Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Benjamin Britten - The Poet's Echo
Kývalová, Eva ; KAUPOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; JONÁŠOVÁ, Jana (oponent)
V této práci jsem se zaměřila na písňový cyklus anglického skladatele Benjamina Brittena The Poet’s Echo, který vychází z poezie ruského spisovatele Alexandra Sergejeviče Puškina. Benjamin Britten tento svůj cyklus věnoval svým blízkým přátelům Galině Višněvské a Mstislavu Rostropovičovi, kteří dílo také uvedli premiérově v Moskvě. Cílem mého příspěvku bylo tedy nastínění pozadí vzniku tohoto obdivuhodného díla, představení všech stěžejních postav zainteresovaných a také zmapování textové a obecně hudební myšlenky cyklu.
Hlasová hygiena - přírodní metody
Krčková, Annemari ; VOTAVOVÁ, Yvona (vedoucí práce) ; JONÁŠOVÁ, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce shrnuje aspekty hlasového zdraví pojatého jako zdravý životní styl s ohledem na potřeby zpěváků. Zaměřuje se na fyzickou i psychickou stránku věci a to v několika kapitolách. Zmiňuje vhodné životní a pěvecké prostředí. Vyzdvihuje výhody léčivých potravin dostupných v České republice označovaných jako přírodní antibiotika a okrajově se práce dotýká tématu celostní medicíny.
Management divadla
Steinbauerová, Michaela ; JONÁŠOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; HAJÓSSYOVÁ, Magdaléna (oponent)
Práce se zabývá problematikou divadelního managementu a zhodnocení obecných aspektů manažerské práce se zaměřením na vlastní mechanismy uměleckého prostředí, zvláště pěveckého oboru. Věnuje se vývoji divadelního prostředí po roce 1989 až dodnes, definování obecné funkce divadla a jeho významu ve společnosti a očekávanými atributy osoby manažera v rámci celého divadelního procesu. Práce si klade za cíl zhodnotit odlišné nazírání na divadelní proces z pohledu manažerského i pěveckého.
Písňová tvorba Komitase Vardapeta
Mkrtchyan, Varine ; MELNIK, Natalija (vedoucí práce) ; JONÁŠOVÁ, Jana (oponent)
Ústředním tématem této práce je písňová tvorba arménského skladatele a intelektuála Komitase Vardapeta. Jeho nelehký životní úděl sehrál významnou roli v jeho tvůrčím životě, který líčím v první kapitole. Komitas Vardapet se proslavil především jako etnograf arménské lidové hudby, především písní. V této práci dochází k provedení paralel mezi jeho bytím a tvorbou skrze analýzu. Díky svým dokonalým znalostem arménského jazyka, jeho dialektů, spádu melodie, historie národa a vytříbenému citu dokázal Arménům navrátit jejich pravé hudební umění ne jen v oblasti hudby, ale i slov. Vykrystalizoval jedinečné písně, uchvacující posluchače svojí rozmanitostí alegorických textů a hlubokým prožitkem. Některé z těchto písní jsou v této práci podrobně analyzované.
La Traviata na cestě světem za sto let
Milotová, Eliška ; JONÁŠOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; HAJÓSSYOVÁ, Magdaléna (oponent)
Těžištěm diplomové práce jsou rozbory konkrétních inscenací Verdiho La traviaty, které jsem posuzovala samostatně, bez okolních vlivů, na základě videozáznamů z živých provedení. Tyto inscenace jsou porovnávány pěvecky, režijně a inscenačně. Všechna zpracování této opery jsou řazena do různých částí na základě společných prvků a poté jsou analyzována. Součástí mé diplomové práce je stručný popis Verdiho díla v časové ose a dále historické portfolio opery La traviata, týkající se premiéry v Benátkách a jejího uvedení v Čechách.
Porovnání interpretací role hraběte Almavivy z opery Figarova svatba
Nosek, Vít ; KUSNJER, Ivan (vedoucí práce) ; JONÁŠOVÁ, Jana (oponent)
Tato práce seznamuje s rolí hraběte Almavivy z opery Figarova svatba od skladatele Wolfganga Amadea Mozarta. V práci je stručně popsán život skladatele se zaměřením na operní tvorbu a zejména operu Figarova svatba. Stěžejní část této práce je věnována srovnání interpretačního přístupu oslovených profesionálních pěvců.
