Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza genomických dat s využitím algoritmu BLAST
Křížová, Martina ; Burgetová, Ivana (oponent) ; Jaša, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou genomických dat s využitím algoritmu BLAST. V teoretické části popisuje genetické informace, jejich význam a strukturu. Dále zde naleznete popis algoritmu BLAST, Smith-Waterman a Needleman-Wunsch a s algoritmem BLAST spojenou Karlin-Altschul statistiku. Tato práce také pojednává o typech databází jako prostorové, deduktivní a relační, které ukládají genomické informace. Druhá část se zabývá návrhem a implementací aplikace, která využívá zmíněné algoritmy a databázi Oracle 10g R2. Součástí práce je i testování či srovnání výstupů algoritmů.
Lektor příměstských táborů
Křížová, Martina ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Bakalářská práce s názvem Lektor příměstských táborů se zabývá profesními předpoklady, které by měl mít lektor příměstských táborů. Teoretická část práce vysvětluje odborné oblasti pedagogiky volného času, které úzce souvisejí s lektorskou činností. Též se věnuje základní legislativě, která se týká pedagogických pracovníků a příměstských táborů. Cílem bakalářské práce je porovnat požadavky lektorů a nároky organizátorů na nového lektora a na základě toho navrhnout strukturu výběrového řízení a náplň doškolovacího kurzu pro lektory s nepedagogickým vzděláním. Výstupem výzkumné části práce je popsat profesní požadavky organizátorů na potenciální lektory na základě rozhovorů. Dále se zabývám pedagogickým vzděláním a zkušenostmi lektorů. V závěru práce předkládám z rozhovorů vyplývající doporučení pro organizátory příměstských táborů. KLÍČOVÁ SLOVA Volný čas, dětský příměstský letní tábor, lektor příměstského tábora, rozhovor
Využití metod a technik dramatické výchovy ve výuce vlastivědného tématu historie místa, kde žiji.
Křížová, Martina ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Váňová, Michaela (oponent)
Tato diplomová práce ověřuje možnosti využití technik a metod dramatické výchovy při práci učitele 1. stupně základní školy ve výuce vlastivědného tématu. Je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části nejprve charakterizuje dítě mladšího školního věku a jeho specifika, zaměřuje se na tělesný, psychický, citový, sociální vývoj a vývoj jeho poznávacích procesů. V dalších kapitolách vymezuje pojmy výchova a vzdělání. Dále teoretická část seznamuje s pojmem dramatická výchova. Popisuje pohled na výchovu a dramatickou výchovu v průběhu historie. Blíže seznamuje s metodami, technikami, principy a cíli dramatické výchovy. Uvádí jednotlivé formy dramatické výchovy ve vzdělávání. Podrobně popisuje vzdělávací obsah vzdělávacího oboru Dramatická výchova. Věnuje se osobnosti učitele a jeho profesním předpokladům. Jedna kapitola teoretické části je věnována informacím o historických událostech místa - vlastivědnému tématu výuky a popisu čerpání informací a sběru dat. Praktickou část tvoří plán pěti výukových bloků, ve kterém se děti prostřednictvím využití technik a metod dramatické výchovy seznamují s historií místa, kde žijí, a s osudy místních občanů v období druhé světové války. Hlavním cílem výuky bylo probudit v dětech touhu po poznání, motivovat je k pokládání otázek a uvědomění...
Inkluzivní didaktika v základní škole
Křížová, Martina ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Teoretická část bakalářské práce přináší informace o možnostech, které by mohly pomoci pedagogům k realizaci úspěšné inkluze. Seznamuje s inkluzivními principy a strategiemi, uvádí základní informace o inkluzi tak, jak ji přináší novela školského zákona vyhláškou 27/2016 o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných. Seznamuje s podpůrnými opatřeními, pedagogickou diagnostikou, problematikou stylů učení, s možností různých metod výuky, různými druhy diferenciace, upozorňuje na důležitost třídního klima a osobnost učitele. Přibližuje specifika vzdělávání v málotřídních školách. Praktická část zodpovídá otázku, zda vybraná málotřídní základní škola naplňuje požadavky inkluzivního vzdělávání. Zaměřuje se na naplňování principů metakognitivního učení, individualizace a diferenciace ve výuce. Práce zkoumá klima jednotlivých tříd a míru ovlivnění třídního klimatu žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Seznamuje s kazuistikami žáků, jimž jsou poskytována podpůrná opatření na základě doporučení školského poradenského zařízení. Zkoumá, jaký postoj k inkluzi zaujímají učitelé vybrané málotřídní školy. Práce seznamuje s vybranou školou, počtem, kvalifikovaností zaměstnanců. Snaží se zhodnotit míru inkluzivity dané školy. Důležitým momentem je i charakteristika obce, ve které se...
