Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Historické myšlení žáků primární školy
Kopecká, Karolína ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
HISTORICKÉ MYŠLENÍ ŽÁKŮ PRIMÁRNÍ ŠKOLY Abstrakt Tato diplomová práce pojednává o historickém myšlení žáků primární školy. V začátku se věnuje vývoji vyučovacího předmětu vlastivěda u nás, dále uvádí psychologická východiska historického myšlení a představuje významné české a zahraniční práce prezentující výzkumy v této oblasti. V diplomové práci je vylíčen průběh kvalitativního výzkumu, který zjišťoval schopnosti historického myšlení žáků 5. ročníku základní školy, především jejich porozumění historii. Součástí provedeného výzkumu je vypracování čtyř vyučovacích jednotek vlastivědy obsahujících speciální úlohy. V závěru je zkoumán vliv těchto speciálních úloh na historické myšlení žáků. Navrhované metody práce mají být nejenom zdrojem inspirace pro učitele, ale také nabízenou cestou rozvoje historického myšlení žáků 1. stupně základní školy. Klíčová slova: historické myšlení, historický výzkum, evidence a artefakty, dítě jako historik, výzkumná otázka, vlastivěda Vedoucí diplomové práce: Ing. Michaela Dvořáková Autor diplomové práce: Karolína Kopecká Studijní obor: učitelství pro 1. stupeň ZŠ Forma studia: prezenční Diplomová práce dokončena: červen, 2012
Syndrom EAN
KOPECKÁ, Karolína
Cílem bakalářské práce je analyzovat násilí na seniorech, jeho formy, důvody, příčiny, možnosti prevenci a řešení v rámci sociální práce. Nastíněny jsou též legislativní možnosti, které v České republice mohou pomoci v řešení otázky syndromu EAN. Práce je zaměřena na vymezení pojmů stáří a syndrom EAN - formy, rizikové faktory, důvody a příčiny násilí. Zaměřuje se na sociální práci se syndromem EAN a organizace zabývající se péčí a pomocí seniorům. Poslední kapitola je věnována legislativě v České republice upravující syndrom EAN.
Ultrasonic biopolymer characterisation by hysteresis quantification
Zatloukalová, Jana ; Tokar, Daniel ; Kopecká, Karolína ; Převorovský, Zdeněk
Nonlinear characteristics are advanced indicators of the structure of viscoelastic materials. In this contribution, we focus on biopolymers (such as articular cartilage and skin tissue), and their typical amount of energy lost by mechanical loading/unloading represented by a hysteresis curve. For hysteresis modeling we use the PreisachMayergoyz space model, and restricted power distribution (Guyer extended distribution). Besides the power distribution parameters, the stress protocol is required as an input to obtain the modeled hysteresis curve, and to compare with experimental results. Knowing the experimental curve, an iterative numerical procedure for identification of true density function of opening and closing pressures was applied, and an optimization algorithm sought for the best (characteristic) distribution parameters for the specific soft tissue. Material properties can be evaluated based on the described quantification, and potentially used for medical purposes and healing or cosmetics treatment evaluation.
Historické myšlení žáků primární školy
Kopecká, Karolína ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
HISTORICKÉ MYŠLENÍ ŽÁKŮ PRIMÁRNÍ ŠKOLY Abstrakt Tato diplomová práce pojednává o historickém myšlení žáků primární školy. V začátku se věnuje vývoji vyučovacího předmětu vlastivěda u nás, dále uvádí psychologická východiska historického myšlení a představuje významné české a zahraniční práce prezentující výzkumy v této oblasti. V diplomové práci je vylíčen průběh kvalitativního výzkumu, který zjišťoval schopnosti historického myšlení žáků 5. ročníku základní školy, především jejich porozumění historii. Součástí provedeného výzkumu je vypracování čtyř vyučovacích jednotek vlastivědy obsahujících speciální úlohy. V závěru je zkoumán vliv těchto speciálních úloh na historické myšlení žáků. Navrhované metody práce mají být nejenom zdrojem inspirace pro učitele, ale také nabízenou cestou rozvoje historického myšlení žáků 1. stupně základní školy. Klíčová slova: historické myšlení, historický výzkum, evidence a artefakty, dítě jako historik, výzkumná otázka, vlastivěda Vedoucí diplomové práce: Ing. Michaela Dvořáková Autor diplomové práce: Karolína Kopecká Studijní obor: učitelství pro 1. stupeň ZŠ Forma studia: prezenční Diplomová práce dokončena: červen, 2012

Viz též: podobná jména autorů
3 KOPECKÁ, Kamila
6 KOPECKÁ, Kateřina
10 KOPECKÁ, Kristýna
3 Kopecká, Kamila
3 Kopecká, Karolína
6 Kopecká, Kateřina
9 Kopecká, Klára
10 Kopecká, Kristýna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.