Koloraturní sopránová árie a její vývoj
Havránková, Petra ; JONÁŠOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; MÁROVÁ, Libuše (oponent)
Tato magisterská práce s názvem "Vývoj koloraturní arie" je rozdělena do několika částí, které se dále větví na jednotlivé oddíly. V první části se zabývám objasněním základních pojmů koloratury a arie, jak o nich je psáno v naučných slovnících a encyklopediích. Na tuto část navazuji stručným formálním vývojem arie v průběhu věků. Pokračuji historickým rozvojem koloratury od kapitoly Středověk, přes navazující období renesance a vícehlasu po baroko, kde se podrobněji zabývám vznikem opery jakožto dramatického žánru. Právě tato část se dělí na podkapitoly, ve kterých se rozepisuji o vzniku koloraturní arie a recitativu a popisuji zrod jiných žánrů, ve kterých se koloraturní arie hojně využívají. Další kapitola je věnována fenoménu kastrátů, kteří se zasloužili o rozšíření koloraturní arie do celého světa. V kapitolách Alessandro Scarlatti, Georg Friedrich Händel a Johann Sebastian Bach uvádím kromě jejich kompozičních technik také příklady práce s koloraturou a jejich přínos budoucím generacím. Následuje Klasicismus a s ním i kompoziční techniky Wolfganga Amadea Mozarta. V další kapitole zabývající se romantismem se věnuji zejména "belcantistům" Rossinimu, Donizettimu a Bellinimu, kteří se zasloužili o příklon ke koloraturním technikám. Posledním představitelem této éry byl Giuseppe Verdi.V předposlední kapitole píši o vybraných rolích, které by mohly být vhodné pro koloraturní soprán, a závěrem popisuji svůj vztah ke koloraturnímu sopránovému hlasovému oboru.
Návrh obchodně úspěšného webu a trendy v online marketingu
JONÁŠOVÁ, Jana
Cílem této diplomové práce je ukázat, jakým způsobem lze navrhnout obchodně úspěšný web a jaké jsou možnosti jeho následné propagace. Nejprve je udělán uživatelský výzkum a analýza konkurence, na základě čehož je navržen a vytvořen nový web. Následně je tento web podpořen některými nástroji online marketingu.
Jiří Gemrot: Bachmannlieder
Gemrotová, Michaela ; KAUPOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; JONÁŠOVÁ, Jana (oponent)
Autorka této práce seznamuje čtenáře se soudobým skladatelem Jiřím Gemrotem, jeho dílem s důrazem na písňový cyklus pro soprán a orchestr ?Bachmannlieder?. Úvodní kapitolu (1) věnuje samotnému skladateli, jeho cestě ke skladbě, vlivům a etapám jeho tvorby a jím preferovaným žánrům. Z důvodů nedostupné literatury a malému množství pramenů, které o Jiřím Gemrotovi existují, rozhodla se autorka práce ponechat druhou kapitolu (2) výtahu z rozhovorů se samotným skladatelem a tím tak dovolit čtenářům nahlédnout více do skladatelova nitra a jeho smýšlení. Třetí kapitola (3) už pojímá o samotném cyklu ?Bachmannlieder?, o jeho zařazení do kontextu vokální tvorby J. Gemrota, zabírá se zde hudebními prostředky tvořící sloh skladatele, dále následuje formální rozbor písní a poslední část této kapitoly tvoří srovnání orchestrální verze tohoto písňového cyklu s jeho verzí klavírní nazvanou ?Fünf lyrische Lieder?. K ?Bachmannlieder? neodmyslitelně patří i autorka textu, spisovatelka Ingeborg Bachmann, o které se v krátkosti dočtete v poslední kapitole (4) této práce. Přílohy obsahují kompletní soupis jeho díla, jenž obsahuje i skladby, které dosud nebyly zveřejněny, dále pak současné fotografie Jiřího Gemrota, ale i fotografie z jeho mládí.
R.Wagner - Wesendonck Lieder - pohled interpreta
Morozová, Tamara ; HAJÓSSYOVÁ, Magdaléna (vedoucí práce) ; JONÁŠOVÁ, Jana (oponent)
Písňový cyklus Richarda Wagnera Wesendonck Lieder je v díle skladatele, tvořícího takřka výhradně opery, velkou raritou. Přesto má cyklus pěti písní čestné místo v jeho tvorbě a bývá často interpretován. Je zajímavý zejména tím, že stál na počátku hledání jeho vrcholné hudební řeči. Na mnohem menším prostoru, než jsme u Wagnera zvyklí, nalezneme veškeré prvky jeho stylu, jakoby se jednalo o jeho vrcholná operní díla. Účelem práce není popisovat životní eskapády skladatele či uvádět rejstřík jeho děl. Tato práce si klade za cíl přiblížit okolnosti vzniku písňového cyklu a nastínit jeho důležitost pro Wagnerův umělecký růst. Hlavní část práce je věnována mému vlastnímu interpretačnímu uchopení cyklu, který jsem připravila k provedení na svůj bakalářský koncert.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 JONÁŠOVÁ, Jana
1 Jonášová, Jiřina
3 Jonášová, Júlia
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.