Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nedovolená srovnávací reklama
Křenková, Michaela ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Eichlerová, Kateřina (oponent)
Nedovolená srovnávací reklama Diplomová práce, Nedovolená srovnávací reklama, se zabývá nedovolenou srovnávací reklamou podle české právního řádu a právního řádu Evropské unie. Cílem této práce je především pojednat o tom, co činí srovnávací reklamu nedovolenou. Diplomová práce je rozdělena do čtyř kapitol pojednávajících o základních pojmech, o vývoji právní úpravy na území České republiky, o právní úpravě srovnávací reklamy v českém a unijním právu a o samoregulaci reklamy. Stejně jako se vyvíjel přístup společnosti k reklamě jako takové, tak se také vyvíjel postoj společnosti ke srovnávací reklamě. Právní úprava nekalé soutěže v České republice má svůj původ už v rakousko-uherské monarchii. Po první světové válce se Československá republika jako nově vytvořený stát stala členským státem Pařížské úmluvy na ochranu průmyslového vlastnictví, čímž se mimo jiné zavázala zajistit příslušníkům ostatních zemí unie vhodné zákonné prostředky k potlačení nekalé soutěže. Na základě tohoto závazku byl přijat zákon o ochraně proti nekalé soutěži, který je inspirací pro aktuálně platné právní předpisy týkající se nekalé soutěže. Právní úprava srovnávací reklamy spadá do práva nekalé soutěže. Právo nekalé soutěže pak patří k širšímu právnímu odvětví soutěžního práva. Právní úprava nekalé soutěže a v jejím rámci...
Vliv endogenních a exogenních faktorů na morfologii lidské lebky
Křenková, Michaela ; Bejdová, Šárka (vedoucí práce) ; Ibrová, Alexandra (oponent)
Na variabilitu morfologie lidské lebky působí neutrální evoluční procesy jako je genetický drift, genový tok nebo mutace, ale také environmentální faktory, mezi které patří okolní teplota a vlhkost vzduchu a charakter stravy, zejména její tuhost. Na jednotlivé části i větší útvary lebky působí tyto faktory různou měrou. Klima konkrétně ovlivňuje především tvar a velikost střední části obličeje, především na nosní dutinu, zatímco strava působí převážně na dolní čelist, objem žvýkacích svalů a přilehlých oblastí. Naopak kost spánková a spodina lebeční dobře reflektuje genetické vzdálenosti a je tedy spolehlivým ukazatelem populační historie. Není ale možné přesně určit míru vlivu těchto faktorů, protože jednotlivé části se mohou měnit i v závislosti na ostatních částech lebky, čímž se značně ztěžuje správné určení těchto faktorů. Klíčová slova: morfologie, lidská lebka, klima, strava, subsistenční strategie, genetické faktory, původ
Nedovolená srovnávací reklama
Křenková, Michaela ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Eichlerová, Kateřina (oponent)
Nedovolená srovnávací reklama Diplomová práce, Nedovolená srovnávací reklama, se zabývá nedovolenou srovnávací reklamou podle české právního řádu a právního řádu Evropské unie. Cílem této práce je především pojednat o tom, co činí srovnávací reklamu nedovolenou. Diplomová práce je rozdělena do čtyř kapitol pojednávajících o základních pojmech, o vývoji právní úpravy na území České republiky, o právní úpravě srovnávací reklamy v českém a unijním právu a o samoregulaci reklamy. Stejně jako se vyvíjel přístup společnosti k reklamě jako takové, tak se také vyvíjel postoj společnosti ke srovnávací reklamě. Právní úprava nekalé soutěže v České republice má svůj původ už v rakousko-uherské monarchii. Po první světové válce se Československá republika jako nově vytvořený stát stala členským státem Pařížské úmluvy na ochranu průmyslového vlastnictví, čímž se mimo jiné zavázala zajistit příslušníkům ostatních zemí unie vhodné zákonné prostředky k potlačení nekalé soutěže. Na základě tohoto závazku byl přijat zákon o ochraně proti nekalé soutěži, který je inspirací pro aktuálně platné právní předpisy týkající se nekalé soutěže. Právní úprava srovnávací reklamy spadá do práva nekalé soutěže. Právo nekalé soutěže pak patří k širšímu právnímu odvětví soutěžního práva. Právní úprava nekalé soutěže a v jejím rámci...
