toho popisuji několik nejvýraznějších reinterpretací hry, které podporovaly má studia a výzkumy. Zde se soustřeďuji hlavně na režijní a dramaturgické aspekty každé inscenace, které obohatily mou vizi hry a pomohly mi rozvinout mé finální zpracování. Poslední část mé práce je o mé vlastní reinterpretaci inscenace Vojcka. Vysvětluji, jaké jsou aspekty a témata hry, která považuji za úzce propojené s naší společností. Píši o mém tvůrčím procesu a o tom, jak přesně můj výzkum vedl k závěrečnému návrhu srovnání mezi vojenským systémem před dvěma stoletími a dnešním továrním systémem. Poté zkoumám několik uměleckých děl, které inspirovaly mou osobní reinterpretaci především v režijním a dramaturgickém hledisku. Píši o tom, jak mě prvky z těchto uměleckých děl inspirovaly konkrétně pro realizaci mé závěrečné práce. Nakonec podrobně vysvětluji režijní a dramaturgické postupy, které jsem uplatnila v obrazovém scénáři, který je konečným výsledkem mého osobního výzkumu.
Odcházení
Yilmaz, Tiber ; DUŠEK, Jan (vedoucí práce) ; KORČÁK, Jakub (oponent)
Moje diplomová práce je založena na reflexi českého absurdního divadla a mé osobní turecké interpretaci scénografie tohoto žánru. Ve své práci se konkrétně zabývám hrou Václava Havla Odcházení a vysvětluji a blíže zkoumám vybrané prvky absurdního dramatu, které inspirovaly Havla a tuto hru zejména, a které také určovaly směr mého myšlení. Mým cílem je najít inspiraci a procesy, které ovlivnily má studia na DAMU a kulminují v mé diplomové práci. Hlavním záměrem je porozumět dramaturgické kompozici vizuálních prvků, které musí být prezentovány na scéně prostřednictvím navrhované scénografie a kostýmů.
Systémy tělovýchovy a fyzická příprava v evropských armádách
Korčák, Jakub ; Thiel, Dan (vedoucí práce) ; Sovák, Libor (oponent)
Název práce Systémy tělovýchovy a fyzická příprava v evropských armádách. Cíl práce Cílem práce je zjistit zakotvení a stabilitu tělesné přípravy ve vybraných evropských armádách. Metoda Pomocí dotazníkového šetření jsem získával informace o vybraných evropských armádách. Dotazoval jsem se 40 vojáků ze zahraničních armád přes email. V dotazníku bylo položeno 21 otázek z toho 11 otevřených a 10 uzavřených. Dotazníky byly sbírány pomocí aplikace Google formuláře, která umožňuje tvorbu a správu dotazníků. Přestože výsledky výzkumu nelze kvantifikovat, vzhledem k tématu práce a možnostem provedení výzkumu jsem zvolil kvantitativní metoda sběru dat, konkrétně dotazníkové šetření. Výsledky Porovnávají systémy tělesných příprav v evropských armádách. Výsledky tak ukazují rozdílnost mezi jednotlivými systémy. Z výsledků pak vyplývá, že vybrané evropské armády mají velice podobný systém tělesné přípravy a ve většině zkoumaných kritérií se shodují. Klíčová slova Systém tělovýchovy, fyzická příprava, armáda, AČR.
Svoboda a odpovědnost při vytváření herecké postavy
Švarc, Václav ; TÖPFER, Tomáš (vedoucí práce) ; KORČÁK, Jakub (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou herecké svobody a odpovědnosti a sestává z chronologicky seřazených zkušeností ze školní a profesionální praxe. Doplněna je o možnosti kultivace herecké svobody a zároveň se zaobírá chybami, které k ní naopak nesměřují. Dále jsou rozvedeny řemeslné zákonitosti nezbytné pro výstavbu a fungování komedie. Autor prokládá praktické zkušenosti úvahami o výhodách i úskalích reprízování a srovnává je s odbornou literaturou. Také je popsán podtext a dispozice nezbytné pro hlubší porozumění psychologie postavy. Podrobeny rozboru jsou jednání postav a vědomá volba výrazových prostředků. V závěru je autorův pohled na téma herecké estetiky a sebepozorování porovnán s pohledem uznávané herecké osobnosti. Předmětem práce je rovněž snaha o sebereflexi.
