Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Klavírní koncerty Bély Bartóka
Vrána, Tomáš ; KLÁNSKÝ, Ivan (vedoucí práce) ; KAHÁNEK, Ivo (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá třemi klavírními koncerty Bély Bartóka. Je zaměřená nejen na skladatelovo dílo pro klavír a orchestr, ale i na životní osudy tohoto umělce a jeho osobnost. Každému ze tří koncertů je věnována jedna celá kapitola. Na začátku ještě připojuji několik střípků ze skladatelova života pro lepší orientaci čtenáře v tématu i v dějinném vývoji.
Rétorické figury a jejich význam v interpretaci barokní hudby
Rambousková, Jana ; KAHÁNEK, Ivo (vedoucí práce) ; Klánský, Lukáš (oponent)
Práce popisuje barokní poměry ve společnosti, dobovou interpretační praxi, souvislost mezi řečí a hudbou. Zaměřuje se na oblast barokní symboliky, význam intervalů a tónin v kompozicích barokních skladatelů. Obsahuje encyklopedický výčet hudebně rétorických figur.
Sibelius: odkaz finské hudby
Valentová Handzušová, Bára ; KLÁNSKÝ, Ivan (vedoucí práce) ; KAHÁNEK, Ivo (oponent)
Tato magisterská práce se věnuje životu a dílu nejvýznamnějšího finského skladatele a symfonika Jeana Sibelia. Provede nás jeho životem od mládí až po stáří v Ainole, jeho kompozicemi a odkazem. Okrajově se dozvíme také základní informace o vývoji Finska jako samostatného státu, a o důsledcích historie na celý jeho hudební vývoj, včetně významných hudebních událostí a systému finského hudebního školství.
W.A. Mozart - Klavírní koncert d moll
Pawlowská, Marie ; KAHÁNEK, Ivo (vedoucí práce) ; MALÝ, František (oponent)
Tato bakalářská práce si klade za cíl analyzovat 1. větu Klavírního koncertu d moll Wolfganga Amadea Mozart a pomocí této analýzy proniknout k základům předmětného instrumentálního díla. Účelem tak není pouze samotný rozbor, nýbrž snaha objevit a popsat charakteristické znaky této skladby, které mohou v interpretační praxi nejen autorky, ale i dalších klavíristů pomoci ke správnému uchopení a následnému provedení koncertu. Po úvodu věnovanému obecným informacím o Mozartově tvorbě a výjimečnosti postavení Klavírního koncertu d moll v jejím rámci následuje obsáhlá analýza jednotlivých hudebních složek, která v závěrečných částech jednotlivých podkapitol na základě metody indukce přináší obecné shrnutí dříve podrobně popsané hudební řeči týkající se dané hudební složky. Následuje rozbor formy 1. věty. Závěrečná část využívá získané poznatky pro jejich aplikaci do interpretační roviny, kdy jako příklady výše popsaného uvádí, porovnává a rozebírá 4 nahrávky světových interpretů. V závěru pak autorka shrnuje získané poznatky jak z teoretického, tak z praktického pohledu, a usnadňuje tak jejich využití.
Osobnost Pierre-Laurenta Aimarda a jeho vliv na poválečnou klavírní interpretaci
Šupák, Michal ; KAHÁNEK, Ivo (vedoucí práce) ; MALÝ, František (oponent)
Tato práce je zaměřena na osobnost Pierre-Laurenta Aimarda - pianisty na vrcholu své mezinárodní kariéry, který patří mezi nejvýznamnější klavírní osobnosti druhé poloviny dvacátého století a je úzce spjat se skladately evropské poválečné avantgardy. Cílem práce je zmapovat jeho umělecký život, přínos jeho myšlenek a názorů pro klavírního interpreta a také přínos jeho úzké spolupráce s předními skladateli poválečného období. Práce je doplňena o analýzu a komparaci jeho vybraných nahrávek skladeb Gyorgy Ligetiho, na jejichž přípravě s ním osobně spolupracoval.