Vícekriteriální optimalizace v projektovém řízení
Křenková, Michaela ; Fiala, Petr (vedoucí práce) ; Borovička, Adam (oponent)
Problémy vícekriteriálního rozhodování jsou běžné v každodenním životě. V případě, že rozhodnutí zásadně neovlivňují další chod podniku, se lze rozhodovat intuitivně. Ale pokud mají velký dopad, je rozumné používat metody rozhodování. Podnik realizující změny formou projektů se může ocitnout v situaci, že nemá dostatečné množství zdrojů pro realizaci všech projektů najednou a musí se tedy rozhodovat, které projekty, kdy a v jakém pořadí realizovat bude. Výběr vhodné metody záleží také na dalších podmínkách. Pokud má podnik přesně definovaná omezení, lze použít metod vícekriteriálního programování. Pokud chce znát pořadí, ve kterém je má realizovat, použije metodu vícekriteriálního hodnocení variant. Pokud je rozhodovatelů více, jejichž rozhodnutí můžou být rozdílná, je možné použít metod týmového expertního výběru. Po zvolení metody výběru projektů je dalším důležitým úkolem sestavení plánu projektů, opět na základě vhodné metodiky.
Metoda Pre-employment background screening v podmínkách České republiky
Křenková, Michaela ; Stříteský, Marek (vedoucí práce) ; Šikýř, Martin (oponent)
Pre-Employment Background Screening (zkráceně PEBS) můžeme charakterizovat jako soustavu činností, prováděných většinou před vznikem pracovního poměru, v rámci kterých zaměstnavatel shromažďuje zvolené osobní údaje, poskytované mu dobrovolně uchazeči o zaměstnání a ověřuje s jejich souhlasem úplnost, správnost a pravdivost těchto informací, vše s cílem výběru nejvhodnějšího budoucího zaměstnance.
Řešení směšovacích a nutričních úloh
Křenková, Michaela ; Fábry, Jan (vedoucí práce) ; Čížek, Ondřej (oponent)
Cílem práce je zjistit v jakých situacích se používají modely směšovacích a nutričních úloh. Sednocuje různé typy úloh a popisuje postup jejich řešení. Práce je rozdělena do dvou hlavních kapitol - Směšovací úlohy a Nutriční úlohy. Oba typy úloh lineárního programování jsou nejprve stučně charakterizovány a následuje tvorba matematického modelu, vysvětlení tvorby omezení a účelové funkce. Příklady jsou řešeny pomocí optimalizačního softwaru LINGO.
Právní a etické otázky regulace reklamy
Křenková, Michaela ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Černá, Jitka (oponent)
Klamavé údaje obsažené ve sdělené reklamě mohou být jednak nepravdivé, ale i pravdivé, pokud kontext, ve kterém byly sděleny, může uvést v omyl. Spotřebitel je schopen uvěřit reklamě tím víc, čím více se zakládá na pravdě. Reklama vždy pracuje s určitou mírou nadsázky, jde pouze o to, jestli je objektivně možné tuto nadsázku odhalit. Při posuzování možnosti oklamání adresáta se bere v úvahu osoba běžného spotřebitele, průměrných znalostí. Z judikatury lze vyčíst, že podle názoru soudců 10-15 % obyvatelstva se dá oklamat pokaždé.

Viz též: podobná jména autorů
1 Křenková, Markéta
1 Křenková, Marta
2 Křenková, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.