Analýza genomických dat s využitím algoritmu BLAST
Křížová, Martina ; Burgetová, Ivana (oponent) ; Jaša, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou genomických dat s využitím algoritmu BLAST. V teoretické části popisuje genetické informace, jejich význam a strukturu. Dále zde naleznete popis algoritmu BLAST, Smith-Waterman a Needleman-Wunsch a s algoritmem BLAST spojenou Karlin-Altschul statistiku. Tato práce také pojednává o typech databází jako prostorové, deduktivní a relační, které ukládají genomické informace. Druhá část se zabývá návrhem a implementací aplikace, která využívá zmíněné algoritmy a databázi Oracle 10g R2. Součástí práce je i testování či srovnání výstupů algoritmů.
Indexování dat pohybujících se objektů
Křížová, Martina ; Ráb, Jaroslav (oponent) ; Zendulka, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou indexování pohybujících se objektů. Popisuje existující přístupy k indexování časoprostorových dat a podporu pro jejich indexování v databázovém systém Oracle 11g. Cílem této práce je navrhnout struktury databází pro uložení časoprostorových dat nad databázovým systémem Oracle 11g a pro tyto databáze navrhnout experimenty. Dle těchto experimentů jsou zhodnoceny jednotlivé způsoby uložení časoprostorových dat z pohledu časové náročnosti dotazů a vhodnosti použití dostupných indexačních struktur a prostorových operátorů.
Analýza příruček pro rodiče a učitele dětí s diagnózou ADHD
KŘÍŽOVÁ, Martina
Tato práce se věnuje hlubší analýze jednotlivých témat o poruše pozornosti doprovázené hyperaktivitou (ADHD), které se nacházejí ve vybraných studovaných příručkách. Příručky jsou určené pro rodiče a učitele, příp. další specialisty, žijící v kontaktu s dětmi, příp. dospělými, touto poruchou trpícími. Úkolem práce není najít nové postupy a metody při řešení problematiky ADHD, ale přinést přehled o informacích, které jsou v současnosti pro čtenáře a zájemce o tuto problematiku k dispozici.
Globální populační problém a ČR
Křížová, Martina ; Jeníček, Vladimír (vedoucí práce) ; Jelínek, Jiří (oponent)
Diplomová práce Globální populační problém a ČR hodnotí současný stav a vývoj světové i české populace. Jedná se především o identifikaci nového fenoménu populačního problému ? stárnutí populace. Druhá část práce je zaměřena na situaci v České republice. Ukazuje, jak problematika stárnutí a úbytku obyvatelstva ovlivňuje společnost, a které kroky je již dnes potřeba realizovat, např.důchodová reforma. V práci jsou zmíněny hlavní příčiny, dopady a možná řešení situace, kdy česká populace nezadržitelně stárne a mění se její struktura.

Viz též: podobná jména autorů
6 KŘÍŽOVÁ, Marcela
7 KŘÍŽOVÁ, Marie
6 KŘÍŽOVÁ, Markéta
9 KŘÍŽOVÁ, Martina
13 KŘÍŽOVÁ, Michaela
1 KŘÍŽOVÁ, Michala
6 KŘÍŽOVÁ, Monika
3 Křížová, Magdalena
6 Křížová, Marcela
7 Křížová, Marie
6 Křížová, Markéta
1 Křížová, Marta
13 Křížová, Michaela
4 Křížová, Milada
2 Křížová, Miriam
6 Křížová, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.