Život a tvorba soudobého skladatele a pi anisty Adama Skoumala
Suchánková, Anežka ; KAHÁNEK, Ivo (vedoucí práce) ; MALÝ, František (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá životem a tvorbou soudobého českého skladatele a pianisty Adama Skoumala. Představuje čtenářům umělce od jeho hudebních počátků až po současnost. Seznamuje s hudební řečí českého skladatele i s jeho tvorbou klavírní, houslovou, komorní, vokální, dokonce i s jeho literaturou určenou dětem. Rovněž umělce popisuje jako klavírního virtuóza. Dále jsou v práci detailněji rozebrány dvě z jeho kompozic, Variace na lidovou píseň a Koncert č.2 pro klavír a smyčcový orchestr, na nichž je názorně ukázána problematika soudobých skladatelů komponujících tradičním stylem a totiž problematika nechtěného přebírání materiálu z již napsaných skladeb a dále otázka upravování děl i po jejich uvedení do uměleckého života.
Ženy u klavíru
Ochmanová, Kateřina ; KAHÁNEK, Ivo (vedoucí práce) ; KRAJNÝ, Boris (oponent)
Bakalářská práce Ženy u klavíru má čtenáři poskytnout přehled o vývoji pozice žen ve společnosti, umožnit stručně nahlédnout do životních osudů vybraných významných klavírních interpretek minulosti i současnosti s těžištěm v osobních svědectvích a podnítit k úvaze nad individuálními kvalitami, které mohou ženy do umění vnést v dnešní uniformující době.
Francis Poulenc - Klavírní dílo
Františová, Karolína ; KASÍK, Martin (vedoucí práce) ; KAHÁNEK, Ivo (oponent)
Má bakalářská práce s názvem „Francis Poulenc – klavírní dílo“ je rozdělena do třech hlavních kapitol. V první kapitole se zaměřuji na skladatelův život v dobovém kontextu. Neopomenu zmínit umělecké tendence ve Francii dvacátých let 20. století a s tím spojenou uměleckou skupinu Pařížskou šestku. Druhá kapitola stručně charakterizuje Poulencovu klavírní řeč, jeho výrazové i technické prostředky. Hlavně se věnuji jednotlivým dílům, jejich historii, doplňuji český překlad u složitějších francouzských názvů. U některých přikládám doporučení, pro jaký stupeň klavírní vyspělosti jsou určeny. Ve třetí kapitole uvádím chronologický přehled sólových, komorních i orchestrálních klavírních děl. Pomocí této práce bych ráda upozornila na klavírní dílo Francise Poulence, které není příliš zařazováno do koncertních programů na českých podiích
Ida Kelarová - přínos a význam pro romsk ou hudební kulturu
Kačo, Tomáš ; KAHÁNEK, Ivo (vedoucí práce) ; MALÝ, František (oponent)
Tato práce popisuje život osobnosti Idy Kelarové a zachycuje část její celoživotní činnosti. Není zcela možné zachytit všechny důležité momenty, které paní Kelarová učinila. Proto se zaměřím na okamžiky, při kterých jsem mohl sám přihlížet či být jejich součástí. Je pro mne velkou ctí psát svou práci právě o paní Kelarové, a to proto, že jsem měl tu čest s ní spolupracovat. Velká část této práce pochází z osobních setkání a zážitků.
Vzestup klavírního umění v Číně.
Tian, Haochen ; KAHÁNEK, Ivo (vedoucí práce) ; KRAJNÝ, Boris (oponent)
Tato práce je zaměřená hlavně na vznik, vývoj a charakteristiku klavírního umění v Číně. Klavírní umění jakožto jeden z druhů umění existuje v Číně pouze přibližně jedno století, ale jeho vývoj byl ve skutečnosti komplikovaný. Autor sám rozděluje celý proces vývoje klavírního umění v Číně na čtyři důležitá období. Pojednává o období od prvního kontaktu klavírního umění s Čínou - podle Evropanů vzdálenou a neznámou - až do období dnešní zdánlivé prosperity. Práce se nevyhýbá ani zvláštní citlivé době kulturní revoluce, ale politických událostí se dotýká jenom okrajově.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Kahánek, Ivo
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.