Scénická realizace nedramatického textu
Svozil, Adam ; KORČÁK, Jakub (vedoucí práce) ; HRBEK, Daniel (oponent)
Práce se zabývá uplatněním vyprávění (tedy ,,diegezí") v textech pro divadlo. Snaží se popsat procesy, které po nahrazení mimeze diegezí vedou k snížení dramatičnosti textů a změně jejich struktury, tuto změnu nahlíží především z hlediska příběhu. Pozastavuje se u jevů z dějin divadla, které poskytly nejsilnější impulsy k pronikání diegeze na scénu. Jsou jimi především divadlo Bertolta Brechta, „performativní obrat“ a s ním spojené postdramatické divadlo a storytellingové hnutí. Na základě zamyšlení nad těmito dějinnými fenomény se autor zabývá reflexí své tvorby, jmenovitě inscenací Rituální vražda Gorge Mastromase v divadle DISK a inscenací Iluze v Divadle Josefa Kajetána Tyla v Plzni.
The Land of Many Names by Josef Čapek
Porta Sarries, Enric ; DUŠEK, Jan (vedoucí práce) ; KORČÁK, Jakub (oponent)
This thesis contains my artistic process and visual interpretation of the dramatic text The Land of Many Names by Josef Čapek”. It includes an artistic and historical approach of the author and the theater world in the beginning of XXth century and especially in the first Republic of Czechoslovakia; a declaration of my artistic principles, references and an analysis through this filter of the play and characters
Praktická dramaturgie velkého činoherního domu
Rubenová, Sylvie ; SÍLOVÁ, Zuzana (vedoucí práce) ; KORČÁK, Jakub (oponent)
Cílem diplomové práce Praktická dramaturgie velkého činoherního domu (Je možné v Národním divadle vytvářet vědomou uměleckou koncepci?) je pokusit se reflektovat praktické zkušenosti získané během první sezóny na pozici dramaturga činohry Národního divadla moravskoslezského a na jejich základě pojmenovat specifika a problematiku dramaturgie velkého činoherního domu v regionálním městě. NDM je čtyřsouborové divadlo provozující dvě velké scény (Divadlo Jiřího Myrona a Divadlo Antonína Dvořáka) a malou scénu (zkušebna v Divadle Antonína Dvořáka), na nichž všech působí soubor činohry. Nejde tedy o klasický jednosouborový činoherní dům jako takový (jako např. Divadlo Na Vinohradech), ale podstatné je, že v ostravském divadelním kontextu plní právě tuto funkci. Velkou roli ve fungování činohry NDM samozřejmě hrají dva “systémy”, jichž je součástí: tzn. Národní divadlo moravskoslezské (tedy i ostatní soubory a jeho celková profilace) a ostravská divadelní scéna, proto považuji za nutné zpočátku nastínit širší kontext, jenž činohru NDM jako jeho podmnožinu z velké míry ovlivňuje. Součástí této práce je i snaha o pojmenování úlohy kmenového dramaturga v tomto typu divadla, jakými prostředky se může (a musí) podílet na směřování a formování souboru, s krátkodobým i dlouhodobým výhledem, vycházející samozřejmě z konkrétní zkušenosti v tomto konkrétním divadle. Cílem není věnovat se minulosti činohry NDM, tedy analýze historických tendencí tohoto souboru, ale její současné situaci, tzn. přítomnosti a možné budoucnosti. Na základě rozboru aktuálního repertoáru a nadcházejících dramaturgických plánů se budu věnovat možnostem a omezením nejen této činohry, ale velké činohry vůbec.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 48 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Korčák, Jakub
8 Korčák, Jan
2 Korčák, Jaroslav
1 Korčák, Jiří
8 Korčák, Ján
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.